  • 11. Data: 2005-01-27 10:59:30
    Temat: Re: Bankomaty
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Maciej Loret napisał(a):

    > Oni to podpadają, bo w ciągu 2-3 lat zlikwidowali kilka bardzo mi pasujących
    > bankomatów. Np. Dworzec Główny PKP w Bydgoszczy, czy jedyny chyba wówczas w
    > byłym jeleniogórskiem w REALU w Zgorzelcu, gdzie walą tłumy, bo to
    > największy sklep w promieniu kilkudziesięciu km.

    Dlatego nigdy, ale to przenigdy Euronet nie powinien być podstawową
    darmową siecią bankomatów. Jako dodatek sprawdza się rewelacyjnie, ale
    nigdy jako sieć podstawowa. Po prostu inny charakter. Kiedyś centrum
    Katowic było obstawione Euronetami. Na ścianie Zenitu, Empiku, na Alei
    Korfantego (jest tam taki parterowy sklep), z tyłu dwroca. I to chyba
    nie wszystko.

    Teraz ostał się jeden na głównej hali dworca. Tylko kto normalny wyciąga
    tam portfel, skoro tam więcej narkomanów, bezdomnych i złodziei niż
    zwykłych ludzi. A bankomat na samym środku sali...

    BTW dziwią mnie też ludzie, którzy się kłębią przy kasach na głównej
    hali, piętro niżej mają kasy PKP Intercity, gdzie jest czysto, nie ma
    tylu żebraków i przede wszystkim - są dużo mniejsze kolejki...

  • 12. Data: 2005-01-27 15:44:46
    Od: "Lelek" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> napisał w
    wiadomości news:ctal47$kit$1@news.elsat.net.pl...
> [...]
    > Katowic było obstawione Euronetami. Na ścianie Zenitu, Empiku, na Alei
    > Korfantego (jest tam taki parterowy sklep), z tyłu dwroca. I to chyba nie

    Zgadza sie. W Katowicach sporo ubylo... Zamiast na EMPiKu jest na Stawowej
    kolo McDonald'sa i restauracji Patio.

    > Teraz ostał się jeden na głównej hali dworca. Tylko kto normalny wyciąga
    > tam portfel, skoro tam więcej narkomanów, bezdomnych i złodziei niż
    > zwykłych ludzi. A bankomat na samym środku sali...

    Drugi na dworcu PKP jest przy wejsciu od Placu Andrzeja, ale komfort taki
    sam jak w glownym holu ;-(

    > BTW dziwią mnie też ludzie, którzy się kłębią przy kasach na głównej hali,
    > piętro niżej mają kasy PKP Intercity, gdzie jest czysto, nie ma tylu
    > żebraków i przede wszystkim - są dużo mniejsze kolejki...

    Ale stosunkowo sa tam rzadko kasy otwarte dla zwyklych smiertelnikow, tzn.
    nie podrozujacych IC

    Poizdrawiam

    Lelek

  • 13. Data: 2005-01-27 15:48:36
    Od: "Lelek" <l...@g...pl>

    > No i Euronet male miasteczka to omija szerokim lukiem.

    No wlasnie, a mialo sie to kiedys zmienic. Chyba ze 2 lata temu mBank
    obiecywal stawiac bankomaty na wlasny koszt (nie wiem czy Euronetu akurat)w
    miejscowosciach mniej zurbanizowanych, tlumaczac ze tam tez jest wielu
    potencjalnych klientow. Ja do dzisiaj o takich lokalizacjach nie
    slyszalem...No poza sezonwymi w miejscowosciach wypoczynkowych, ale to chyba
    niz z inicjatywy mBanku

    Pozdrv

    Lelek

  • 14. Data: 2005-01-27 18:44:19
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Lelek napisał(a):

    > Ale stosunkowo sa tam rzadko kasy otwarte dla zwyklych smiertelnikow, tzn.
    > nie podrozujacych IC

    Wszystkie kasy IC na dole sprzedają też zwykłe bilety. :-)

  • 15. Data: 2005-01-27 19:24:00
    Od: "szafi" <s...@o...pl>

    czyli lepiej udezac bezposrednio do bankow...
    no nic, tak tez bede musial zrobic...
    a moze ktos z szanownych grupowiczow zna procedure ?
    tzn jakie wymogi musi spelniac lokal w ktorym chce postawic bankomat ?
    wiem tylko tyle ze musi buc to miejsce ogolnodostepne w kazdej chwiili.

    pozdrawiam.

  • 16. Data: 2005-01-27 21:00:29
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "szafi" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tzn jakie wymogi musi spelniac lokal w ktorym chce postawic bankomat ?
    > wiem tylko tyle ze musi buc to miejsce ogolnodostepne w kazdej chwiili.

    pomieszczenie nie musi byc dostepne 24h, zapewne istnienie ochrony rejonu
    jest plusem dla miejsca, ale to wszystko nie ma znaczenia jesli bank nie
    uzna miejsca za "dobre" i gdybanie o tym na grupie w sumie nie ma znaczenia
    żadnego (a i sensu) w konfrontacji z zalozeniami wewnetrznymi banku
    Bywa tak, ze w polocie ukladow i znajomosci, jeden oddzial zalatwia sobie
    nadmiar bankomatow w swoim "rejonie" (czasami baaaardzo szeroko rozumiane
    miejsce na mapie) a inni mniej ukladowi kierownicy, nie potrafia sie
    doprosic dodatkowego bankomatu mimo kolejek i wysokiego obrotu miesiecznego
    Przed wysyłaniem pism do centrali, proponuję udać się do kierowników
    lokalnych placówek (dyskretnie zapytać czy to jest jego rejon) i zapytac sie
    o perspektywy/plany działania - oraz chęć wsparcia !!
    społecznego/biznesowego :-) planów o ile takie już istnieją, czasem jest
    tak, że lokalnemu kierownikowi brak czasu/checi/odwagi :-) a mysli o tym
    dniami i nocami ;-)))

  • 17. Data: 2005-01-27 22:36:00
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Krab wrote:

> [...]
    > miejsce na mapie) a inni mniej ukladowi kierownicy, nie potrafia sie
    > doprosic dodatkowego bankomatu mimo kolejek i wysokiego obrotu
    (....)
    > czasem jest
    > tak, że lokalnemu kierownikowi brak czasu/checi/odwagi :-) a mysli o tym
    > dniami i nocami ;-)))

    wygląda to tak w twojej opowiesci, jakby bankomaty to były "gwiazdki" na
    pagonach kierowników oddziałów - kto jest sprawniejszym managerem załatwia
    sobie większy awans wyrażany liczbą bankomatów :)) A od dyrektora
    departamentu wzwyż to mają bankomaty w mieszkaniach :)))
    A prawda pewnie wygląda tak, że mają jakieś tam wzory teoretycznie
    prognozujące ruch i "wandalizację" w danym miejscu, jeżeli jakiś tam próg
    nadziei ozstanie przekroczony to na próbę mogą postawić a potem i tak w
    praniu się okaże - po kilku miesiącach najwyżej zdejmą i zainstalują gdzie
    indziej.

    Autorowi wątku radziłbym - napisz prośbę do kierowników lokalnych banków
    (pogadać z nimi wcześniej nie zaszkodzi, jak radzi Krab, będzie wiadomo od
    kogo zacząć) i wymień wszystkie argumenty - że dworzec, że dużo sklepów, że
    nie ma w promieniu x żadnego innego bankomatu, że szansa pozyskania nowych
    klientów na ROR na tym terenie itp.

    pozdrawiam
    trainer.

  • 18. Data: 2005-01-28 07:07:04
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "trainer" <t...@p...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > sobie większy awans wyrażany liczbą bankomatów :)) A od dyrektora
    > departamentu wzwyż to mają bankomaty w mieszkaniach :)))

    z punktu widzenia kierownika odzialu czy innego punktu, bankomat to element
    placy dla samego siebie, wprost jako prowizja, posrednio jako obrot i
    zacheta do zakladania kont, z ktorych jest rozliczany, jest tak jak
    napisalem i niesadze by jakiemus kierownikowi nie zalezalo na dodatkowym
    bankomacie w dobrm punkcie i owszem - JEST to dla niego gwiazdka na pagonie!
    a co do dyrektora i w zwyz - to jakos niesadze by z bankomatow korzystali -
    a jesli juz - to maja je w kazdym biurze - nawet jesli bankomat wykazuje
    mizerne obroty.

  • 19. Data: 2005-01-28 11:44:45
    Od: "szafi" <s...@o...pl>

    no tak...
    czyli udezac do lokalnych bankow ???

    chyba dzis juz zaczne...
    zreszta... co mi szkodzi isc i porozmawiac...

    pozdrawiam !

  • 20. Data: 2005-01-28 15:10:25
    Od: Artur Czeczko <a...@c...mrowisko.one.pl>

    szafi wrote:
    > tzn jakie wymogi musi spelniac lokal w ktorym chce postawic bankomat ?
    > wiem tylko tyle ze musi buc to miejsce ogolnodostepne w kazdej chwiili.

    To co powiesz na temat bankomatów PKO BP SA w warszawskim metrze,
    gdzie żeby dostać się do bankomatu, trzeba mieć ważny bilet
    komunikacji miejskiej?

    Pozdrawiam,
    Artur