  • Data: 2002-07-09 10:41:37
    Temat: Re: BANKU SZUKAM
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "IRCio" <i...@n...spam.poczta.fm> napisał w wiadomości
    news:age8vm$f4g$1@news.tpi.pl...
    > Witaycie;
    >
    > Jestem studentem - dostalem stypendium na wyjazd do Niemiec na pol roku.
    > Teraz chce dograc kwestie finansowa i szukam banku, na ktory moglabymi
    > wplywac gotowka, a ja moglbym wzglednie ja wybierac - moze mi cos
    doradzicie
    > ?

    Millennium Unikonto?
    0 lub 2zl/mc za prowadzenie (gdy saldo <500zl)
    oprocentowanie praktycznie ~0
    VE 15zl/rok, wydawana w 2 dni
    wyplata z bankomatu za granica 3,50zl za szt.- jedna z najtanszych pod tym
    wzgledem ofert w kraju

    > Myslalem o tym by zalozyc sobie bank internetowy w Polsce, na ktory
    > rodzice moglibymi wplacac pieniazki, ja natomiast przy pomocy sieci
    > przelewalbym sobie je na konto niemieckiego banku ( wiadomo ze za
    granioca
    > pobierana jest prowizja od wyboru z bankomatu - dlatego pomysl o zalozeniu
    > tam konta w jakims banku)

    Koszty przelewow za granice cie zjedza.
    O ile znajdziesz bank internetowy realizujacy takowe (ja nie szukalem).
    DUZO taniej jest wyplacac karta z konta polskiego niz przelewac (i
    przewalutowywac) do banku zgranicznego. IMHO

    > A tak wogole :
    > CZy pobierana jest oplata przy przelwie do zagranicznego banku gotowki ?

    TAK!!

    > A moze macie lepsze rozwiazania, biorac pod uwage fakt ze chce miec to
    > wszystko jak najnizszym kosztem ?

    Jak wyzej.

    > Wezcie pod uwage tez to, ze chcialbym miec tez mozliwosc placenia karta
    > (polskiego banku w razie bezpieczenstwa) w niemieckich sklepach ( o ile
    sie
    > orientuje to za to nie pobieraja prowizji (pomijajac przelicznik euro)
    ? )

    W Niemczech moze byc trudno z placeniem VE.
    Potrzebna bedzie wypukla raczej.

    > Moze lepiej jakies konto walutowe zalozyc ?

    PKO BP daje VC ktora mozna skojarzyc z kontem walutowym w tym banku.
    Ale to jest charge wiec 1% od bezgotowkowych i 3% od wyplat z bankomatu.

    --
    Pozdrowienia
    ---