    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BH znowu mnie zaskoczyło
    Date: Wed, 4 Dec 2019 12:55:41 +0100

    dyskusyjnych:eb645ffa-84c3-4267-b817-199bd4a52bf8@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 3 grudnia 2019 18:02:18 UTC+1 użytkownik
    r...@k...pl napisał:
    [...]
    >Ułamkowe części % (od 0,2 do 0,4%) płacisz visie za przeliczenie z
    >waluty transakcji na PLN (czujesz już, dlaczego visie zależało, by
    >karty wydawane przez polskie banki były rozliczane w PLN - jeśli nie,
    >to nadmienię, że za przeliczenie walut na euro visa bierze zwykle ok.
    >0,2% - a za przeliczenie na PLN ok. 0,4%) gdy płacisz getoutową visą.
    >Ponieważ getout zmienił swoim visa'om walutę rozliczeniową na PLN i
    >zapomniał wprowadzić prowizję "za przewalutowanie" - jest to jedyny
    >koszt.

    >Swoją drogą dziwię się, że dotąd sobie nie przypomnieli.

    Moze ich troche UOKiK postraszyl, bo teraz podwyzki trzeba uzasadniac.
    Co prawda problemu nie ma - inflacja jest, ale moze Prezes stal sie
    dociekliwy - jak, to - inflacja 2.5%, a wy chcecie podniesc z 0% na 6%
    ?

    >Inne banki po prostu podwyższyły prowizje o wartość, jaką wcześniej
    >dodatkowo zyskiwały na wymianie walut - np. mBąk z 3% na 5,9%, VW z
    >2% na 5% itp. - tyle że przestało to już w TOiP dobrze wyglądać -
    >albo można było się nabrać, do taki mBąk dla MC - rozliczanego wciąż
    >w EUR - prowizje pozostawił na dawnym poziomie 2/3% (a teraz już
    >zawsze 3%).

    No wlasnie - czy w tym nie ma jakiegos drugiego dna ?
    Tak wszystkie banki wpadly na to, ze za malo zarobia, wiec podniosa
    sobie prowizje ?
    A teraz wstyd im sie wycofac, wiec wprowadzaja karty wielowalutowe ?

    Czy moze jednak Visa/MC chca ~3% za przewalutowanie, nie 0.4% ?

    J.