  • 21. Data: 2004-06-11 06:19:33
    Temat: Re: BidPay i eBay
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    <b...@g...pl> wrote:
    > Miernik <m...@c...pl> napisał(a):
    > ..
    >
    > Ja czesto kupuje towary na ebay i osobiscie nigdy nie spotkalem sie
    > aby ktos oferowal pecunix jako forme zaplaty... Majac konta w USA z
    > reguly zawsze place albo zwyklymi kartami kredytowymi (amerykanskimi
    > poniewaz wszystkie posiadaja absolutne zero odpowiedzialnosci) albo
    > PayPalem. To sa zwykle zawsze formy platnicze ktore nie kosztuja nic
    > i sa natychmiastowe.

    Palpal nie kosztuje nic? a 2.2% + 30 centów to pies?

    > Większość innych form platniczych odpada automatycznie poniewaz nie
    > jest darmowa dla kupujacego i czesto nie jest natychmiastowa.

    Pecunix jest natychmiastowe. Powiem więcej: płatność kartą płatniczą
    czy Paypalem nie jest tak naprawdę natychmiastowa, ale tylko się tak
    płacącym wydaję. Dlaczego nie jest natychmiastowa? Owszem, sprzedający
    natychmiast widzi powstałą płatność na swoim koncie czy w systemie,
    ale nie jest natychmiast pewien czy te pieniądze ma już na 100%, czy
    nie zostaną one mu jeszcze cofnięte. Czyli tak jakby ich nie miał.
    Pewność tą będzie miał za jakieś pół roku, kiedy już nie będą mogły
    przyjść chargebacki. Czyli tak naprawdę w tych systemach płatność
    idzie pół roku. A Pecunix jest natychmiastowe - natychmiast ma się
    pewność że tych pieniędzy już nikt nie cofnie.

    Co to znaczy "darmowa dla kupującego" ?

    Przecież wszystko jedno czy prowizja jest naliczana po stronie
    sprzedającego czy kupującego, to i tak płaci ją w rzeczywistości
    kupujący, w pierwszym przypadku jest ona po prostu wliczona w cenę
    przemiotu.

    Zresztą w Pecunix przy każdej płatności można sobie wybrać czy
    prowizja ma być naliczona po stronie sprzedającego, kupującego czy po
    połowie. Default jest zresztą że prowizja obciąża przyjmującego
    płatność, co ja zresztą uważam za gorsze rozwiązanie, zawsze jak płacę
    wolę ja płacić prowizję jawnie, niż płacić w sposób ukryty. W sklepach
    fizycznych też powinna być prowizja za płacenie kartą doliczana i
    widoczna dla kupującego, gdyż to on w rzeczywistości ją i tak płaci.

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/