  • 1. Data: 2012-08-12 17:35:22
    Temat: A propos lokowania pieniędzy w złoto ...
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Niedawno w Warszawie zauważyłem billboardy "tego czegoś" -
    <http://www.mennicawroclawska.pl/> i wysokoprocentowa oferta -
    <http://www.mennicawroclawska.pl/Zostan-krolem-zysko
    w-cabout-pol-120.html>

    K.

  • 2. Data: 2012-08-12 17:57:20
    Temat: Re: A propos lokowania pieniędzy w złoto ...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.08.2012 17:35, Krystek pisze:
    > Niedawno w Warszawie zauważyłem billboardy "tego czegoś" -
    > <http://www.mennicawroclawska.pl/> i wysokoprocentowa oferta -
    > <http://www.mennicawroclawska.pl/Zostan-krolem-zysko
    w-cabout-pol-120.html>

    Wszelkie super-ofery to loteria...

    Ciemne masy święcie wierzą w złoto, a tak to wygląda w okresie nieco
    dłuższym niż kilka lat:

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e3/G
    old_price_in_USD.png

    Szczególnie pięknie wygląda "pewność" lokaty w złoto po uwzględnieniu
    inflacji ;)

    I należy pamiętać, że cena złota jest dość sztuczna - tak na prawdę
    zużycie przemysłowe złota jest stosunkowo niewielkie: większość
    produkcji idzie w sztabki i błyskotki.

    Zawsze mnie bawi to dziecinne zapatrzenie skrajnych libertynów w złoto
    jako środek płatniczy :)

  • 3. Data: 2012-08-12 18:11:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-12 17:57, Andrzej Lawa pisze:

    > Zawsze mnie bawi to dziecinne zapatrzenie skrajnych libertynów w złoto
    > jako środek płatniczy :)

    Znasz coś lepszego, co przez tysiące lat miało realną wartość i czy
    znasz coś, co z prawdopodobieństwem większym niż w przypadku złota
    będzie nadal miało wymierną wartość za 100 lat?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2012-08-12 19:49:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.08.2012 18:11, Liwiusz pisze:

    > Znasz coś lepszego, co przez tysiące lat miało realną wartość i czy

    Realną??

    Weź mnie nie rozweselaj.

    Złoto miało wartość bo było uznane za wartościowe. Przez wieki nie miało
    żadnego praktycznego zastosowania.

    Popatrz na Inków oraz co się stało w Europie, jak nagle głupie białasy
    złupiły ich złoto i nazwoziły je do Europy.

    > znasz coś, co z prawdopodobieństwem większym niż w przypadku złota
    > będzie nadal miało wymierną wartość za 100 lat?

    Wymierna wartość? LOL

    Za 100 lat energia może być na tyle tania, że będzie można produkować
    złoto syntetyczne taniej, niż dobrej jakości wędliny :)

  • 5. Data: 2012-08-12 21:14:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-12 19:49, Andrzej Lawa pisze:

    > Realną??
    >
    > Weź mnie nie rozweselaj.
    >
    > Złoto miało wartość bo było uznane za wartościowe. Przez wieki nie miało
    > żadnego praktycznego zastosowania.

    Czy ktoś twierdził, że wartość złota wynika z jego praktycznego
> [...]

    > Za 100 lat energia może być na tyle tania, że będzie można produkować
    > złoto syntetyczne taniej, niż dobrej jakości wędliny :)

    To tylko gdybanie. No i brak odpowiedzi na pytanie - w co ulokować
    papierowy pieniądz lepiej niż w złoto, aby zmniejszyć ryzyko, że za 100
    lat to coś przestanie być nośnikiem wartości.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2012-08-12 21:26:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-08-12, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > To tylko gdybanie. No i brak odpowiedzi na pytanie - w co ulokować
    > papierowy pieniądz lepiej niż w złoto, aby zmniejszyć ryzyko, że za 100
    > lat to coś przestanie być nośnikiem wartości.

    Po pierwsze chyba nikt nie zadał takiego pytania (i samo w sobie jest ono
    co najmniej abstrakcyjne). Po drugie nie można udzielić poprawnej odpowiedzi
    na takie pytanie, chyba że jesteś reinkarnacją Nostradamusa.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2012-08-12 21:38:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > co najmniej abstrakcyjne). Po drugie nie można udzielić poprawnej odpowiedzi
    > na takie pytanie, chyba że jesteś reinkarnacją Nostradamusa.

    Każdy kupujący złoto nie w krótkookresowych celach spekulacyjnych takie
    pytanie sobie zadaje. Może nie tyle chodzi 100-letni, ale wieloletni
    horyzont czasowy. I odpowiedzią na nie jest właśnie złoto (jak również
    po części i inne kruszce). Wiara (ale poparta historią) w to, że
    pieniądz papierowy, towary konsumpcyjne, obligacje, akcje, weksle i
    wiele innych sposobów lokowania kapitału nie dają takiej pewności
    zachowania wartości jak złoto. I w tym celu się w nie lokuje pieniądze.

    Fakt, że Ty nie potrafisz bez pomocy Nostradamusa odpowiedzieć na to
    pytanie, nie oznacza, że ono nie istnieje, i że tu-i-teraz nie występują
    sytuacje, kiedy inwestor musi na takie pytanie przed samym sobą
    odpowiedzieć i jakąś decyzję podjąć.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2012-08-12 21:41:38
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > idzie w sztabki i błyskotki.
    >
    > Zawsze mnie bawi to dziecinne zapatrzenie skrajnych libertynów w złoto

    natomiast zużycie FIAT-papieru w Grecji siega limitu tego toaletowego....

    george

  • 9. Data: 2012-08-12 21:49:18
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    > I należy pamiętać, że cena złota jest dość sztuczna - tak na prawdę
    > zużycie przemysłowe złota jest stosunkowo niewielkie: większość
    > produkcji idzie w sztabki i błyskotki.

    Dobrze ze twoj telefon komorkowy o tym nie wie i komputer pewnie tez !
    Bo by padł ze smiechu.

  • 10. Data: 2012-08-12 22:10:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-08-12, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Każdy kupujący złoto nie w krótkookresowych celach spekulacyjnych takie
    > pytanie sobie zadaje.

    Jak podaje przykład Amber Gold - nie każdy. Powiedziałbym, że znakomita
    większość "inwestuje" skuszona reklamami i wizjami nieprzeciętnych zysków,
    bez dokładnego rozumienia "w co", "po co" i "jak to działa".

> [...]
    > towary konsumpcyjne, obligacje, akcje, weksle i wiele innych sposobów
    > lokowania kapitału nie dają takiej pewności zachowania wartości jak złoto.

    Nie ma czegoś takiego jak uniwersalna "wartość" czegokolwiek. Jest wartość
    w danym punkcie czasu. I historia pokazuje że złoto nie gwarantuje zachowania
    liniowego takiej wartości, tylko podlega cyklom jak każdy inny produkt
    traktowany spekulacyjnie i inwestycyjnie.

    > I w tym celu się w nie lokuje pieniądze.

    Złoto nie jest produktem inwestycyjnym, tylko ubezpieczeniowym.
    Jest to ubezpieczenie na wypadek upadku rządów, upadku walut i na wypadek
    wojen (które zazwyczaj towarzyszą dwóm powyższym). Nie jest wygodne,
    nie jest stuprocentowe (bo w ryj zawsze wtedy można dostać), ale lepsze
    niż żadne.

    Jako produkt inwestycyjny złoto nie jest niczym rewelacyjnym i podlega takim
    samym cyklom jak wszystko inne (nieruchomości, wartość pieniądza itd).
    Rozpowszechnianie przekonania że złoto jest w tym zakresie cokolwiek lepsze
    jest mniej więcej tak samo prawdziwe jak rozpowszechniana wcześniej teza
    że nieruchomości zawsze będą rosły.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl