    From: "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BTE (było: Rabobank International)
    Date: Thu, 11 Dec 2003 08:05:11 +0100

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
    news:bqvul5$dju$1@inews.gazeta.pl...
    > Moim zdaniem możliwość wystawiania przez bank tytułów egzekucyjnych winna
    > zostać zlikwidowana. Sądzę, że wystarczającym zabezpieczeniem byłaby
    > możliwość dochodzenia roszczeń na podstawie ksiąg bankowych w postępowaniu
    > nakazowym. Oczywiście uważam również, że nie można tłumaczyć niemożności
    > likwidacji tego przywileju sytuacją administracyjną sądownictwa.

    Przepraszam, ze dopiero teraz wlaczam sie w dyskusje, ale wlasnie pobralem
    ostatnie 1000 postow z listy.

    Prosze mi wierzyc, ze bte w takiej postaci jak obecnie walnie przyczyniaja
    sie do zapasci wymiaru sprawiedliwosci. Z punktu widzenia sedziego
    nieporownywalnie wiecej czasu trzeba poswiecic na napisanie postanowienia w
    przedmiocie nadania klauzuli wykonalnosci bte (postanowienie ze specyfikacja
    tytulu, ograniczeniem odpowiedzialnosci, kosztami, a także uzasadnieniem -
    czasami niestandardowym - np. co do oddalenia czesci wniosku o zwrot
    kosztow) niz na wydanie prostego nakazu zaplaty - nawet w postepowaniu
    nakazowym (bez uzasadnienia, nawet jezeli nie uwzglednia sie wniosku o
    koszty). Wiecej - w przypadku, gdy sprawa jest na oddalenie, przy bte trzeba
    napisac stosowne postanowienie i zazwyczaj niekonwencjonalne uzasadnienie.
    Przy nakazie, po prostu zakresla sie w Nc wpisuje do C, pobiera wpis i
    kieruje na rozprawe (co wplywa korzystnie na zakanczalnosc (a tym samym
    pokrywalnosc) - dwa numerki, nieodraczalnosc - zazwyczaj wyrok po jednym
    terminie rozprawy, wyznaczalnosc - bo na rozprawie, czyli wykazuje sie to
    korzystnie przynajmniej w 3 statystykach - zatem roboty jest wtedy
    faktycznie troszke wiecej, ale nieporownywalnie wiekszy efekt statystyczny
    !).

    Oczywiscie w postepowaniu nakazowym banki tez sa od jakiegos czasu (od 1
    lipca 2000 r.) uprzywilejowane.

    Pozdrawiam, Grzegorz

    PS. Powaznie obawiam sie, ze komus wpadnie do glowy powierzenie prowadzenia
    rejestru lobbystow sadom powszechnym...