    From: andy_k <a...@a...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Banki w WB
    Date: Fri, 15 Oct 2004 04:23:26 +0200

    >Z tego co mi wlasnie opowiada.
    >Zalozenie konta w Barclays - najszybszemu udalo sie w... 3 tygodnie. Taka
    >srednia czy tubylec czy przyjezdny.
    >Zalozenie - 2 godzinki czekania, wklepywanie ok 30 minut.

    Moje doswiadczenia sprzed ponad 10 lat byly lepsze jesli chodzi o szybkosc,
    widac cos sie popsulo.

    >cholera wie jakimi kryteriami sie kierowali (zarobki te same, wiek tez,
    >wszyscy z Polski, kawalerowie, w tym samym miejscu pracy itp)
    >6 dostało zwykłe - limit 300 funtów
    >1 dostał złotą - limit cos kolo 1000-2000
    >a 1 dostał _platynową_ - z limitem 3000 (lacznie z wszystkim przywilejami
    >naleznymi tej karcie).

    Rzeczywiscie ciekawe. Widac zalezy od tego jaki urzednik akurat rozpatruje,
    czy jest akurat przyplyw czy odplyw, jaka faza ksiezyca, sila wiatru, czy
    pada... bo to wszystko moze miec wplyw na "mood" urzednika, bo chyba z
    powyzszego wynika, ze jakies prostego algorytmu do rozpatrywania wnioskow nie
    uzywaja. ;)

    >Acha - prowadzenie konta - 0 funtow :D (przy zalozeniu rachunku w Barclays
    >trzeba blo miec papier od pracodawcy - bo na sam paszport nie zakladaja)

    0 funtow to tam jest w kazdym banku za konto biezace w funtach. 0 funtow jest
    tez w kazdym banku za przelewy pomiedzy wszystkimi bankami angielskimi, ale za
    to troche taki przelew trwa:
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.b
    iznes.banki&aid=32912321

    >Jednym slowem - fajnie, a my tak narzekamy ciagle

    To jeszcze dodam ten link
    http://www.moneysupermarket.com/CurrentAccounts/
    z ktorego wynika, ze zeby miec konto w banku, w ktorym sa dobre procenty
    (zwykle internetowy), to trzeba min. 1000 funtow zarabiac (no ale chyba
    wiekszosc z nich tyle dostaje) i byc rezydentem UK, ale z kolei jeden z bankow
    za samo zalozenie konta 25 funtow daje.