eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiAlior Kantor - Karta wielowalutowa - uniknięcie opłaty za kartę › Re: Alior Kantor - Karta wielowalutowa - uniknięcie opłaty za kartę
  • Data: 2019-09-16 17:00:09
    Temat: Re: Alior Kantor - Karta wielowalutowa - uniknięcie opłaty za kartę
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak się tego nie robi - w przypadku flasha (gdzie minimalny rozmiar
    > bloku, który możemy skasować, liczony jest zwykle w KB)

    https://www.adestotech.com/wp-content/uploads/doc878
    4.pdf
    Kasowanie pojedynczymi stronami.

    > dane zapisuje
    > się liniowo, w postaci specjalnych bloków (z identyfikatorem itd). Po
    > zapisaniu nowych danych, stare zwykle kasuje się (zapisując je zerami).

    Skoro każdą stronę można indywidualnie to nie bawimy się w stopniowe
    dopisywanie kawałków, aby na koniec kasować i zaczynać od nowa. Ale jak
    zmiany wymagają tylko nadpisania jedynek zerami to pomijamy kasowanie.

    Zabawa w dopisywanie albo zmniejsza n razy możliwości pamięciowe
    systemu, albo powoduje, że rozmiar staje się niedeterministyczny i
    trzeba rozstrzygać 'a co jeśli brakuje już pamięci'.

    > Typowo używa się do tego przynajmniej kilku stron pamięci. Odczyt wymaga
    > przeskanowania (np. podczas startu) używanych stron. Tym sposobem
    > żywotność flasha jest większa, nie mniejsza.

    Ale dostępna pojemność mniejsza.

    > Natomiast powodów zaniku pola może być wiele. Opieranie się na takich
    > założeniach nie byłoby raczej rozsądne.

    Czyli uważasz, że w kartach mają co najmniej 2 bufory i jakieś semafory
    na każde dane zapisywane w trakcie pobytu w polu.
    Nie znam kart bankomatowych a i stosowane przez nas mifare-PLUS nie za
    dobrze. Jeśli w nich jest coś takiego to chyba całkowicie zasłonięte
    przed użytkownikiem bo nie pamiętam żadnej informacji o tym (ale opis
    czytałem kilka lat temu i po łebkach).
    P.G.