  • 1. Data: 2002-11-28 22:13:07
    Temat: BSKONLINE: tylko z java microsoftu
    Od: "casey" <g...@s...pl>

    zaliczylem dzisiaj dwa telefony do katowic, zeby
    sie dowiedziec dlaczego moj explorer 6 nie dziala
    z bskonline - za pierwszym razem pani powiedziala
    ze musze zainstalowac jave z okreslonego ftp-a
    chociaz upieralem sie, ze od sp1 jest juz jakas java
    ... okazalo sie ze jest to java microsoftu bo z java
    suna ich serwery nie dzialaja ... oczywiscie zainstalowalem
    atrape javy z microsoftu i nadal nie dzialalo ... wiec
    zadzwonilem ponownie - panienka dopiero za drugim
    razem powiedziala mi, ze musze wylaczyc jeszcze
    jave suna a najlepiej w ogole ja odinstalowac ...
    co sadzicie o takich praktykach tego banku ?

  • 2. Data: 2002-11-28 22:17:12
    Temat: Re: BSKONLINE: tylko z java microsoftu
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "casey" <g...@s...pl> wrote in message
    [...........]
    > co sadzicie o takich praktykach tego banku ?

    prywatny przedsiębiorca - ma prawo stosować co chce - jak się nie podoba, to
    jest konkurencja - np. mBank :)

    a u mnie pod IE6 działa
    po zainstalowaniu SP1 też działa

    ciekawe tylko kto im ten beznadziejny system logowania wymyślił - pewnie to
    po to, aby tpsa zarabiała za połączenia międzymiastowe , bo pewnie kilkaset
    osób dziennie myli się przy wpisywaniu hasła

    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2002-11-28 22:27:45
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "casey" <g...@s...pl> wrote in news:as64du$4st$1@news.tpi.pl:

    /ciach.../

> [...]
    > razem powiedziala mi, ze musze wylaczyc jeszcze
    > jave suna a najlepiej w ogole ja odinstalowac ...
    > co sadzicie o takich praktykach tego banku ?

    Te dwie "wirtualne maszyny" nie sa ze soba zgodne. Bedac tworca oprogramowania
    bankowego - pod ktora z nich napisalbys system bankowosci internetowej ? Odpowiedz
    sobie sam.

    Nie ci zwyciezaja, ktorzy tworza - lecz ci, ktorzy dobrze sprzedadza i wdroza :-)

    W.

  • 4. Data: 2002-11-29 00:57:41
    Od: "Leszek A. Szczepanowski" <t...@p...pl>

    Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" <u...@h...pl> napisał w wiadomości
    ..

> [...]
    oprogramowania
    > bankowego - pod ktora z nich napisalbys system bankowosci internetowej ?

    Bedac takim tworca - na oba systemy. Nie patrzac na statystyki
    popularnosci obu.
    --
    lex

  • 5. Data: 2002-11-29 08:28:50
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Leszek A. Szczepanowski" <t...@p...pl> wrote in message
    > Bedac takim tworca - na oba systemy. Nie patrzac na statystyki
    > popularnosci obu.

    no to pewnie nie masz praktyki :)
    zleceniodawca zapłaci tylko za jedną - bardziej popularną
    resztę musiałbyś zrobić "społecznie", a na to nie zawsze wystarcza czasu

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 6. Data: 2002-11-29 08:55:51
    Od: "Paweł" <k...@t...pl>

    Na przyszłość dobra rada

    zanim zadzwonisz do banku na infolinię (a już tym bardziej w BSK na zwykły
    międzymiastowy numer) to weź poprostu uruchom google - zrób wyszukiwanie z
    tej grupy dyskusyjnej
    na 99% znajdziesz to czego szukasz, nie będziesz za to płacił i w dodatku
    informacja będzie pewna i skuteczna

    akurat przerabiałem z BSK dokładnie tą samą sytuację (po przesiadce na WinXP
    i IE 6.0)
    i w googlach znalazłem rozwiązanie w 2 minuty

    moja teza jest taka, że infolinie są dla tych co nie potrafią przeczytać i
    przeanalizować informacji którą znajdą w gazetach, stronach www, ulotkach

  • 7. Data: 2002-11-29 09:50:20
    Od: Aleksander Mauszak <e...@d...com>

    On 28 Nov 2002 23:27:45 +0100, Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> wrote:
> [...]
    > oprogramowania
    > bankowego - pod ktora z nich napisalbys system bankowosci internetowej ?

    Nieco OT. Czy ktoś może mnie oświecić jakie są *techniczne* powody
    stosowania Javy/JavaScriptu/Flash w bankowości sieciowej?

    Z własnego doświadczenia i lektury grupy (choćby ten wątek) wynika, że to
    tylko utrudnia życie, bo któraś przeglądarka zawsze czegoś nie ma, albo to
    coś działa inaczej niż sobie wyobraża piszący oprogramowanie. Do tego
    istnieje oczywista zasada że im więcej różnych częsci włożymy w jeden
    mechanizm tym większa szansa że to nie będzie działało. Nie wspominam o tym
    że każdy z takich elementów ma swoje własne błędy a co najważniejsze dziury
    w bezpieczeństwie. Jest to drugorzędne w przypadku zwykłych stron, ale przy
    połączeniu z bankiem może to klienta słono kosztować.

    Ja jako klient widzę te ,,wodotryski'' w postaci migających, fruwających i
    grających efektów na stronie. Może mnie to cieszyć przy pierwszym czy drugim
    razie, ale przy setnym to mnie drażni.

    Więc jeszcze raz pytam, do czego są potrzebne te wszystkie ,,bajery''?

    > Nie ci zwyciezaja, ktorzy tworza - lecz ci, ktorzy dobrze sprzedadza
    > i wdroza :-)

    Co prawda przedpiśca miał na myśli M$ Java vs. Sun Java, ale to się stosuje
    również do całości bankowości elektronicznej. Na początku, kiedy powstały
    trzy banki elektroniczne, okazało się, że na inteligo moja przeglądarka się
    rozsypuje, na mBanku nie działa, a na VW z trudem ale działa.

    Który bank zwyciężył w konkursie o mnie jako klienta? =:-))))

    Pozdrawiam

    max

  • 8. Data: 2002-11-29 11:56:41
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Aleksander Mauszak" <e...@d...com> wrote in message
    [............]
> [...]
    > rozsypuje, na mBanku nie działa, a na VW z trudem ale działa.
    >
    > Który bank zwyciężył w konkursie o mnie jako klienta? =:-))))

    mBank nie stosuje żadnych technologii (no może poza cookies), które mogłyby
    nie działać poprawnie
    więc to że nie działało to musiała być błędna konfiguracja przeglądarki

    a co do wyboru banku, to ktoś już kiedyś powiedział/napisał

    "są ludzie, którzy umieją liczyć, i tacy, którzy nie umieją" :)

    pozdrawiam
    plusz

  • 9. Data: 2002-11-29 23:30:58
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Nov 2002 12:56:41 +0100, "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>
    napisał(a):

    >mBank nie stosuje żadnych technologii (no może poza cookies), które mogłyby
    >nie działać poprawnie
    >więc to że nie działało to musiała być błędna konfiguracja przeglądarki

    Niestety nie.
    Zdarzało się, że nie działało.
    Np. po modernizacji systemu
    albo przy okazjonalnych dodatkach (np. we Flashu).
    Wtedy można dowiedzieć się, że mBank
    nie obsługuje niszowych przegladarek.

    Ale generalnie da się korzystać

    BAH

  • 10. Data: 2002-11-30 14:59:23
    Od: "%oil" <c...@A...konto.pl>

    A skorzystaj z kawiarenek internetowych a szczególnie za granica to
    wymiękniesz!