  • 1. Data: 2004-02-29 22:55:54
    Temat: Bank kredytujacy (BZ WBK) zada ubezpieczenia nieruchomosci, ktora nie jest moja wlasnoscia :)
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    BZ WBK wzywa do ubezpieczenia nieruchomosci i scedowania polisy na
    tenze bank jako bank kredytujacy zakup lokalu mieszkalnego w
    spoldzielni mieszkaniowej.

    Jednakze nieruchomosc jest wlasnoscia spoldzielni, ja mam tylko
    spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu. Ciezko mi wiec ubezpieczac
    cos co nie jest moja wlasnoscia :) Rok temu bylo to samo, dostali
    wyjasnienie na pismie ze nieruchomosc jest ubezpieczona przez
    wlasciciela - tj spoldzielnie. Spoldzielnia jak wiadomo cesji nie
    zrobi bo niby dlaczego - przeciez spoldzielnia kredytu nie wziela.

    Wowczas - rok temu - Pani w oddziale byla zszokowana, nie mogla nic
    pomoc, bo nie mogla zrozumiec jakim cudem dostalem kredyt na ten lokal
    podczas gdy nieruchomosc nie jest moja wlasnoscia. Mowila ze to nie
    jest mozliwe abym mial taki kredyt :)

    Po roku znowu przyslali pismo abym ubezpieczyl nieruchomosc. Pismo
    datowane jest na 17.02 (siedemnasty) - na koncu pisma informacja ze
    bank za wyslanie pisma pobiera z rachunku oplate w wysokosci 10 zl
    zgodnie z TOiP.

    Z dniem 13.02 (trzynasty! cztery dni wczesniej!) bank napisal pismo w
    ktorym przeprasza za nieuzasadnione naliczenie oplaty w wysokosci 10
    zl na wezwaniu dot. ubezpieczenia nieruchomosci, informuje ze oplate
    zwraca na konto, blad byl w systemie bankowym, zostal naprawiony, bank
    wyciagnal wnioski na przyszlosc i to sie juz nie zdarzy. No ale jak to
    sie nie zdarzy skoro 13.02 poinformowali ze sie nie zdarzy a 17.02 sie
    zdarzylo :)

    Czy tak co roku beda meczyc o ubezpieczenie nieruchomosci ktorej
    wlascicielem jest spoldzielnia? I czy co roku beda podrozowac w
    czasie?

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 2. Data: 2004-02-29 23:27:08
    Od: Max <b...@g...master.one.pl.nospam>

    WAM <n...@n...nopl.pl> wrote in

> [...]
    > wyciagnal wnioski na przyszlosc i to sie juz nie zdarzy. No ale jak to
    > sie nie zdarzy skoro 13.02 poinformowali ze sie nie zdarzy a 17.02 sie

    mialem to samo tzn bledy systemu w momencie kiedy wczesniej chcialem
    splacac kredyt - nigdy nie pobrano pieniedzy zgodnie z omowionym terminem -
    ba zwolniono nawet czlowieka ktory sluzyl pomoca i interwencjami

    Max

  • 3. Data: 2004-03-01 07:57:19
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości
    > Jednakze nieruchomosc jest wlasnoscia spoldzielni, ja mam tylko
    > spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu. Ciezko mi wiec ubezpieczac
    > cos co nie jest moja wlasnoscia :)

    Ale w czym problem? Chyba każdy ubezpieczyciel umożliwia ubezpieczenie
    takiego lokalu.

    No chyba, że bank nie chciał ubezpieczenia lokalu, tylko nieruchomości
    gruntowej (albo budynkowej), ale to by się nie zgadzało z tym, co napisałeś.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 4. Data: 2004-03-01 08:35:09
    Od: "b." <f...@f...onet.pl>

    Użytkownik WAM napisał:

> [...]
    >
    > Jednakze nieruchomosc jest wlasnoscia spoldzielni, ja mam tylko
    > spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu. Ciezko mi wiec ubezpieczac
    [ciach]

    > Czy tak co roku beda meczyc o ubezpieczenie nieruchomosci ktorej
    > wlascicielem jest spoldzielnia? I czy co roku beda podrozowac w
    > czasie?

    spółdzielcze prawo własności jest zbywalnym prawem WŁASNOŚCI do lokalu.
    masz PRAWO do tego lokalu, oczywiście jest do tego księga wieczysta, i
    nie ma przeciecież w księdze zapisu o całą nieruchomość tylko o to
    mieszkanie... to mieszkanie możesz ubezpieczyć tak samo jak możesz je
    sprzedać a wszystko musi być za wiedzą banku kredytującego.

    b.

  • 5. Data: 2004-03-01 18:27:20
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 1 Mar 2004 08:57:19 +0100, "Tomasz Waszczynski"
    <w...@w...org> wrote:

    >No chyba, że bank nie chciał ubezpieczenia lokalu, tylko nieruchomości
    >gruntowej (albo budynkowej), ale to by się nie zgadzało z tym, co napisałeś.
    Zle napisalem, bank chce ubezpieczenia nieruchomosci wlasnie.
    Ja lokal mam ubezpieczony (od kradziezy, pozaru itp) ale bank jest
    zainteresowany ubezpieczeniem nieruchomosci. Nieruchomosc ubezpiecza
    natomiast spoldzielnia (do wartosci odtworzeniowej).

    WAM
    --
    www.nadmorze.pl

  • 6. Data: 2004-03-01 20:59:15
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    <w...@w...org> wrote:

    >No chyba, że bank nie chciał ubezpieczenia lokalu, tylko nieruchomości
    >gruntowej (albo budynkowej), ale to by się nie zgadzało z tym, co napisałeś.
    bank napisal:

    "Kredytobiorca zobowiązany jest do ubezpieczenia nieruchomości i
    dokonania cesji polis ubezpieczeniowych na Bank oraz do kontynuowania
    ubezpieczenia do czasu spłaty kredytu."

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 7. Data: 2004-03-01 22:17:01
    Od: "Marcin Kozlowski" <s...@...SUNTOwp.pl>

    > Zle napisalem, bank chce ubezpieczenia nieruchomosci wlasnie.
    > Ja lokal mam ubezpieczony (od kradziezy, pozaru itp)

    nie masz ubezpieczonego lokalu tylko tzw ruchomosci, czyli to co sie w nim
    znajduje

    bank chce abys ubezpieczyl "mury swojego mieszkania" i mozna to normalnie
    zrobic

    nie widze zadnego problemu.

    pozdrawiam
    SirmarK

  • 8. Data: 2004-03-01 23:04:20
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "b." <f...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    > spółdzielcze prawo własności jest zbywalnym prawem WŁASNOŚCI do lokalu.

    Bullshit. To jest ograniczone prawo rzeczowe, które jednak nie jest.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 9. Data: 2004-03-02 15:58:07
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 1 Mar 2004 23:17:01 +0100, "Marcin Kozlowski"
    <s...@...SUNTOwp.pl> wrote:

    >nie masz ubezpieczonego lokalu tylko tzw ruchomosci, czyli to co sie w nim
    >znajduje
    zgadza sie.

    >bank chce abys ubezpieczyl "mury swojego mieszkania" i mozna to normalnie
    >zrobic
    >
    >nie widze zadnego problemu.
    ale to juz zrobila spoldzielnia :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 10. Data: 2004-07-27 17:45:31
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 29 Feb 2004 23:55:54 +0100 w
    <n...@4...com> napisalem:

    >BZ WBK wzywa do ubezpieczenia nieruchomosci i scedowania polisy na
    >tenze bank jako bank kredytujacy zakup lokalu mieszkalnego w
    >spoldzielni mieszkaniowej.
    Do wszystkich ktorzy odpisywali w tym watku informacja ze bank juz sie
    wycofal i przeprosil za swoje zadania drugiego ubezpieczenia. Chce juz
    tylko cesji ubezpieczenia spoldzielni. No i ma przygotowac projekt
    umowy dla spoldzielni tylko... jest okres urlopowy i cos im nie idzie
    :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl