    From: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Brak potwierdzeń z Telepekao 24
    Date: Sun, 28 Apr 2002 16:10:40 +0200

    Użytkownik "bromden" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:3CC68400.F541C5CA@poczta.gazeta.pl...

    > ponizej przytaczam art. 7 prawa bankowego,
    > wedlug mnie, wystarcza wydrukowac potwierdzenie transakcji ze strony
    > www (zawierajacej okreslone informacje, takie jak bank, nr rach, etc.)
    > i jest to w mysl tego artykulu wazny dokument,
    >
    > na kontrolerow skarbowych nie ma rady
    >

    > Ustawa z 29-08-1997 - Prawo bankowe
    > Art. 7. 1. Oświadczenia woli składane w związku z dokonywaniem
    > czynności bankowych mogą być wyrażone za pomocą elektronicznych
    > nośników informacji.

    Wyciąg potwierdzający wykonanie operacji to nie oświadczenie woli. Powyższy
    artykuł nie dotyczy wyciągów.

    > 2. Dokumenty związane z czynnościami bankowymi mogą być sporządzane na
    > elektronicznych nośnikach informacji, jeżeli dokumenty te będą w sposób
    > należyty utworzone, utrwalone, przechowywane i zabezpieczone. Usługi
    > związane z zabezpieczeniem tych dokumentów mogą być wykonywane przez
    > banki i spółki tworzone przez banki i inne podmioty.

    Kawałek papieru z wydrukiem to nie elektorniczny nośnik informacji, choćby byle
    bank tak sobie na nim napiał, więc ten ustęp nie dotyczy papierowego potwierdzenia
    operacji. Aby miał zastosowanie, musiałbyś z banku uzyskać wyciąg na nośniku
    elektronicznym (dyskietce? CD-ROM-ie?) i ten, odpowiednio utrwalony i zabezpieczony
    przed Twoją ewentualną ingerencją (w przypadku CD-ROMU jest tak z założenia)
    złożyć/okazać na potwierdzenie dokonania operacji.

    Wydruk ze strony www będzie tylko wtórnym dokumentem, który abo zostanie przyjety
    takim jaki jest, albo na którym ewentualnie na żądanie będziesz mógł wpisać formułkę,
    że poświadczasz jego zgodność z oryginałem. I jeśli jako taki będzie honorowany, to i
    dobrze i to bez względu na to, czy ktoś mało zorientowany, przyjmie to jako oryginał,
    czy też uzna, że taki sposób załatwienia sprawy mu wystarczy, ale wmawianie komuś, że
    wydruk z ekranu to oryginał dokumentu elektronicznego, to już oszustwo.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl