eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiA jednak uznali :-))))) › Re: A jednak uznali :-)))))
  • Data: 2002-01-07 23:23:43
    Temat: Re: A jednak uznali :-)))))
    Od: Sebastian Malarz <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    >We wrze?niu moja ?onka próbow?a wyj?? z bankomatu BG? karta VE Fotrisu 300
    >z?. Po 3 próbie bankomat wyplu? potwierdzenie wyp?aty ale kasy nie wyda?.
    >Raklanacja w BG? nic nie da?a - us?ysza?em " bankomat by? komisyjnie
    >otwierany i jest wszystko w porz?dku". Po pisemnej reklamacji w Fortisie
    >musia?em czeka? do teraz aby us?ysze? " reklamacja zosta?a za?atwiona
    >pozytywnie - pieni?dze odblokowane".

    Widzę, że już inni wyjaśnili to dokładnie, ale jeszcze moje trzy
    grosze :)

    Rzeczywiście w takich sytuacjach nie ma co zgłaszać reklamacji
    w banku gdzie jest zainstalowany bankomat. Z kilku powodów - choćby
    takich, że samo bilansowanie bankomatu nie zawsze potrafi wskazać
    zasadność reklamacji a przede wszystkim dlatego, że nie wiadomo
    czy nieudana wypłata gotówki w ogóle obciąży nasz rachunek. A trudno
    reklamować transakcję, która się po prostu nie udała i rachunku
    naszego nie obciąży.

    Zatem należy poczekać, aż transakcja obciąży nasz rachunek - i jeżeli
    tak się stanie to dopiero wtedy zgłaszamy reklamację w banku,
    w którym mamy rachunek.

    A co do sposobu wyjaśnienia tej reklamacji. Możliwe są powody,
    w których zbilansowanie kasy w bankomacie nie wykaże różnic,
    a reklamacja bedzie zasadna - bo to zależy od miejsca w którym
    powstał błąd skutkujący obciążeniem rachunku. A bankomat jest
    tylko jednym z elementów całego systemu i ew. obciążenie rachunku
    nieudaną transakcją może powstać zupełnie gdzie indziej (np.
    w systemie zarządzającym pracą bankomatu). A najczęściej
    zwykły pracownik obsługujący i rozliczający bankomat nie ma
    do tego wszystkiego dostępu i takie sprawy są wyjaśniane
    na poziomie osób mających dostęp do całości systemu.

    Generalnie jednak kasa jest kasą i - jak to w banku być powinno - nie
    ma sytuacji niejasnych i zawsze bank obsługujący bankomat (choć
    niekoniecznie od razu każdy pracownik) potrafi dokładnie i rzetelnie
    sprawdzić takie sytuacje.

    Co zaś się tyczy uznania reklamacji przez bank prowadzący rachunek, to
    sprawa wygląda tak, że po zgłoszeniu reklamacji do banku obsługującego
    bankomat, bank czeka określony (przez organizację) okres czasu
    (powiedzmy, że jest to miesiąc, dwa, dłużej) i jeżeli w tym czasie
    nie otrzyma odpowiedzi odrzucającej reklamacje to automatycznie
    reklamacja jest uznawana jako zasadna. A może czasami się zdarzyć,
    że transakcja była udana, reklamacja jest niezasadna, ale ktoś
    w banku popełnił błąd i nie poinformował drugiego banku
    o odrzuceniu reklamacji w określonym terminie. I to już powoduje
    uznanie reklamacji jako zasadnej.

    Tak więc różne mogą być losy naszych reklamacji... :)



    Sorki za przydługawy wywód, jeżeli ktoś byłby zainteresowany
    jakimiś bardziej szczegółowymi kwestiami dotyczącymi reklamacji
    kartowych to zapraszam do zadawania pytań :)

    Pozdrawiam,
    Sebastian Malarz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1