    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Banki będą musiały zwracać pieniądze
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 7 Mar 2020 11:01:31 +0100

    Dnia Fri, 6 Mar 2020 14:41:33 -0800 (PST), s...@g...com
    napisał(a):

    > No w sumie ma. O ile sie bedziemy rozbijac na takie podejscie biznesowe.

    Nie mowie nie.

    > IMHO lepiej jak se firma czy firmy se to zagreguja i wylicza a potem wrzuca w jedna
    oplate ktora jakos tam na klienta bedzie rozliczona.
    > Niech zrobia kreatywnie zeby sens mialo.

    No i zrobily - jest prowizja od kredytu.

    Ja kredytu nie biore, wiec mi sie takie rozwiazanie podoba :-)

    > Bo jak robia bezkreatywnie to bedzie jak z autami w usa albo rachunkiem za prad.
    > Milion pozycji a kazda pi*oko proporcjonalna...

    z tym ze za prad masz oplate za prad, i za dostarczenie.
    Ta za dostarczenie proporcjonalna, ale to czasem lepiej, ze osobna i
    wiesz ile.

    > No tak se same banki zdecydowaly. Tak zachecaly klienta.
    > To czemu tu jednak sie nie da? Retorycznie pytam :)

    Sie da - widuje czasem - "dzis promocja, kredyt bez prowizji" :-)

    > No byla. Ale mozna od niej odchodzic. Bo bez sensu.
    > Jak chce pozyczac pieniadze z banku to chce pieniedzy, bez sensu za to placic.
    > W sensie od razu.

    Oni o tym wiedza, i rozkladaja na raty.
    No i stad ambaras - a co, jesli w polowie zrezygnujesz ?

    > Ale to jest ichnia wewnetrzna oplata. Za ogrzewanie placowki tez mi dolicza?
    > A jak sie nie zgodze to tylko w zimnym pokoju bede mogl umowe podpisac?
    > Albo za skaner, bo dowod tozsamosci trzeba skopiowac.
    > Doliczaja czy juz sie nie wyglupiaja?

    Masz pretensje, ze jest oplata, to chyba dobrze, jak wyszczegolnia za
    co :-)

    > To samo.

    Ale jest. I nikogo nie dziwi :-)

    > To od biedy bym mogl uznac jako refaktura mojego wskazanego prawnika.
    > Znaczy sie jakbym banku nie ufal i powiedzial ze moja papuga ogarnie.
    > Ale wtedy po kij mam placic bankowi zeby zaplacil mojej papudze?
    > Tak samo bez sensu.

    A moze to refaktura prawnika banku :-)

    > No tak jest. Ale to bez sensu. Rownie dobrze niech powie 40% prowizji sie nalezy
    ale oprocentowanie 0% przez pierwsze 5 lat.
    > Ma sens?

    Jak najbardziej.

    No ale zrezygnuja z prowizji, to bediesz sie pytal czemu roczna
    pozyczka ma 12% a piecioletnia 8% ...

    > Ale raczej nie tak popularne. Znaczy u nas. Bo u nas wiekszosc po kwakrowemu
    (quaker) - cena jest cena.
    > A nie po nowemu, cena jest dla pana taka a dla pani owaka.

    IMO od dawna, tylko gdie tu znalezc taryfe z 1990.

    Po kwakrowemu ... kiedys byly konta rozliczeniowo-oszczednosciowe.
    A potem przyszla zachodnia moda, i rozdzielili.

    A moze to skutek spadku %.

    > U nas jednak jak byly wytyczne albo cena to byla stala.
    > Pamietasz takie cyrki w innych dziedzinach? Kupno auta bylo takie wydziwnione?
    > wegla? domu?

    Kupno auta zawsze bylo wydziwnione.
    Bo to auto czesto jeszcze niewyprodukowane.

    Kupno domu tez wydziwnione.

    J.