  • Data: 2004-03-25 21:37:07
    Temat: Re: ALGORYTM - raty annuitetowe
    Od: "Hubert Grzegorzewski" <s...@k...wiadomo.gdzie.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    In news:c3vh71$iam$1@atlantis.news.tpi.pl,
    Jaro <i...@t...pl> typed:
    > Widze ze nie "czujesz problemu". To w takim razie podaj mi wzor (przy
    > zal. ze n=12) na wysokosc raty i odsetki w wypadku rat rownych dla
    > raty nr 4

    Ja Ciebie nie przezywałem ;)
    "Czuję problem" jak najbardziej. Poddaję Ci pod rozwagę, że Twój przykład
    jest trochę "abstrakcyjny" - zakłada dokładnie równe co do długości okresy
    pomiędzy spłatami (włącznie z pierwszym) - co w rzeczywistości rzadko się
    zdarza. Realnie długość tych okresów przeważnie się różni (bierze się to np.
    z różnej długości miesięcy), a przekłada się to na stosunek odsetki/kapitał
    w kolejnej spłacie.

    Pzdr
    Hubert

    --