  • Data: 2002-07-09 16:56:07
    Temat: Re: BANKU SZUKAM
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Krzysztof Kowalski <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ageqvo$2h6$...@s...silesia.pik-net.pl...
    > "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> wrote in message
    >
    > NIE ma na to pytanie odpowiedzi jednoznacznej. Jeśli jednak miałbym
    > przedstawić jakiś koszt przybliżony to mamy:
    > - 0,15% kwoty przelewu (min. 20 zł max 200 zł) - tutaj: 20 zł
    > - kilka EUR po stronie niemieckiej (prawodopodobnie 3,50 EUR)
    > Razem koszty: ok. 8,50 UER.
    > Przypominam jeszcze raz - proszę się na to nie powoływać - jest to
    przykład.
    > Koszty po stronie amerykańskiej (jeśli jest przelew do USA :-) to już może
    > być ok. 20 USD.
> [...]

    Dzieki za info. Prawde mowiac myslalem ze bedzie jeszcze drozej...
    Nie zanizyles troche? :-))

    1. Oczywiscie JEST przewalutowanie bo wplacamy "w zlotowkach" (patrz wyzej -
    moje pytanie). Gdyby wplata byla w EUR to przewalutowanie tez jest, tylko
    dokonuje sie w kantorze...;-) Jesli chcielibysmy porownywac operacje karta i
    przelew w tym samym banku to przewalutowanie nastepuje po tym samym kursie.
    Wniosek - brak przewagi dla przelewu.

    2. Kiedy sobie przypomne napisy na bankomacie w Kolonii, ktore straszyly
    prowizjami na poziomie min. 10DEM lub min. 20DEM (dla klientow innych bankow
    niemieckich) tudziez doniesienia naszej prasy o srednim koszcie przelewu
    pomiedzy bankami roznych krajow Unii na poziomie 10EUR to jakos nie brzmi mi
    wiarygodnie to 3,50EUR wg twoich wyliczen... Ale skoro nie mam lepszych
    danych.... BTW ja zaplacilem prowizje za wyplate w tym bankomacie 3,50zl. Te
    wyzsze byly dla posiadaczy kart z niemieckich bankow...;-))

    3. Zapewne student wyjezdzajacy na stypendium ucieszylby sie z regularnych
    przelewow na kwoty przekraczajace 1000EUR, ale IMO to troche sporo.
    Proponuje rozpatrzec przelew na kwote ok 250EUR (+- 1000PLN czyli limit
    normalny dla wielu kart platniczych). Wtedy z porownania (VE Millennium vs
    przelew Multi+Maestro niemieckie) nam wychodzi:
    - przewalutowanie - przyjmijmy ze bez roznicy Multi czy Millennium choc ja
    bym obstawial, ze w Millennium taniej, (ale minimlnie taniej);
    - utrzymanie kont: od 0 do 2zl/mc Millennium vs 1zl/mc Multi + koszt konta i
    karty w D=??? ehmmm, dlaczego ja sadze ze ze w D drozej???...;-))
    - prowizja Millennium 3,50zl tj. 0,35% vs 8,50EUR tj. 3,4%

    IMHO jesli juz korzystac z Multi to ja bym wolal wyplacac ich karta i placic
    te 3% prowizji niz bawic sie w dwa banki i przelewy.

    --
    Pozdrowienia
    ---