  • 1. Data: 2013-11-12 11:37:52
    Temat: BITCOIN - przekręt?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    O co chodzi z tymi bitcoinami?

    Algorytm "produkujący" pieniądze? Gdzie jest szczyt tej piramidy? Kto
    tym zarządza?

    Jaki jest cel tego przedsięwzięcia?

    --
    MN

  • 2. Data: 2013-11-12 11:47:28
    Temat: Re: BITCOIN - przekręt?
    Od: r...@g...com

    W dniu wtorek, 12 listopada 2013 11:37:52 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > O co chodzi z tymi bitcoinami?
    >
    > Algorytm "produkujący" pieniądze? Gdzie jest szczyt tej piramidy? Kto
    >
    > tym zarządza?
    >
    > Jaki jest cel tego przedsięwzięcia?

    Jesteś dziennikarzem??
    Poszukaj sobie w google, to jest temat rzeka.

  • 3. Data: 2013-11-12 13:54:44
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-11-12 11:37, Marcin N pisze:
    > O co chodzi z tymi bitcoinami?
    >
    > Algorytm "produkujący" pieniądze? Gdzie jest szczyt tej piramidy? Kto
    > tym zarządza?
    >
    > Jaki jest cel tego przedsięwzięcia?

    O widzisz. Takie pytanie zadaje skołowany marketingiem i propagandą
    leming. Pomyśl raczej po co tym zarządzać i dlaczego ktoś musi mieć
    niecny cel.

  • 4. Data: 2013-11-12 15:20:34
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-11-12 13:54, z pisze:

    > O widzisz. Takie pytanie zadaje skołowany marketingiem i propagandą
    > leming. Pomyśl raczej po co tym zarządzać i dlaczego ktoś musi mieć
    > niecny cel.

    O widzisz. Takie przemyślenia ma skołowany leming, który czyta jedno a
    myśli drugie. Gdzie pytałem o "niecny cel"? Pytałem po prostu o cel.

    A po co zarządzać? Choćby po to, żeby nadzorować generowanie tych paczek
    do wyliczeń, które wpływają na tempo generowania waluty.

    Dziś sprawdziłem, że nawet przy obecnej cenie BC rzędu 400$ - nie opłaca
    się generować tej "waluty". Przez miesiąc koszt samego prądu prądu jest
    o około 170 zł wyższy od wartości wygenerowanej przy użyciu tego prądu
    waluty.

    --
    MN

  • 5. Data: 2013-11-12 15:32:38
    Temat: [OT]Re: BITCOIN - przekręt?
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 12.11.2013 15:20, Marcin N pisze:

> [...]
    > się generować tej "waluty". Przez miesiąc koszt samego prądu prądu jest
    > o około 170 zł wyższy od wartości wygenerowanej przy użyciu tego prądu

    To ciekawe jest swoją drogą. Kiedy BTC był po ok 15zł "wydobywanie" BTC
    było na granicy opłacalności, dzisiaj nadal jest na granicy
    opłacalności. Czy złożoność obliczeniowa wydobywania BTC wzrosła *aż
    tak*? Miała wzrastać nieznacznie, jeżeli dobrze pamiętam.

    p. m.

  • 6. Data: 2013-11-12 15:33:09
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu wtorek, 12 listopada 2013 15:20:34 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Dziś sprawdziłem, że nawet przy obecnej cenie BC rzędu 400$ - nie opłaca
    >
    > się generować tej "waluty".

    Wiec beda generowac tam gdzie jest tanszy prad, zalozenie tam chyba jest takie ze z
    generowania ma pochodzic coraz mniej waluty, wlasciwie okres generowania juz
    minal.....

  • 7. Data: 2013-11-12 15:35:31
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    .pl...

> [...]
    > się generować tej "waluty". Przez miesiąc koszt samego prądu prądu jest o
    > około 170 zł wyższy od wartości wygenerowanej przy użyciu tego prądu

    Nie opłaca się na kartach graficznych. Ale na specjalizowanych do tego celu
    urządzeniach się opłaca. Niestety spowodowało to, że znikła świetna cecha
    tych jednostek, każdy mógł sobie tego sam trochę wygenerować. Obecnie ma to
    bardziej cechy jakiejś korporacyjnej pseudowaluty. Generuje się to na
    farmach no i złodzieje prądu mogą sobie to generować. Oraz botnety.
    Generowanie tego "w domu" sensu ekonomicznego nie ma.

    Z kursem można zrobić w zasadzie wszystko, jest to oderwane od realnej
    wartości czegokolwiek, podobnie jak pieniądz papierowy (jedynie znacznie
    trudniej tego nadrukować, bo trzeba by dysponować ponad połową mocy sieci i
    to grubo ponad połową, żeby się sprawa nie wysypała za szybko).

    Niby jakieś portale zaczynają to akceptować, ale nigdy tak do końca na serio
    (zawsze wartość jest odnoszona do normalnych walut). Biznes kręci się chyba
    już nie tyle wokół samych monet (te są tylko instrumentem do nakręcania),
    ale raczej wokół urządzeń do ich produkcji, przy użyciu inwestorów przez
    Duże I, którzy uważają, że w ten sposób zostaną łatwo milionerami.

    IMO podzieli to los walut używanych w grach, no ale wcześniej jak zwykle
    wielu poskłada się na zysk niewielu. Idea była świetna, ale nie wyszło w
    praktyce. Sam silkroad, hazard i porno tego nie pociągnie.

  • 8. Data: 2013-11-12 15:37:20
    Temat: Re: [OT]Re: BITCOIN - przekręt?
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > opłacalności. Czy złożoność obliczeniowa wydobywania BTC wzrosła *aż tak*?
    > Miała wzrastać nieznacznie, jeżeli dobrze pamiętam.

    Trudność wzrosła gigantycznie:

    https://blockchain.info/pl/charts/difficulty

  • 9. Data: 2013-11-12 16:31:20
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Tue, 12 Nov 2013 15:35:31 +0100, MarekZ napisał(a):

    >Sam silkroad

    to chyba juz przestalo istniec...

    --
    jg

  • 10. Data: 2013-11-12 17:15:37
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

> [...]

    > trudniej tego nadrukować, bo trzeba by dysponować ponad połową mocy sieci i
    > to grubo ponad połową, żeby się sprawa nie wysypała za szybko).

    1/3 wystarczy, by przejąć kontrolę

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl