    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BZWBK - Maestro
    Date: Mon, 31 May 2004 00:42:40 +0200

    "K. K." <o...@p...onet.pl> writes:

    > Może i dziwna, ale zapisem prawa zdefiniowana. W tym przypadku ustawą o EIP;
    > Art. 2. (definicje)
    > 11) posiadacz - osobę fizyczną, osobę prawną lub inny podmiot, które na
    > podstawie
    > umowy o elektroniczny instrument płatniczy dokonują w swoim
    > imieniu i na swoją rzecz operacji określonych w umowie,
    >
    > Czyli osoba podpisująca umowę jest posiadaczem karty.

    Niezupelnie, zadna ustawa nie moze zmieniac znaczenia slow powszechnie
    uzywanych. To, ze ustawy sa do kitu to ja wiem, inna sprawa ze akurat
    stosowanie dziwnej terminologii to tam najmniejszy problem.

    > Jeśli jest jej użytkownikiem. Tylko to sprawy w pełni nie wyjaśnia, bo o ile
    > na karcie mają być dane identyfikacyjne użytkownika, to jednak nie wiemy co
    > powinno być na pasku magnetycznym.

    Wiemy - dokladnie to samo.

    > A chyba ten pasek jest istotny? Ustawa o
    > EIP tego definiować nie może, gdyż musi to określać międzynarodowy standard.
    > I tak jest w rzeczywistości. Sprawą paska zajmuje się norma ISO 7813.

    Tak, od strony technicznej przynajmniej. Od strony formalnej sa to
    bardziej regulacje organizacji platniczych.

    > Nas interesuje ścieżka pierwsza, bo na niej jest IMO
    > zapis danych POSIADACZA karty,

    Oczywiscie. POSIADACZA karty, a nie "POSIADACZA" karty w rozumieniu
    polskiej ustawy o EIP.

    > Nie
    > jestem biegły w językach obcych, do tego mogę się przyznać ;-) ale wydaje mi
    > się że card holder to nic innego jak posiadacz karty -

    To oczywiste. Porownaj tez np. cardholder's signature. Przeciez to
    uzytkownik karty (= jej posiadacz, legalny oczywiscie) musi sie na niej
    podpisac (i pozniej powtorzyc to w sklepie), a nie np. uzytkownik karty
    glownej albo rachunku.

    > Z tym już nie mogę się zgodzić. Tak jest najczęściej, ale w przypadku kart
    > wydawanych dla pełnomocników zwykle kto inny jest posiadaczem karty (ten kto
    > podpisał umowę) a kto inny użytkownikiem. Może nawet dojść do takiej
    > sytuacji, że użytkownik będzie miał kartę, a posiadacz już nie.

    Wszystkie te rozwazania biora sie z tego, ze ustawa definiuje kolor bialy
    jako najciemniejszy z mozliwych, zas czarny jako normalny kolor trawy.
    Jesli chcesz zachowac zdrowie psychiczne to sugeruje raczej unikac
    kontaktu z tworczoscia "organow" naszego panstwa, przynajmniej w miare
    mozliwosci.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH