  • 1. Data: 2007-04-12 17:54:02
    Temat: Banki w UK & Ireland - chce zalozyc konto!
    Od: r...@g...com

    Witam,
    mam problem natury technicznej. Jestem freelancerem w irlandzkiej
    firmie, ktora wyplaca wynagrodzenia przelewem lub czekiem. Wiadomo, ze
    przelewem jest o ok. 700% szybciej, wiec bedac w PL chcialbym zalozyc
    - zdalnie - konto w UK lub w Irlandii podac to konto w firmie i dostac
    karte bankomatowa, ktora wyplacalbym w PL pieniadze. Dlaczego nie
    podam aktualnego numeru konta? Bo moj bank nie uzywa sortkodu, ktory
    jest wymagany przez bank tej irlandzkiej firmy i bez niego
    kilkakrotnie odbily sie platnosci i wrocily do firmy.
    Pozdrawiam i licze na rady.

    R.

  • 2. Data: 2007-04-12 18:43:53
    Temat: Re: Banki w UK & Ireland - chce zalozyc konto!
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    r...@g...com napisał(a):
> [...]
    > - zdalnie - konto w UK lub w Irlandii podac to konto w firmie i dostac
    > karte bankomatowa, ktora wyplacalbym w PL pieniadze.

    Nie założysz konta w Irlandii zdalnie. A nawet jak specjalnie przylecisz
    w tym celu, to może ci się to nie udać. Ogólnie rzecz biorąc irlandzkie
    konta są dla mieszkających tutaj, a nie dla turystów :)

    > Dlaczego nie
    > podam aktualnego numeru konta? Bo moj bank nie uzywa sortkodu, ktory
    > jest wymagany przez bank tej irlandzkiej firmy i bez niego
    > kilkakrotnie odbily sie platnosci i wrocily do firmy.

    A tu coś namieszane jest strasznie. Czy mówisz o polskim koncie?
    Czy firma irlandzka zgodziła się na przelew do PL? Jeśli tak, to
    powinieneś im podać kod SWIFT i numer konta z PL na początku, lepiej też
    nazwę i adres banku. Sort code jest używany w przelewach krajowych w
    Irlandii. Nie sądzę, żeby bank tej irlandzkiej firmy nie umiał zrobić
    przelewu zagranicznego, może jakaś panienka z księgowości próbowała
    zrobić przelew jako krajowy :)

    PG

  • 3. Data: 2007-04-12 19:10:51
    Od: Robert <k...@g...pl>

    > mam problem natury technicznej. Jestem freelancerem w irlandzkiej
    > firmie, ktora wyplaca wynagrodzenia przelewem lub czekiem. Wiadomo, ze

    Raczej mozesz zapomniec o zalozeniu konta bez wizyty w UK (Irlandia
    chyba tez). Chociaz zona mi podpowiada HSBC konto Passport i chyba
    Lloyds cos oferuje ale nie jestem w temacie.

    A co to za polski bank, w ktorym nie mozna odebrac zagranicznego
    przelewu? Chyba, ze nie chcesz by ktos wiedzial skad sa pieniazki?

    Robert

  • 4. Data: 2007-04-13 01:24:40
    Od: "T.F." <t...@u...gazeta.pl>

    <reilord@> ...

    > bedac w PL chcialbym zalozyc
    > - zdalnie - konto w UK

    Zalozenie konta bankowego to sprawa
    dosc trudna nawet dla osoby, ktora juz jest w UK.
    Zdalnie to (IMHO) awykonalne.

    --
    T.F.

  • 5. Data: 2007-04-13 03:08:50
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > jest wymagany przez bank tej irlandzkiej firmy i bez niego
    > kilkakrotnie odbily sie platnosci i wrocily do firmy.

    Mozesz zalozyc zdalnie w Citibank UK. Ja zalozylem zdalnie bez zadnego problemu
    na adres polski.

  • 6. Data: 2007-04-13 13:04:56
    Od: "Rei" <r...@g...com>

    On 13 Kwi, 05:08, "kjvirtual" <k...@g...com> wrote:

    > Mozesz zalozyc zdalnie w Citibank UK. Ja zalozylem zdalnie bez zadnego problemu
    > na adres polski.
    >
    > --

    Dziekuje Wam bardzo za info.

    Co do wczesniejszych pytan to sytuacja wygladala tak:
    1. dostalem informacje, ze moga mi zrobic przelew do PL - ucieszylem
    sie bo to dosc szybko pojdzie
    2. podalem numer konta, moj adres, adres banku, IBAN, SWIFT, moje imie
    i nazwisko
    3. stwierdzili, ze maja jakistam program do robienia przelewow i,
    zewszystkie pola musza byc wypelnione - brakowalo im sortkodu
    4. dzwonilem do ING (tam mam konto) i stwierdzili, ze jak komus jest
    potrzebny to mam podac drugi raz SWIFT zamiast Sort - tak zrobilem
    5. Zrobili przelew kilka razy ale sie "odbil" i wrocil do nadawcy.
    6. Wiec dostalem czek, no i trwalo to wszystko 7 tygodni.

    A jakbym mial konto "wyspowe" to pewnie max do tygodnia.
    Byc moze ksiegowa probowala zrobic przelew krajowy :/

    Jeszcze raz dziekuje :)

  • 7. Data: 2007-04-13 19:25:03
    Od: Robert <k...@g...pl>

    > 5. Zrobili przelew kilka razy ale sie "odbil" i wrocil do nadawcy.
    Z pewnosci robli przelew krajowy. W PL nie ma sort code

    > 6. Wiec dostalem czek, no i trwalo to wszystko 7 tygodni.
    Zostaje jeszcze Moneybookers ale tu jest problem pracodawca musialby
    miec tam konto (mozliwe ze dla firm jest bezplatne tak jak zwyklego
    uzytkownika) i moglby przelac na twoje konto w moneybookres. Ale nie
    wydaje mi sie ze bedziesz (pracodawca) zainteresowany.

    > A jakbym mial konto "wyspowe" to pewnie max do tygodnia.
    To jest wyspowe tydzien :( albo troche dluzej

    Robert

  • 8. Data: 2007-04-14 06:41:49
    Od: "Rei" <r...@g...com>

    On 13 Kwi, 21:25, Robert
    <konto200612013_usun_od_pierwszego_podkresle...@gaze
    ta.pl> wrote:

> [...]
    > wydaje mi sie ze bedziesz (pracodawca) zainteresowany.

    > To jest wyspowe tydzien :( albo troche dluzej

    Niestety MB odpada tak samo jak odpadl PayPal gdy pytalem.
    Niech potrwa nawet dwa tygodnie a nie 6 tyg (dla incasso) + 1-2 tyg.
    (dla poczty).