eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiAlior Kantor - Karta wielowalutowa - uniknięcie opłaty za kartę › Re: Alior Kantor - Karta wielowalutowa - uniknięcie opłaty za kartę
  • Data: 2019-09-12 20:16:52
    Temat: Re: Alior Kantor - Karta wielowalutowa - uniknięcie opłaty za kartę
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > Nie mamy poprzedniej kopii :).
    > Załóżmy, że flash ma 1000 stron. Zmieniamy zawartość jednej. Gdyby
    > (najprostsze założenie) korzystać z którejś strony do tymczasowego
    > przechowania poprzedniej kopii to zmniejszylibyśmy żywotność flasha
    > 1000 krotnie.

    Tak się tego nie robi - w przypadku flasha (gdzie minimalny rozmiar
    bloku, który możemy skasować, liczony jest zwykle w KB) dane zapisuje
    się liniowo, w postaci specjalnych bloków (z identyfikatorem itd). Po
    zapisaniu nowych danych, stare zwykle kasuje się (zapisując je zerami).
    Typowo używa się do tego przynajmniej kilku stron pamięci. Odczyt wymaga
    przeskanowania (np. podczas startu) używanych stron. Tym sposobem
    żywotność flasha jest większa, nie mniejsza.

    > Nie wiem ile czasu potrzebuje komórka EEPROMu w karcie do zapisu. To
    > może być rząd 1ms. Jak karta widzi stałą wartość pola i 2x większego
    > od minimum - znaczy jest nieruchoma i w pobliżu anteny czytnika.

    Stała wartość przynajmniej teoretycznie nie musi oznaczać, że karta jest
    nieruchoma. Nie przy każdym ruchu napięcie na antenie jest zmienne :-)

    Natomiast powodów zaniku pola może być wiele. Opieranie się na takich
    założeniach nie byłoby raczej rozsądne.
    --
    Krzysztof Hałasa