  • 1. Data: 2006-03-27 09:56:42
    Temat: Ochrona danych osobowych
    Od: "dj" <d...@p...onet.pl>

    Witam!

    Moze juz o tym bylo a moze nie.

    Przed chwila zadzwonila do mnie Pani z Getin w sprawie nowych kart kredytowych
    i... no wlasnie - skad wiedziala do kogo zadzwonic (na komorke) i ze mam karty w
    innych bankach (Citi i Reiffeisen).

    Sama oferta nawet ciekawa i sposob kontaktu pewnie bardziej skuteczny niz droga
    kampania reklamowa, ale generalnie nie podoba mi sie to. Zastanawiam sie kto i
    co o mnie jeszcze moze wiedziec, zwlaszcza, ze mam w jeszcze innym banku konto i
    w jeszcze innym koncowke kredytu hipotecznego a wraz z nim sporo szczegolowych
    informacji o mnie. brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

    ps. nie pytalem o to pani, bo i tak by krecila jak wiekszosc pracownikow bankow

    pozdrawiam
    dj

  • 2. Data: 2006-03-27 10:27:06
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Przed chwila zadzwonila do mnie Pani z Getin w sprawie nowych kart kredytowych

    Na moj stacjonarny w firmie zadzwonił pan z CitiHandlowego i chciał mi
    zaproponowac kartę. Poprosiłem o ponowne podanie nazwy banku, a jak
    odpowiedział to ja: Aaaaaaaa, z CitiBanku, a to ja dziękuje :)

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 3. Data: 2006-03-27 20:36:48
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <

    > Na moj stacjonarny w firmie zadzwonił pan z CitiHandlowego i chciał
    > mi
    > zaproponowac kartę.

    przeciez banki widza karty kredytowe w BIKu
    *** blad ***

  • 4. Data: 2006-03-27 21:04:09
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote in message

    > przeciez banki widza karty kredytowe w BIKu

    Ale zeby je tobaczyc musza wyslac zapytanie, a tam trzeba wpisac dane osoby
    sprawdzanej oraz powod zapytania. Jesli jakis bank sprawdzalby sobie hurtowo
    klientow to byloby powaznym naduzyciem. Po drugie musialby zostac podany
    powod, czyli "zlozony wniosek" a tu takiego nie ma, wiec byloby to oszustwo.
    mysle, ze zaden bank by sie nie posunal tak daleko.
    Wydaje mi sie raczej, ze to jakis agent wykorzystuje dane z firmy w ktorej
    poprzednio pracowal. Jest to nieetyczne, a co wiecej jest to kradziez
    danych. Proponuje zglosic to do Citi i do Rajfiego. Jestem pewien, ze ktos
    sie tym zajmie :).

    MK

  • 5. Data: 2006-03-27 21:33:15
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-03-27 22:36, osobnik blad stwierdził, iż:
    > przeciez banki widza karty kredytowe w BIKu

    Nie wszystkie, nie mogą sobie "od tak" sprawdzać, ale o tym, napisał Ci
    już MK.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 6. Data: 2006-03-27 22:34:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    MK [###m...@i...pl.###] napisał:

    > Ale zeby je tobaczyc musza wyslac zapytanie, a tam trzeba wpisac
    dane
    > osoby sprawdzanej oraz powod zapytania.

    Co więcej, to bank na zapytanie dostanie informacje, że ktoś ma już
    jakiś tam limit, ale raczej nie powinien uzyskać danych dotyczących
    tego w jakim banku i z jakiego tytułu.

  • 7. Data: 2006-03-27 23:55:19
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Co więcej, to bank na zapytanie dostanie informacje, że ktoś ma już
    > jakiś tam limit, ale raczej nie powinien uzyskać danych dotyczących
    > tego w jakim banku i z jakiego tytułu.

    Nie żartuj sobie.

    --
    Dawid

  • 8. Data: 2006-03-28 00:03:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Dawid Kulbicki [###daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl.###] napisał:
    > Nie żartuj sobie.

    Nie żartuje wcale. Pomijając, że wiem jak to działa, to informacja o
    tym jest publicznie dostępna. Na stronie
    http://www.bik.pl/zasady_dzialania.htm czytamy między innymi:

    Neutralność: Biuro nie udziela bankom informacji, które mogłyby
    stanowić tajemnicę handlową, np. nie jest podawana nazwa banku, z
    którego pochodzi informacja o kliencie. Zapytanie zawsze dotyczy
    konkretnej osoby, a pytający musi podać niezbędne dane identyfikacyjne
    osoby, odnośnie której sformułowane jest zapytanie.

  • 9. Data: 2006-03-28 00:18:29
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > z jakiego tytułu.

    Chodziło mi o tą część Twojej wypowiedzi. Banki zazwyczaj dokładnie
    wiedzą z jakiego tytułu powstał dług lub inne zobowiązanie (np.
    poręczenie), a także znają wiele innych danych (czas trwania,
    zabezpieczenia itd.)

    --
    Dawid

  • 10. Data: 2006-03-28 21:27:25
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 28 Mar 2006 01:55:19 +0200,
    osoba podpisana: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl>
    napisała:

    > Nie żartuj sobie.

    OIMW to dostaje "z jakiego tytułu" (ale nie wiem na ile szczegółowo, tzn
    zcy np. KK i linia w koncie są rozróżnialne), natomiast na pewno nie
    dostaje nazwy banku.
    KJ

    poisoned coffee, n.:
    Grounds for divorce.