  • 11. Data: 2004-06-05 20:04:07
    Temat: Re: BidPay i eBay
    Od: "Tatizek" <t...@o...pl>

    " 666" <j...@i...pl> wrote in message
    news:c9qais$7q2$1@shodan.interia.pl...
    > Nie mogę uwierzyć, to chyba drobne kwoty były...
    > JaC

    Rzędu $50-$100.
    W tym nie ma żadnego ryzyka, jak przychodzi mail potwierdzający wypłatę, to
    już Western Union bierze na siebie odpowiedzialność za wysłanie pieniędzy,
    nawet napisali w FAQ do BidPay, że można wysłać towar po otrzymaniu maila.

    8. Can I send the merchandise to the buyer upon receiving the approval
    confirmation email from Auction Payments?

    As soon as you receive the second confirmation email or have logged into
    your account manager and have been informed that the order has been mailed
    out, you may ship the merchandise if you wish. At this point, Auction
    Payments is advising you that the money order has been mailed by Auction
    Payments.

    Pozdrawiam,
    --
    Tatizek

  • 12. Data: 2004-06-07 04:01:21
    Od: " " <b...@g...pl>

    Miernik <m...@c...pl> napisał(a):
    ..

    > To co że preferuje? Można ich uświadomić w jakie gówno wdepnęli.
    > Jak są rozsądni to zrozumieją, a nawet jak są idiotami a będzie im
    > zależało na transakcji to zrobią transakcję w czym innym, a jak nie to
    > do widzenia...

    I kto niby ma uswiadamiac te 80% (miliony tranzakcji dziennie) o
    alternatywach? W rzeczywistosci wiekszosc handlujacych na ebay i innych
    gieldach daje co najmniej kilka roznych mozliwosci placenia i tutaj kupujacy
    wybieraja sobie odpowiednia droge placenia i ci wybieraja PayPal w ponad 80%
    tylko dlatego ze jest to najprostszy, najszybszy i najtanszy sposob na
    zaplacenie za cokolwiek.

  • 13. Data: 2004-06-07 04:18:08
    Od: "hosi" <h...@O...pl>

    Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    local...

    > W żadnym wypadku, Paypal to banda złodziei i oszustów. Nawet jak
    > Ciebie nie obrobią, to korzystanie z usług firmy która stosuje tak
    > bandyckie metody niwelowania kosztów fraudu tylko umacnia pozycję tej
    > bandy.

    Oto co uzytkownik moze przeczytac przy np. zadawaniu pytania do
    sprzedajacego na ebay.com:

    "Never pay for your eBay item through instant cash transfer services such as
    Western Union or MoneyGram -- such services offer Internet shoppers no
    protection against fraud. "

    Komu teraz ufac i jak placic? :-/

    Pozdrawiam
    hosi

  • 14. Data: 2004-06-07 12:55:37
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    b...@g...pl napisał:
> [...]
    > wybieraja PayPal w ponad 80% tylko dlatego ze jest to najprostszy,
    > najszybszy i najtanszy sposob na zaplacenie za cokolwiek.

    Skoro PayPal nalezy do eBAY-a to nic dziwnego, że jest to preferowany i
    promowany sposób zapłaty.

    K.

  • 15. Data: 2004-06-09 01:04:14
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    hosi <h...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Western Union or MoneyGram -- such services offer Internet shoppers no

    No na pewno nie Paypal'owi.
    A to że eBay oczernia Western Union czy MG to tylko po to by nakręcić
    klientów swojemu Paypalowi i ewentualnie okraść tych klientów.

    http://www.gdcaonline.org/php/prov.php?prov_type=cur

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/

  • 16. Data: 2004-06-10 23:47:35
    Od: " " <b...@g...pl>

    Miernik <m...@c...pl> napisał(a):
    ..
    > Za to polecam: http://www.pecunix.com/
    > Oraz serwis wysyłki czeków: https://secure.cambist.net/fiat/goldchex.cgi
    > Więcej info: http://www.miernik.ctnet.pl/money/pecunix.en.html

    Ja czesto kupuje towary na ebay i osobiscie nigdy nie spotkalem sie aby ktos
    oferowal pecunix jako forme zaplaty... Majac konta w USA z reguly zawsze
    place albo zwyklymi kartami kredytowymi (amerykanskimi poniewaz wszystkie
    posiadaja absolutne zero odpowiedzialnosci) albo PayPalem. To sa zwykle
    zawsze formy platnicze ktore nie kosztuja nic i sa natychmiastowe. Wiekszosc
    innych form platniczych odpada automatycznie poniewaz nie jest darmowa dla
    kupujacego i czesto nie jest natychmiastowa.

  • 17. Data: 2004-06-10 23:53:49
    Od: " " <b...@g...pl>

    Krystek <k...@p...space.mailbox> napisał(a):

    > Skoro PayPal nalezy do eBAY-a to nic dziwnego, że jest to preferowany i
    > promowany sposób zapłaty.

    PayPal osiagnal swoja popularnosc wylacznie samodzielnie i w rzeczywistosci
    osiagnal ja w czasie kiedy eBay wyraznie preferowal swoja wlasna forme
    zaplaty. Ewentualnie PayPal osiagnal status najwiekszej firmy platniczej na
    swiecie i eBay kupil ta firme dopiero wtedy.

  • 18. Data: 2004-06-11 00:05:44
    Od: " " <b...@g...pl>

    <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    na
    > swiecie i eBay kupil ta firme dopiero wtedy.

    Nalezy dodac ze nastapilo to dopiero wtedy kiedy system platniczy eBay,
    pomimo ze eBay wydal miliardy dolarow na wspieranie jego, praktycznie stal
    sie nieoplacalny z powodu wlasnie tej wielkiej popularnosci PayPal.

  • 19. Data: 2004-06-11 00:18:24
    Od: " " <b...@g...pl>

    Miernik <m...@c...pl> napisał(a):

    ..

    > No na pewno nie Paypal'owi.
    > A to że eBay oczernia Western Union czy MG to tylko po to by nakręcić
    > klientów swojemu Paypalowi i ewentualnie okraść tych klientów...

    Western Union, MG i inne systemy nie daja kupujacamu gwarancji co do towaru.
    W malych zakupach uzycie do $500.00) PayPal'a natomiast jest czesto
    gwarantowane automatycznie przez PayPal(PayPal Buyer Protection). Inna
    gwarantowana droga to oczywiscie uzycie jakiejkolwiek zwyklej karty
    kredytowej (amerykanskiej) gdzie w kazdym przypadku gwarantowane sa zakupy w
    100% czesto wielokrotnie (przez systemy platnicze takie jak Visa czy
    MasterCard, przez indywidualne banki, przez prawo stanowe i prawo federalne).

  • 20. Data: 2004-06-11 06:06:55
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    > towaru. W malych zakupach uzycie do $500.00) PayPal'a natomiast jest
    > czesto gwarantowane automatycznie przez PayPal(PayPal Buyer

    Paypal Buyer Protection... figę z makiem Ci Paypal pokaże zamiast
    protection. A w najczęstszym przypadku zablokują konto sprzedąjacemu
    bez jakiegokolwiek sprawdzania czy Twoje (Buyera) roszczenia są
    zasadne, a Tobie fige z makiem pokażą i sporne pieniądze zatrzymają
    sobie.

    Oni powinno to nazwać automatic "Paypal own dupa protection, with
    buyer and seller na lodzie zostawion."

    Znajdź te setki kupujących co z tego skorzystały.

> [...]
    > gwarantowane sa zakupy w 100% czesto wielokrotnie (przez systemy
    > platnicze takie jak Visa czy MasterCard, przez indywidualne banki,

    Czyli de facto - "płacimy drogo za prowizje i odsetki karciane by
    banki i VISA/MC miały co rozdać złodziejom". Dziękuję, do widzenia,
    nie piszę się na to.

    System bezpieczny to system bezpieczny technicznie, gdzie nikt nie ma
    możliwości technicznej nic ukraść, a o żadnych ubezpieczeniach nie ma
    mowy. Ubezpieczenia to jest po prostu rozdawanie pieniędzy złodziejom,
    ale zamiast od niektórych dużo to od każdego po trochu. Jest to równie
    złe, i potępiam jakąkolwiek próbę rozwiązywania problemu fradu w
    płatnościach internetowych ubezpieczeniami, czy gwarantowanymi sumami
    przez banki.

    Po pierwsze: żaden system płatności który dopuszcza bezpośrednie
    wpłaty kartą nie będzie systemem bezpiecznych, i prędzej czy później
    powstaną problemy. Ani Paypal, ani Moneybookers ani ktokolwiek inny.
    Ani też płacenie bezpośrednio kartą płatniczą online sprzedawcy.
    Wpłaty z karty online dzieją się praktycznie bez autoryzacji przez co
    przyjmujący płatność nigdy nie może być pewien czy za chwilę nie
    zostaną pieniądze cofnięte! Wszelkie prawa stanowe i federalne jedynie
    co robią to przenoszą ryzyko tego fundamentalnie złego systemu z
    kupującego na sprzedawcę. Czyli tak naprawdę nie robią nic - zamiast
    Kowalskiego okradziony bedzie Nowak.

    Po drugie bezpieczny system płatności w żadnym wypadku nie może
    pozwalać na cofnięcie pieniędzy (tzw. "chargeback"), nawet jeśli
    płacący stwierdzi że został oszukany. Ten warunek spełnia system
    ELIXIR, system Pecunix, system e-gold i inne. Nie spełnia go natomiast
    płatność kartą, Paypal, oraz wszelkie amerykańskie przelewy bankowe
    (nie ma tam czegoś jak nasz ELIXIR). Zapewnianie bezpieczeństwa
    poprzez umożliwienie "chargebacków" jest iluzją bezpieczeństwa i w
    rzeczysitości stwarza większe problemy niż rozwiązuje. Sprzedawca nie
    jest pewien czy tak naprawdę ma pieniądze, bo to jemu zabiorą gdy
    kupujący cofnie, a jeśli on już wypłaci i zniknie to zapłacą wszyscy
    użytkownicy systemu po równo. NIE, to NIE jest bezpieczeństwo, to jest
    iluzja.

    Zabezpieczenie przed tymi problemami może zapewnić jedynie Escrow,
    koniec kropka.