  • 1. Data: 2019-12-02 23:04:28
    Temat: BH znowu mnie zaskoczyło
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    Zapłaciłem ostatnio kartą Simpliciti 47,88 USD. SMS z banku
    poinformował, że równowartość transakcji to około 180 PLN.
    Dziś jednak widzę, że rachunek karty obciążono kwotą
    198,62 PLN - to było, nie było około 10% więcej.
    Czego nie doczytałem w ich regulaminie?

  • 2. Data: 2019-12-02 23:16:44
    Temat: Re: BH znowu mnie zaskoczyło
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 Dec 2019 23:04:28 +0100, jo44 napisał(a):
> [...]
    > Dziś jednak widzę, że rachunek karty obciążono kwotą
    > 198,62 PLN - to było, nie było około 10% więcej.

    6% za przewalutowanie ? Ale i tak brakuje troche.

    A taki ladny byl bank, amerykanski.

    J.

  • 3. Data: 2019-12-02 23:25:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.12.2019 o 23:04, jo44 pisze:
> [...]
    > Dziś jednak widzę, że rachunek karty obciążono kwotą
    > 198,62 PLN - to było, nie było około 10% więcej.
    Blokada jest wg kursu z chwili transakcji. To kwota, o jaką odpytuje
    akceptant. Rozliczenie jest z chwili księgowania z kosztami przewalutowania.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2019-12-02 23:47:33
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    > Blokada jest wg kursu z chwili transakcji. To kwota, o jaką odpytuje
    > akceptant. Rozliczenie jest z chwili księgowania z kosztami przewalutowania.

    Dzięki - faktycznie, prowizja za przewalutowanie wynosi 5,8% !
    Transakcja z 27.11.br, więc wg
    https://www.mastercard.us/en-us/consumers/get-suppor
    t/convert-currency.html
    wszystko się zgadza.
    Tylko że 5.8% to nawet bank udzielające kredytów w CHF nie brały! :)

  • 5. Data: 2019-12-03 11:35:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 2 grudnia 2019 23:48:21 UTC+1 użytkownik jo44 napisał:

> [...]
    t/convert-currency.html
    > wszystko się zgadza.
    > Tylko że 5.8% to nawet bank udzielające kredytów w CHF nie brały! :)

    Więc to "około 180 PLN" to było jednak jakieś 187?
    Czy dolar przez kilka dni tak skoczył?
    Jaka data rozliczenia?
    A z płatnością trzeba było poczekać do 29 listopada - tego dnia zwracali prowizję za
    transakcję zagraniczną (bo żadnego przewalutowania nie robią).

  • 6. Data: 2019-12-03 11:42:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jo44" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    rt/convert-currency.html
    >wszystko się zgadza.
    >Tylko że 5.8% to nawet bank udzielające kredytów w CHF nie brały! :)

    To bylo dawno. No i dwa razy bral - przy udzielaniu i przy splacaniu.

    Teraz 5.9% bierze mbank (ale ma darmowe karty wielowalutowe), getin
    sprzedaje po kursie banku ... jakies 5% drozej, santander o ile
    pamietam prowizje ma mala ... ale tez po kursie banku.
    Strach karte za granica wyciagac, albo i w kraju do platnosci
    internetowych.

    Gotowka dobra jest :-)

    J.

  • 7. Data: 2019-12-03 13:58:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 3 Dec 2019 11:42:13 +0100, w
    <5de63cb6$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > getin
    > sprzedaje po kursie banku ... jakies 5% drozej,

    Bzdury. 0%.

  • 8. Data: 2019-12-03 14:03:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 3 grudnia 2019 14:00:38 UTC+1 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > Bzdury. 0%.

    Tylko visa.
    MC 4,5% (tak samo w idei - bo tam tylko MC).

  • 9. Data: 2019-12-03 18:00:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 3 Dec 2019 05:03:37 -0800 (PST), w
    <7...@g...c
    om>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Tylko visa.
    > MC 4,5% (tak samo w idei - bo tam tylko MC).

    A nie jakiś ułamkowe części %?

  • 10. Data: 2019-12-03 18:13:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    >A nie jakiś ułamkowe części %?

    Takie rzeczy to tylko w Visie. Tzn w Visie getinu.

    O co tu chodzi, to jestem ciekaw.
    Inne umowy, przeoczenie ?

    A swoja droga spread tez maja spory ... nie chca walutami handlowac ?

    J.