  • 1. Data: 2005-02-13 01:27:40
    Temat: Banki w Polsce to zlodzieje
    Od: Michal Jacykiewicz <m...@o...pl>

    Do takich wniosków doszedłem po 4 miesiącach pobytu w Wielkiej Brytanii.

    W HSBC mam konto bieżące, oszczędnościowe, kartę debetową Solo
    (Maestro), kredytową Visa Gold, linię kredytową, czeki. W ING Direct
    konto oszczędnościowe.

    Do tej pory nie zapłaciłem ani pensa za to, za co w Polsce zdarli by ze
    mnie przy każdej możliwej okazji: zero za prowadzenie konta (a to
    marmurek), zero za obydwie karty - wydanie i prowadzenie, zero za zmianę
    PINu, zero za czeki, zero za polecenia zapłaty, zero za bankowość
    internetową, zero za przelewy, zero za wybieranie gotówki w obcych
    bankomatach, 0% na karcie przez pierwsze pół roku. Karty nota bene są
    chipowe.

    A mam do czego porównywać: w Polsce miałem konta przez kilka lat w BPH i
    mBank.

    Nie wspominając już o poziomie obsługi klienta.

    Naprawdę, z tej perspektywy Polska to jakaś republika bananowa.

  • 2. Data: 2005-02-13 01:49:57
    Temat: Re: Banki w Polsce to zlodzieje
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michal Jacykiewicz wrote:
> [...]
    > internetową, zero za przelewy, zero za wybieranie gotówki w obcych
    > bankomatach, 0% na karcie przez pierwsze pół roku. Karty nota bene są

    i oprocentowane też na 0%

  • 3. Data: 2005-02-13 02:04:00
    Od: Michal Jacykiewicz <m...@o...pl>

    witek wrote:
    > i oprocentowane też na 0%

    Current Account prawie tak. Savings Account w ING Direct 5%. W HSBC 3-4.

  • 4. Data: 2005-02-13 02:22:04
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michal Jacykiewicz wrote:

    > Current Account prawie tak. Savings Account w ING Direct 5%. W HSBC 3-4.

    Wiem.
    Też mam kilka kont poza granicami Polski i też uważam, że polskie banki
    są najdroższe. Po prostu korzystają z sytuacji. Niedługo im się to skończy.

  • 5. Data: 2005-02-13 08:23:11
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 13 Feb 2005 01:27:40 +0000, Michal Jacykiewicz naskrobał(a):

> [...]
    >
    > Nie wspominając już o poziomie obsługi klienta.
    >
    > Naprawdę, z tej perspektywy Polska to jakaś republika bananowa.

    Jest klika banków które mniej łupią ale generalnie masz racje. Za niedługo
    po otwarciu rynku nastąpi rzeź niewiniątek.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 6. Data: 2005-02-13 09:25:02
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik witek napisał:

    > Niedługo im się to skończy.

    A mnie sie wydaje, ze jezeli jakas konkurencja wejdzie na nasz rynek to
    raczej dostosuje sie cenowo do tego co juz tu zastanie (po co maja dawac
    wszystko za darmo skoro moga pobierac za to oplaty?).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2005-02-13 10:23:54
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Sun, 13 Feb 2005 10:25:02 +0100,
    osoba podpisana: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>
    napisała:

    > A mnie sie wydaje, ze jezeli jakas konkurencja wejdzie na nasz rynek to
    > raczej dostosuje sie cenowo do tego co juz tu zastanie (po co maja dawac
    > wszystko za darmo skoro moga pobierac za to oplaty?).
    Bo czymś będa musieli przyciągnąć klientów ?
    KKJ

    If fifty million people say a foolish thing, it's still a foolish thing.
    -- Bertrand Russell

  • 8. Data: 2005-02-13 10:59:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Sun, 13 Feb 2005 10:25:02 +0100, Mithos
    <m...@o...No.More.Spam.polska> wrote:

    >A mnie sie wydaje, ze jezeli jakas konkurencja wejdzie na nasz rynek to
    >raczej dostosuje sie cenowo do tego co juz tu zastanie (po co maja dawac
    >wszystko za darmo skoro moga pobierac za to oplaty?).

    Po to, żeby przeyciągnąc klientów.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/koty/kropek/

  • 9. Data: 2005-02-13 11:28:44
    Od: "MH" <M...@n...com>

    Nie tylko banki.
    Po dwutygodniowym pobycie w Polsce, pozniej po kilka dni w Berlinie i Paryzu
    doszedlem do wniosku ze polskie sklepy maja ceny dyktowane zyskiem a nie
    kosztami.
    Jak to jest mozliwe ze ceny w sklepie tej samej firmy w Berlinie i Warszawie
    sa prawie identyczne (Peek & Cloppenburg)?

    Kielbasa "Krakowska" firmy "Krakus" ok 10% tansza w Polsce niz firmy "PEK" w
    Londynie.

    MH

  • 10. Data: 2005-02-13 11:47:44
    Od: Michal Jacykiewicz <m...@o...pl>

    MH wrote:
> [...]
    > sa prawie identyczne (Peek & Cloppenburg)?
    >
    > Kielbasa "Krakowska" firmy "Krakus" ok 10% tansza w Polsce niz firmy "PEK" w

    Jeżeli już jesteśmy przy nie-bankach, to dodam, że w Wielkiej Brytanii
    prąd można zamówić od dowolnej firmy, podobnie wodę, telefon oraz
    internet. Także konkurencja jest silna, a my nie jesteśmy przywiązani do
    właściciela infrastruktury. Szokująca jest liczba dostawców
    internetowych ADSL i ich ceny, gdy porównać to do tego co jest w Polsce
    (Neostrada, czasem Autocom czy Chello)
    http://www.adslguide.org.uk/isps/summarylist.asp