  • Data: 2020-03-29 01:21:41
    Temat: Re: Banki, korona i informacje
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    Dawid Rutkowski napisał(a) w wiadomości: ...

    >O, to zdołałeś się tyle czasu uchować bez podawania tych danych i nie było żadnych
    konsekwencji?

    Wypłacałem pod koniec 2019, nie pytali.
    Ciekawe, czy przy likwidacji rach. by o to pytali?
    Gdy zakładałem w Getinie to coś im się porąbało - np. limity
    inne niż we wniosku, wpisali mi obywatelstwo USA (pisałem tu
    nawet wątek).

    >Ja np. kantor aliora zakładałem przelewem weryfikacyjnym i nawet mnie na oczy nie
    widzieli
    (ani nawet >kurier mojego dowodu) - ale jak się pojawiło FACTA/CRS to zmusili do
    przyjścia
    do odddziału i >osobistego podpisania (ciekawe, że nowi klienci mogą przez internet
    przy
    zakładaniu) pod groźbą >zablokowania - a przy okazji wyłudzili xero dowodu.

    "Ksero? - ależ skąd, nie kserujemy. Tylko zeskanujemy."
    W PEKAO pytali czy sobie życzę.
    Kilka lat temu likwidowałem w ING po długim nieużywaniu (saldo ok
    10zł) to przy okazji ksero dowodu chcieli, bo bez tego jakoby
    nie dało się zlikwidować (zakłdałem bez ksero).

    >Powyższe kwestie dowodzą, że znajdujesz się w 5%, a może nawet 2%.

    W dodatku PIN-em nie jest rok urodzenia... to pewnie <2%?

    >Więc skoro większość jest inna to jednak ma to znaczenie.
    >Kartki wcale nie trzeba gubić czy kraść - wystarczy przeczytać.

    Trzeba ją najpierw zobaczyć..Pokaże znajomemu czy obcy przez
    ramię w autobusie?

    >Więc nie da się zaprzeczyć, że jest to "potencjalne ułatwienie dla
    cyberprzestępców".

    Mając na uwadze kartkę to nie rasowych "cyber".

    >Inna sprawa oczywiście, czy "płaskie" hasło nie jest jeszcze gorsze.
    >Ale one są stosowane od lat i działają dobrze.

    >Mnie śmieszą wymuszenia zmiany hasła - np. robi tak płatnik co miesiąc, więc pani
    księgowa
    w haśle >zmienia trzy litery na odpowiadające obecnemu miesiącowi.

    Fakt, dość powszechne. Więc wymusza się np. co 25 lub 45 dni.

    >[...]
    >Póki co mam test z wczoraj z biedronka - 66zł, visa i PIN - dobrze, że miałem
    rękawiczki,
    co wiszą przy >wejściu (w środku ręce całe mokre).

    A jakie w Biedronce, lateksowe? Jeszcze trzeba umieć je higienicznie zdejmować.

    Arek