  • 1. Data: 2008-11-12 12:56:00
    Temat: [Alior] sztuczki słowne - wyciag papierowy i lokata nocna 11%
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    czy ktos wie o co chodzi bankowi jak pisze o kosztach wyciągu
    papierowego 1 raz w miesiącu? w TOiP jesta tak:

    Wyciąg papierowy za okres 1 miesiąca (1 raz w miesiącu):
    1.1 - wysyłany listem zwykłym (z wyjątkiem Klientów, którzy nie zawarli
    Umowy o świadczenie usług przez Bank)
    1.3 - wysyłany listem zwykłym dla Klientów, którzy nie zawarli Umowy o
    świadczenie usług przez Bank

    ad 1.3 - dla klientów "którzy nie zawarli Umowy" - taki wyciąg jest
    darmowy - 0 zł, ale jak klient nie zawarł umowy to z czego ma miec ten
    wyciąg?

    ad 1.1 - jest to przeciwieństwo 1.3 - tam bylo dla tych, którzy nie
    zawarli umowy tak więc tu jest dla pozostałych, czyli 1.1 pisząc po
    polsku jest dla klientów którzy zawarli Umowę :-)
    I dla takich klientów ustawowy obowiązek wysłania wyciągu przynajmniej
    raz w miesiacu wyceniono na 5 zl/mies.

    Tak drogiej usługi wyciągu nie widziałem w żadnym banku
    i w żadnym "klientów którzy zawarli umowę" nie traktuje się jako "innych
    niż ci, którzy umowy nie zawarli"
    Jeśli takie "sztuczki" słowne Alior będzie stosował to nie wróżę im
    sukcesów - to jest taka granda jak pisanie na www "Lokata nocna: 11% "
    bez żadnych gwiazdek (dla 1/2 kapitału)
    *** blad ***

  • 2. Data: 2008-11-12 14:17:00
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > I dla takich klientów ustawowy obowiązek wysłania wyciągu przynajmniej
    > raz w miesiacu wyceniono na 5 zl/mies.
    ustawowy obowiązek może być realizowany w postaci wyciągów
    elektronicznych i one są bezpłatne

    całość rozumiem tak, że wyciąg elektroniczny jest gratis, a papierowy 5
    zł - ustawowo wszystko jest ok, bo masz możliwość otrzymania bezpłatnego
    wyciągu

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-11-12 15:38:51
    Od: k...@o...pl

    On 12 Lis, 13:56, "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:

    > ad 1.3 - dla klientów "którzy nie zawarli Umowy" - taki wyciąg jest
    > darmowy - 0 zł, ale jak klient nie zawarł umowy to z czego ma miec ten
    > wyciąg?

    Czy zakładając konto konkursowe podawało się dane adresowe i
    zaznaczało zgodę na otrzymywanie informacji? Jeśli tak to mogą wysłać
    pseudo-wyciąg na którym będzie te 100zł ???

  • 4. Data: 2008-11-12 19:11:01
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > czy ktos wie o co chodzi bankowi jak pisze o kosztach wyciągu

    > papierowego 1 raz w miesiącu? w TOiP jesta tak:

    Czego nie kumasz?
    Papierowy kosztuje, lektroniczny nie.
    Mniej papieru, mniejsze koszty, mniej wyciętych drzew.

    ;-)

    zyga

  • 5. Data: 2008-11-12 19:34:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console20>

    "Zygmunt M. Zarzecki" gff938$j03$...@n...interia.pl

    > Czego nie kumasz?
    > Papierowy kosztuje, lektroniczny nie.
    > Mniej papieru, mniejsze koszty, mniej wyciętych drzew.
    >
    > ;-)

    Przypomniał się mi Lukas, który przy okazji ochrony
    drzew skosił nieco od nieuważnych swych klientów...
    (bodajże rezygnacja z wyciągu papierowego połączona
    była ze zmianą dnia generowania wyciągu, a zmiana tego
    dnia była płatna -- może coś plączę, ale nie to, co
    jest tutaj istotne)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2008-11-13 09:19:22
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 12 Nov 2008 13:56:00 +0100, "blad"
> [...]

    >ad 1.3 - dla klientów "którzy nie zawarli Umowy" - taki wyciąg jest
    >darmowy - 0 zł, ale jak klient nie zawarł umowy to z czego ma miec ten
    moze z kasy ktora dostal z konkursu "odpowiedzi po 10 zl" a umowy nie
    podpisal? ;)

    WAM
    --
    Ostatnie miejsca na Sylwestra 2008!
    http://www.nadmorze.pl - Może nad morze?

  • 7. Data: 2008-11-15 13:14:37
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "WAM"

    > moze z kasy ktora dostal z konkursu "odpowiedzi po 10 zl" a umowy nie
    > podpisal? ;)

    Alior wyjaśnił mi o jaką "Umowę" chodzi:
    "Pozycja 1.1 dotyczy sytuacji, w której klient zawarł z Bankiem "Umowę o
    świadczenie usług oferowanych przez Bank", w której to Klient akceptuje
    m.in. możliwość korzystania z bankowości internetowej. Wyciągi w
    bankowości internetowej są darmowe, dlatego postanowiliśmy wprowadzić tą
    opłatę aby w pewien sposób zachęcać klientów do korzystania z wyciągów
    elektronicznych "

    Tak więc jeśli klient nie ma Umowy o internetowy dostęp ma wyciąg
    bezpłatny, a placi za papierowy wyciag jesli ma dostęp internetowy.
    Potwierdzili tym samym, że zwrot "z wyjątkiem Klientów, którzy nie
    zawarli Umowy" oznacza tych, którzy "zawarli Umowe" :-)
    *** blad ***