  • 1. Data: 2006-03-27 14:37:50
    Temat: Analiza osiągów w FI
    Od: XDS <X...@s...pl>

    Cześć

    Od paru miesięcy inwestuję w fundusze inwestycyjne w mBanku.
    Kupiłem z każdego typu (FRP, FO, FH, FA) po 2, 3 różne.
    Teraz po paru miesiącach za bardzo nie wiem jak ocenić jakość
    tych inwestycji, czy dany fundusz warto trzymać, itp.
    Notuje sobie od jakiegoś czasu sumę dla każdego typu funduszu,
    ale liczenie ile procentowo zysku jest w stosunku całej zainwestowanej
    kwoty mija się z celem z racji nieregularnych wpłat i nie zawsze na
    wszystkie fundusze tego samego typu tyle samo.
    Proszę o rady jak to analizować, najchętniej rozbudowałbym swój arkusz
    kalkulacyjny, ale za bardzo nie mam pomysłu jakie formuły obliczeń będą
    miarodajne. Moje inwestycje są na tyle małe, że poważny doradca by się
    nimi nie zajmował, a także chciałbym zdobyć wiedzę na temat tego typu
    inwestycji.

    Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie

  • 2. Data: 2006-03-27 18:27:14
    Temat: Re: Analiza osiągów w FI
    Od: Bronislaw Wolyniec <w...@S...poczta.onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Mar 2006 16:37:50 +0200, XDS napisał(a):

    > Teraz po paru miesiącach za bardzo nie wiem jak ocenić jakość
    > tych inwestycji, czy dany fundusz warto trzymać, itp.

    To pytanie jest bez sensu. Po paru miesiacach FA moga miec spadki. Czy to
    znaczy, ze nalezy z nich wyjsc? Fundusze (szczegolnie FA, FH) nie sa
    inwestycja na "pare miesiecy".

> [...]
    > kwoty mija się z celem z racji nieregularnych wpłat i nie zawsze na
    > wszystkie fundusze tego samego typu tyle samo.

    Przeciez mozesz wejsc na strone:
    http://www.mbank.com.pl/inwestycje/fundusze/tabful.h
    tml
    kliknac fundusz ktory chcesz sprawdzic, ustawic date od zakupu do dzisiaj i
    zobaczyc jaka osiagnal stope zwrotu.

    Pozdrawiam,
    BW.
    http://www.bwportal.pl
    Twoje finanse...

  • 3. Data: 2006-03-28 10:00:19
    Od: "Tadeusz" <w...@n...pl>

> [...]
    >
    > To pytanie jest bez sensu. Po paru miesiacach FA moga miec spadki. Czy to
    > znaczy, ze nalezy z nich wyjsc? Fundusze (szczegolnie FA, FH) nie sa
    Piszesz tak jak osoba osoba promująca fundusze.
    Klient ma prawo w każdym momencie oceniać trafność swoich inwestycji.
    Gdy nie ma bessy, a FA dułuje to coś nie całkiem w porządku.
    Ja kiedyś przed laty posłuchałem takich jak ty i trzymałem przez 4 lata
    pieniądze w funduszu Pionier , no i po tym okresie odebrałem 80% kwoty
    jaką
    włożyłem. Radzę wszystkim pilnować swoich pieniędzy i swoje inwestycje
    kontrolować.

    Pozdrawiam TaD

  • 4. Data: 2006-03-28 11:09:59
    Od: Krzysztof <k...@w...pl>

    Dnia Tue, 28 Mar 2006 12:00:19 +0200, Tadeusz napisal/a:

> [...]
    > dułuje to coś nie całkiem w porządku. Ja kiedyś przed laty
    > posłuchałem takich jak ty i trzymałem przez 4 lata pieniądze
    właśnie: zy fundusze akcji mają ograniczenie "z dołu" na udział
    akcji w portfelu? Mogłyby na przykład zrezygnować całkowicie z akcji
    na rzecz na przykład oblikacji przewidując pewną bessę na giełdzie?
    Czy tez zawsze wychodzą z założenia, że jak ktos w nie inwestuje to
    znaczy, że chce ryzykowac akcje nawet teraz, a jeśli chce to może sam
    przekonwertowac na pewien okres do innego funduszu?

    --
    Krzysztof

  • 5. Data: 2006-03-28 11:11:35
    Od: Krzysztof <k...@w...pl>

> [...]

    > dułuje to coś nie całkiem w porządku. Ja kiedyś przed laty
    > posłuchałem takich jak ty i trzymałem przez 4 lata pieniądze
    właśnie: Czy fundusze akcji mają ograniczenie "z dołu" na udział

    Krzysztof Lerski

  • 6. Data: 2006-03-28 12:15:57
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Krzysztof wrote:

    > właśnie: Czy fundusze akcji mają ograniczenie "z dołu" na udział
    > akcji w portfelu? Mogłyby na przykład zrezygnować całkowicie z akcji
    > na rzecz na przykład oblikacji przewidując pewną bessę na giełdzie?

    Tak robią fundusze zrównoważone. Akcyjne są dla twardzieli którzy wiedzą
    czego chcą ;)

    > Czy tez zawsze wychodzą z założenia, że jak ktos w nie inwestuje to
    > znaczy, że chce ryzykowac akcje nawet teraz, a jeśli chce to może sam
    > przekonwertowac na pewien okres do innego funduszu?

    Właśnie tak. A jeśli ja zainwestowałem w fundusz daaawno temu jak
    wartość jednostki była mała, to chcę żeby fundusz trzymał ciągle akcje i
    nie przejmuję się spadkiem bo i tak mam zysk.

    Karol

  • 7. Data: 2006-03-28 16:54:31
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > wartość jednostki była mała, to chcę żeby fundusz trzymał ciągle akcje i
    > nie przejmuję się spadkiem bo i tak mam zysk.

    A można wiedzieć ile tego masz po np. 3 latach ? Ja po 3 latch mam 72%, z tego
    36% wybrałem w gotówce a 36 " poszło " na powiększenie kapitału. Znasz inny
    fundusz na którym można tyle zarobić ?

  • 8. Data: 2006-03-28 20:07:58
    Od: Bronislaw Wolyniec <w...@S...poczta.onet.pl>

    Dnia Tue, 28 Mar 2006 12:00:19 +0200, Tadeusz napisał(a):

    > Piszesz tak jak osoba osoba promująca fundusze.

    Pisze, zeby chlopak nie kupowal funduszu akcji za 100zl, a sprzedawal, "bo
    fundusz spada" po miesiacu za 90zl. Fundusze akcji moga sie charakteryzowac
    sporymi wahaniami, dlatego uwazam, ze bez sensu jest analiza takiego
    funduszu po paru miesiacach. No chyba, ze jest tak jak piszesz, ze WIG
    idzie do gory, a fundusz w dol. Ale przed tym poinna nas ochronic analiza
    funduszu dokonywana PRZED zakupem. Wiedzac, ze FA to inwestycje
    dlugoterminowe kupuje sie fundusze dajacy najwiekszy zysk przez pare
    ostatnich lat.

    > Klient ma prawo w każdym momencie oceniać trafność swoich inwestycji.

    To powedz mi: kupilem fundusz akcji 26.01.06. Przez te pare miesiecy byl
    glownie pod kreska. Akurat wczoraj wyskoczyl ponad kreske 1% (drugi raz na
    "+" od momentu zakupu!). Dobry to fundusz? Skorzystac z okazji, ze jestem
    1% do przodu i sprzedac? Dokonalem trafnej inwestycji, czy nie?

> [...]
    > jaką
    > włożyłem. Radzę wszystkim pilnować swoich pieniędzy i swoje inwestycje

    A gdybys nie sluchal "takich jak ja" to co bys zrobil? Moim zdaniem bledem
    jest wycofywac sie z funduszu gdy sie jest na minusie. Uwazam, ze kiedys
    fundusz wyjdzie na plus. Mozesz powiedziec o jakim funduszu i jakim okresie
    mowisz?

    Pozdrawiam,
    http://www.bwportal.pl
    Twoje finanse...

  • 9. Data: 2006-03-29 11:32:46
    Od: Krzysztof <k...@w...pl>

    Dnia Tue, 28 Mar 2006 18:54:31 +0200, złodziej podatków napisal/a:

    > A można wiedzieć ile tego masz po np. 3 latach ? Ja po 3 latch mam 72%,
    > z tego 36% wybrałem w gotówce a 36 " poszło " na powiększenie
    > kapitału. Znasz inny fundusz na którym można tyle zarobić ?
    w funduszach akcyjnych mozna było miec i 242% w ciągu ostatnich trzech
    lat.

    --
    Krzysztof

  • 10. Data: 2006-03-29 14:46:36
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    > w funduszach akcyjnych mozna było miec i 242% w ciągu ostatnich trzech
    > lat.
    >
    > --
    > Krzysztof

    A miałeś ?

    No i ile i na jaki okres trzeba było wpłacić aby zarobić ? Ja z wpłaconych trzy
    lata temu 10 tys. na dzień dobry przy wpłacie dostałem 1200 zł. To znaczy
    wpłaciłem 8800 a pokwitowanie dostałem na 10. I co roku otrzymuję 1200 zł a
    drugie 1200 jest księgowane na powiększenie kapitału. Jeszcze 2 lata i co roku
    dostanę 2400. Tak więc wyniki w okolicach 15% jakimi chwalą się fundusze uważam
    za bardzo mizerne.