  • 1. Data: 2010-11-05 09:22:11
    Temat: Re: Bank za granicą ?
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Andrew" <a...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:iavi02$qas$...@s...aioe.org...
    > Witam,
    > Mam takie pytanie, czy zakladajac na Slowacji, Ukrainie czy w Czechach
    > konto osobiste ja jako obywatel RP, Pan *Mateusz moze mi siasc na takie
    > konto ?
    >
    > *Mateusz - komornik

    Jeśli wierzyciel wskaże rachunek dłużnika w konkretnym banku zagranicznym,
    można sobie to wyobrazić (szczególnie w ramach EU). Jeśli nie wskaże nie ma
    na to kompletnie żadnych szans.

  • 2. Data: 2010-11-05 10:16:38
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote in message
> [...]
    > można sobie to wyobrazić (szczególnie w ramach EU). Jeśli nie wskaże nie

    Nie, zadnych szans.
    Jedyne co moze zrobic komornik to poprosic (wynajac) biuro prawne w danym
    kraju a to biuro moze jedynie poprosic posiadacza konta o dokonanie wplaty.
    Nie skutkuje to zanymi sankcjami jak komornik czy nawet firma windykacyjna w
    danym kraju, gdyz zadluzenie nie powstalo w danym kraju. I podatki od
    sciagniecia kasy sa placone w innym panstwie, wiec jaki ma interes np.
    Ukraina w robieniu czegos za darmo?

  • 3. Data: 2010-11-05 11:59:35
    Od: BK <b...@g...com>

    On 5 Lis, 11:16, "pmlb" <b...@d...pl> wrote:
> [...]
    > danym kraju, gdyz zadluzenie nie powstalo w danym kraju. I podatki od
    > sciagniecia kasy sa placone w innym panstwie, wiec jaki ma interes np.

    Prosic to sie moze swinia - nie komornik.

    A juz serio - wszystko zalezy jaki kraj. W europie mamy europejski
    nakaz zaplaty i dochodzenie naleznosci z rachunku bankowego w skali
    europy jest proste, nie trzeba nikogo o nic prosic.

    Skladasz pozew o taki nakaz, 30 dni i dostajesz nakaz, i z nakazem nie
    do naszego komornika tylko organu egzekucyjnego w danym kraju. I po
    sprawie. Nasz komornik, biuro prawne i proszenie o nic nie jest
    potrzebne.

    Nie ma znaczenie gdzie powstalo zadluzenie.

  • 4. Data: 2010-11-05 19:48:07
    Od: "Adam" <d...@p...onet.pl>

[...]

    Pierwszy raz słyszę o czymś takim ale człowiek się uczy całe życie .
    Niemniej czy jednak sąd nie odrzuci takiego wniosku ?
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/20077,europejs
    ki_nakaz_zaplaty_ulatwia_dochodzenie_wierzytelnosci.
    html

    Z tego artykułu arykułu wynika że sprawa aby została przyjęta ma mieć
    charakter transgraniczny i jako przykład tej transgraniczności podają:
    "Ze sprawą transgraniczną mamy do czynienia, gdy wierzyciel ma miejsce
    zamieszkania np. w Polsce, a dłużnik w Niemczech. Jeżeli roszczenie dotyczy
    umowy zawartej przez konsumenta, to w sytuacji gdy jest on stroną pozwaną,
    właściwy jest sąd, w którym ma on miejsce zamieszkania."

    Przy zalożeniu że mieszkam w Polsce i wierzyciel też,jakie są podstawy z
    wystąpieniem o wydanie takiego nakazu do sądu w Niemczech ?

    pozd
    as

  • 5. Data: 2010-11-05 19:51:11
    Od: BK <b...@g...com>

    On 5 Lis, 20:48, "Adam" <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Przy zalo eniu e mieszkam w Polsce i wierzyciel te ,jakie s podstawy z
    > wyst pieniem o wydanie takiego nakazu do s du w Niemczech ?
    >
    > pozd
    > as

    Zajmowana wierzytelnosc lub majatek jest w Niemczech? :) Czesto takze
    siedziba dluznika bedzie w Niemczech bo o ile Ty masz miejsce
    zamieszkania w Polsce, to Twoj niemiecki bank ma siedzibe na terenie
    Niemiec, a przy niektorych typach egzekucji bank jest takze dluznikiem
    (np, egzekucja w administracji).

  • 6. Data: 2010-11-08 00:43:55
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    ?>> Nie, zadnych szans.

    > Prosic to sie moze swinia - nie komornik.

    Ales blysna inteligecja prosiaczku...
    A jednak prosiaczku, komornik moze sie jedynie prosic w obcym kraju, bo tam
    ba za przeproszeniem takie samo prawo jak swinia.

> [...]
    > sprawie. Nasz komornik, biuro prawne i proszenie o nic nie jest
    > potrzebne.
    >
    > Nie ma znaczenie gdzie powstalo zadluzenie.

    Doczytaj to dokladnie bo sie kompromitujesz.

  • 7. Data: 2010-11-08 00:48:17
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

> [...]
    > zamieszkania w Polsce, to Twoj niemiecki bank ma siedzibe na terenie
    > Niemiec, a przy niektorych typach egzekucji bank jest takze dluznikiem

    Zrozum misu, komornik z polski moze sobie najwyzej wysalc kartke do banku z
    pozdrowieniami.
    Europejski nakaz zaplaty dotyczy zupelnie innej beczki.
    Komornik w Polsce nie ma szans na sciaganie, czy zajecie konta dluznika w
    banku zagranicznym.
    Komornik dziala w obszarze danego panstwa, nawet jak to jest UE.
    Nawet alimenty sa nie do sciagniecia za granica mimo tak szumnego trabienia
    w mediach.
    Ludziom tylko wode z mozgu robia a potem rozczarownie i koszty.