  • 1. Data: 2004-03-25 00:12:55
    Temat: Re: Arbiter bankowy
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    <CIACH!>

    Przerażenie mnie ogarnia nad "obiektywnością" działań arbitra - ale jak to PL
    zdziwiony (niestety!) nie jestem :(((

    Znajomy 3 tygodnie temu wysłał sprawę do arbitra, bo bank się wypiął d..ą - a
    sprawę ma taką: komornik zajął mu kasę z konta - jego kasę mógł i znajomy
    pretensji nie ma. Problem w tym, że zajął też kasę jego żony - a bank NIE
    POLICZYŁ PODWÓJNIE kwoty wolnej od zajęcia komornika, choć żona była
    współwłaścicielem konta.
    Znajomy wysłał skargę plus... publikacje i interpretacje (z przepisami) prawa
    bankowego(!), które potwierdzają, że w przypadku 2 właścicieli konta kwota
    wolna liczy się PODWÓJNIE.

    I co sądzicie - jakieś szanse są? Bo na razie cisza....

  • 2. Data: 2004-03-25 10:33:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    Są, są...
    --
    ___________ (R)

  • 3. Data: 2004-03-27 19:34:38
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Adam Płaszczyca wrote:
    > Są, są...

    A to sprawa dla arbitra?

    KG

  • 4. Data: 2004-03-28 09:39:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    kam <X#k...@p...onet.pl.#x> wrote:

    > A to sprawa dla arbitra?

    Dowolna sprawa o odszkodowanie pieniężne jest takową (no, z
    ograniczeniami kwoty)

    --
    ___________ (R)

  • 5. Data: 2004-03-29 13:21:14
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Adam Płaszczyca wrote:
    > Dowolna sprawa o odszkodowanie pieniężne jest takową (no, z
    > ograniczeniami kwoty)

    1. nie dowolna
    2. a to jest sprawa o odszkodowanie pieniężne?

    KG

  • 6. Data: 2004-03-30 14:02:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Mon, 29 Mar 2004 15:21:14 +0200, kam <X#k...@p...onet.pl.#X>
    wrote:

    >1. nie dowolna
    Przeciez napisałem

    >2. a to jest sprawa o odszkodowanie pieniężne?

    A czemu nie?
    --
    ___________ (R)

  • 7. Data: 2004-05-31 18:19:26
    Od: "znajomy" <a...@a...pl>

    prawa

    > Są, są...

    I wlasnie dzisiaj -po ponad miesiecznym zastanawianiu sie - otrzymalem
    odpowiedz Pani Arbiter - powolala sie m.in. na art 56 Prawo Bankowe i
    stwierdzila: "...teza, zgodnie z ktora art 56 Prawa Bankowego uzasadnia
    wykladnie, ze przy rachunkach wspolnych limit zwolnienia dotyczy kazdego ze
    wspolposiadaczy z osobna nie znajduje uzasadnienia w obowiazujacym stanie
    prawnym." Idalej: "Ze zwolnienia mozna skorzystac jedynie raz w ramach
    jednego rachunku (rach wspolny oznacza jedynie, ze moze z niego korzystac i
    dysponowac srodkami rownolegle kilka osob) "

    No i teraz co ?
    Li tylko sad??

  • 8. Data: 2004-05-31 19:25:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On 31 May 2004 20:19:26 +0200, "znajomy" <a...@a...pl>
    wrote:

> [...]
    >jednego rachunku (rach wspolny oznacza jedynie, ze moze z niego korzystac i
    >dysponowac srodkami rownolegle kilka osob) "

    Zgadza się. Sąd. Pani Arbiter jest za przep[roszeniem, na postronku
    banków.
    --
    ___________ (R)

  • 9. Data: 2004-05-31 22:36:34
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...pulapka-org.pl> napisał w
    wiadomości news:0k1nb09u4rgeq62g2ivptsmfligfmal2dc@4ax.com...

    > Zgadza się. Sąd. Pani Arbiter jest za przep[roszeniem, na postronku
    > banków.

    Nie zadza się.
    Proponuję zapoznanie się z obecnie obowiązującą wersją Prawa bankowego i nie
    wyciąganie wniosków na podstawie nieaktualnych przepisów.
    Obecnie kwestie zajęć reguluje art. 54, a nie 56 Prawa bankowego, który
    wyraźnie stwierdza, że obojętnie ile osób jest właścicielem danego rachunku,
    to tylko raz jest liczona trzykrotność wynagrodzenia, która jest wolna od
    zajęcia.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 10. Data: 2004-05-31 22:58:29
    Od: "znajomy" <a...@a...pl>

> [...]
    > to tylko raz jest liczona trzykrotność wynagrodzenia, która jest wolna od

    Ale sprawa sie ciagnie i dotyczy roku 2001/2002
    Pozdrawiam
    Znajomy