  • 1. Data: 2013-03-26 15:02:18
    Temat: Bankructwo panstwa.
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    Co to znaczy bankructwo panstwa?
    Jak to wyglada i co to oznacza dla obywateli takiego "zbankrutowanego"
    kraju?
    A moze to tylko kolejne pustoslowie, bo jak moze zbankrutowac panstwo?

  • 2. Data: 2013-03-26 15:18:28
    Temat: Re: Bankructwo panstwa.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pmlb wrote:
    > Co to znaczy bankructwo panstwa?
    > Jak to wyglada i co to oznacza dla obywateli takiego "zbankrutowanego"
    > kraju?
    > A moze to tylko kolejne pustoslowie, bo jak moze zbankrutowac panstwo?

    Prosto.
    Panstwo twierdzi, że nie ma już więcej kasy na spłatę pożyczek i
    przestaje je spłacać. I tyle.

    Konsekwencje są takie, że nikt im już niczego na kredyt nie da.
    Waluta danego państwa leci na łeb na szyję.

    Społeczeństwo traci na tyle na ile wychyla głowę za swoje granice.

    Oczywiscie przypadku takie sztucznego i chorego stworu jak euroland
    kiedy waluta jest wspólna a państwa oddzielne nikt jeszcze nie
    przerabiał, wiec cholera wie.
    Generalnie nie da się zbankrutować, reszta musi dołożyć do utracjusza i
    tyle. Można jedynie na utracjuszu wymuszac oszczednosci i niewiele więcej.

    Jak ktoś inwestuje w euro to radziłbym mu przesiadkę na juana.

  • 3. Data: 2013-03-26 15:22:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 marca 2013 15:18:28 UTC+1 użytkownik witek napisał:
    > Jak ktoś inwestuje w euro to radziłbym mu przesiadkę na juana.
    Kredyt w euro brać

  • 4. Data: 2013-03-26 15:22:54
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2013-03-26 15:02, pmlb napisał(a):
    > Co to znaczy bankructwo panstwa?
    > Jak to wyglada i co to oznacza dla obywateli takiego "zbankrutowanego" kraju?
    > A moze to tylko kolejne pustoslowie, bo jak moze zbankrutowac panstwo?

    Państwo nie reguluje swoich zobowiązań. Nie wypłaca pracownikom budżetówki,
    albo nie oddaje pożyczonych od innych państw pieniędzy?

    --
    TrzyLinie

  • 5. Data: 2013-03-26 15:33:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kris wrote:

    > Kredyt w euro brać

    najlepiej pod warunkiem, że się w "lepszej", nie powiązanej z euro
    walucie zarabia.

    wewnątrz strefy euro będzie to miało niewielkie znaczenie. Chyba, że np.
    Niemcy zbankrutują lub ogłoszą, że wychodzą z euro.

    Ale wowczas bida będzie, że aż będzie piszczało i lepiej kredytow nie
    miec żadnych.

  • 6. Data: 2013-03-26 16:56:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Odpowiadam tak, bo u mnie nie widać postu inicjującego.

    "witek" kisajl$hn$...@d...me

    To samo, co bankructwo Kowalskiego. Brak płynności
    finansowej, niemożliwość regulowania należności,
    utrata zaufania, niemożliwość zaciągania kredytów...

    Idą na kolejne/przedterminowe wybory. :)

    Jeśli upadnie Grecja -- Turcy będą mieli większe wpływy w Europie.
    Jeśli upadnie Cypr -- Rosjanie poszerzą swoją strefę wpływów.
    Jeśli upadnie Polska -- Niemcy poszerzą swoją strefę wpływów.

    Zatem Niemcy nie pomogą Polsce, ale pomogą Grecji i Cyprowi?
    Niemcy stale pomagają Polakom -- w uzależnianiu się Polaków od Niemiec. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2013-03-26 18:57:22
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:kisgg6$kh2$1@node2.news.atman.pl...

> [...]
    > finansowej, niemożliwość regulowania należności,
    > utrata zaufania, niemożliwość zaciągania kredytów...

    Serio? A wczesniejsze umowy miedzynarodowe? To w takim razie np. taki Cypr
    moze zawrzec uklad handlowuy z Iranem i Wenezuela bez problemu?
    Czyli wg. tego toku myslenia, oplaca sie zbankrutowac i powiedziec - dosc
    spalcaniu dlugow. Ewentualnie zawrzec umowy handlowe z panstwami, ktore nie
    naleza do strefy wplywu bankow zachodnich.

> [...]
    >
    > Zatem Niemcy nie pomogą Polsce, ale pomogą Grecji i Cyprowi?
    > Niemcy stale pomagają Polakom -- w uzależnianiu się Polaków od Niemiec. :)

    Nie, zapominasz (wielu zapomina, ze Cypr podzielony jest na dwa, ten z
    problemami europejsko-grecki, i ten drugi nalezacy do Turcji), ze Cypr
    Turecki bedzie miec wieksze wplywy na Cyprze niz anglicy ktorzy tam maja
    nadal baze wojskowa. Cypr to strefa Turecka nie Rosyjska, tak samo Grecja.
    Polska, to raczej nie niemiecka strefa wplywow a Hiszpanska:)) wiem, brzmi
    to dosc dziwnie, ale wiekszosc kapitalu inwestycyjnego i spekulacyjnego w
    Polsce to kapital Hiszpanski.

  • 8. Data: 2013-03-26 19:00:46
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > najlepiej pod warunkiem, że się w "lepszej", nie powiązanej z euro walucie
    > zarabia.

    Bo ja wiem... bedac poza strfa euro - jak np. zloty, jest sie narazony na
    akcje spekulantow walutowych i mozna w kilka dni stracic wiecej na kursie
    waluty niz podatek na Cyprze...
    Ja tam nie wiem, ale wole miec ta sama walute co Niemcy, Francja, Holandia
    czy Belgia niz zloty ktory sie waha jak pewna czesc caiala u psa podczas
    biegu.

  • 9. Data: 2013-03-26 19:39:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pmlb wrote:

    > "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > Bo ja wiem... bedac poza strfa euro - jak np. zloty,

    złotówka jest powiązana z euro grubym powrozem.
    Pomyśl o czymś w azji raczej.

  • 10. Data: 2013-03-26 21:19:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

> [...]
    > przestaje je spłacać. I tyle.
    >
    > Konsekwencje są takie, że nikt im już niczego na kredyt nie da.
    > Waluta danego państwa leci na łeb na szyję.

    To zależy trochę od banku centralnego i od tego, w jakiej walucie są owe
    pożyczki.

> [...]
    > Generalnie nie da się zbankrutować, reszta musi dołożyć do utracjusza
    > i tyle. Można jedynie na utracjuszu wymuszac oszczednosci i niewiele

    Oczywiście że się da zbrankrutować. Dokładnie tak samo jak firma (np.
    inna niż bank emisyjny) może zbankrutować.

    Kwestia układów, ale możliwość jest bardzo prosta.
    --
    Krzysztof Halasa