  • Data: 2017-12-30 23:14:55
    Temat: Re: Bilet MPK kartami
    Od: Olo <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-12-30 o 18:22, cef pisze:
    > Wczoraj usłyszałem w radiu o planowanym uruchomieniu
    >  we Wrocławiu nowego systemu do zakupu biletów.

    > Zaintrygowało mnie jak przyłożenie karty do czytnika kontrolera
    > będzie mogło pokazywać, że nabyło się bilet lub nie?
    > Czy czytnik kontrolera będzie miał dostęp do danych bankowych z rachunku?
    > Czy karta będzie musiała być zarejestrowana w systemie MPK i tylko
    > czytnik widzi ją na liście transakcji?
    > Ktoś wie jak to mogłoby być technicznie zrealizowane?

    Jak masz telefon z czytnikiem NFC do ściągnij sobie programik ze sklepu
    play, dołóż telefon do karty płatniczej (obsługującej płatności
    zbliżeniowe) a zobaczysz ile danych udostępnia karta. Wystarczy więc
    odpowiedni program w czytniku u kanara, który połączy dane z informacji
    przechowywanych przez kasownik z danymi które będzie widział na karcie
    płatniczej i będzie wiadomo ile zapłaciłeś i kiedy wsiadłeś do
    komunikacji. Nie jest w ogóle potrzebna kanarowi komunikacja z bankiem.
    Wybór kwoty za jaką kupujesz bilet nastąpi na kasowniku a zapłacisz
    zbliżeniowo jak w biedronce...
    Jak wypali to fajna rzecz, odpadnie latanie i szukanie czynnego kiosku z
    biletami zwłaszcza wieczorem i na zadupiu, gdzie nie ma automatu z biletami.

    Olo