    From: Piotr Gralak <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Banki w UK & Ireland - chce zalozyc konto!
    Date: Thu, 12 Apr 2007 19:43:53 +0100

    r...@g...com napisał(a):
    > Witam,
    > mam problem natury technicznej. Jestem freelancerem w irlandzkiej
    > firmie, ktora wyplaca wynagrodzenia przelewem lub czekiem. Wiadomo, ze
    > przelewem jest o ok. 700% szybciej, wiec bedac w PL chcialbym zalozyc
    > - zdalnie - konto w UK lub w Irlandii podac to konto w firmie i dostac
    > karte bankomatowa, ktora wyplacalbym w PL pieniadze.

    Nie założysz konta w Irlandii zdalnie. A nawet jak specjalnie przylecisz
    w tym celu, to może ci się to nie udać. Ogólnie rzecz biorąc irlandzkie
    konta są dla mieszkających tutaj, a nie dla turystów :)

    > Dlaczego nie
    > podam aktualnego numeru konta? Bo moj bank nie uzywa sortkodu, ktory
    > jest wymagany przez bank tej irlandzkiej firmy i bez niego
    > kilkakrotnie odbily sie platnosci i wrocily do firmy.

    A tu coś namieszane jest strasznie. Czy mówisz o polskim koncie?
    Czy firma irlandzka zgodziła się na przelew do PL? Jeśli tak, to
    powinieneś im podać kod SWIFT i numer konta z PL na początku, lepiej też
    nazwę i adres banku. Sort code jest używany w przelewach krajowych w
    Irlandii. Nie sądzę, żeby bank tej irlandzkiej firmy nie umiał zrobić
    przelewu zagranicznego, może jakaś panienka z księgowości próbowała
    zrobić przelew jako krajowy :)

    PG