  • Data: 2008-03-18 20:14:57
    Temat: Re: Bezpieczenstwo karty ze scalakiem
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości news:frosi8$ro7$1@flis.man.torun.pl...

    [ciach]
    > Karta może bronić się nieskończoną
    > (prawie nieskończoną) liczbą metod, więc pokonanie karty nie jest
    > możliwe. Oczywiście standaryzacja kart kredytowych nie sprzyja
    > skutecznej ochronie, ale mimo tego karta nie podda się, jesli nie
    > zechce. Pomijam tragedie typu trafienie z PINem za pierwszym czy
    > drugim razem. :)

    Oby tak było, jak piszesz, a nie jak z chipami w amerykańskich paszportach
    czy pierwotną wersją kart SIM!

    > I życzę powodzenia w forsowaniu kart chipowych. :)
    >
    > BTW forsowania -- w Avansie jest tani notebook Lenovo (dawniej IBM)
    > z czytnikiem linii papilarnych. Co komu po tym czytniku, skoro można
    > z komputera wyjąć dysk? :)

    Sprawdzałeś czy dysk nie jesz szyfrowany przez BIOS? To dość popularna
    technologia. Wtedy takim wyjętym dyskiem możesz co najwyżej gwoździe wbijać.

    [ciach]

    > Czy ja wiem? :) Mocniejszy procesor i dłuższa pamięć mogą wiele
    > zmienić na korzyść użytkowanika i na niekorzyść ,,napastnika''. :)

    Problem w tym że karta blokuje się po 3 próbach wprowadzenia PIN-u. Coś jak
    karty SIM - tyle że te zostawiają jeszcze 10 prób na kod PUK. Najszybszy
    procesor i "najdłuższa" pamięć nie pomoże.

    > Postscriptum: Jeśli twierdzisz, że kartę chipową można pokonać -- opisz
    > mi na priva sposoby. :) Tutaj oczywiście też możesz, ale
    > proponuję zrobienie tego w osobnym wątku. ;)

    Poszukaj opisu ataku na chipowe paszporty USA.
    Atak na karty SIM jest tutaj:
    http://www.tcs.hut.fi/Studies/T-79.514/slides/S5.Bru
    mley-comp128.pdf

    Pozdr.