  • 51. Data: 2020-12-09 15:27:27
    Temat: Re: 9hpln
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    > Dziś na Allegro jest Poco X3 za 847 (czy jakoś podobnie) pln z VAT...

    > Poco X3 ma SD732G i hybrydowy slot SD/SIM;
    > wg Xiaomi ma DF GNSS, choć nie ma Galileo.

    Nie ma DF, ale ma Galileo -- wymacane przez ,,obcokrajowców''.

    > 5170 mAh (czy jakoś podobnie) i 120 Hz odświeżania ekranu.

    > RN9P ma nieprzyjemne położenie głośnika -- gdy trzymam lewą

    X3 chyba ma głośniki stereo.
    I chyba ma 3 sloty -- 2 na SIMki + 1 SD.
    (nie jest to hybryda -- jedynie widziałem fotkę ramki)

    Czyli X3 jest lepszy od RN9P pad każdym względem -- ciekawe,
    czy na plecach też ma GG5.

    Nie twierdzę, że żałuję wyboru, ale zapewne bym wybrał inaczej, mając
    naraz oba do wyboru. Obiektyw makro w RN9P ma 5MP, zaś w X3 -- 2MP.

    > Nie narzekam na nawigację -- po Asusie Maxie chyba każdy
    > telefon pod tym względem jest dobry!!! Ale wolałbym mieć
    > i Galileo i DF.

    > Może Xiaomi da jakąś łątkę na RN9P i będę miał w nim DF GNSS?

    Fajnie by było... Idzie A11 i MIUI12...

    -=-

    Dziesiątki filmów o recenzji -- niemal nikt nie wspomina
    o Galileo i DF GNSS... Raptem jedno forum znalazłem...
    Oczywiście polskojęzyczne!!! ;)
    https://forum.xda-developers.com/t/galileo-on-pockmo
    -x3-nfc.4167515/

    -=-

    Nie wiem, jak w tym czytniku wydłużyć linijki, by nie łamały się
    [psychicznie?] zbyt szybko...

    --
    Ene

  • 52. Data: 2020-12-09 19:53:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    trybun <M...@j...cb> writes:

    > Tak prawdę pisząc SSD jest dla mnie jedynym wskaźnikiem wydajności
    > sprzętu. A te podobno super szybkie procesory czy pamięci RAM to
    > czysto papierowe dane.

    To chyba zależy od rodzaju obciążenia?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 53. Data: 2020-12-10 12:01:58
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 09.12.2020 o 19:53, Krzysztof Halasa pisze:

    > To chyba zależy od rodzaju obciążenia?

    Możliwe. Pytanie tylko dlaczego nawet ten słaby (ale nowy) pentium tak
    ciężko wprowadzić w stan 100% zajętości, to samo dotyczy pamięci RAM,
    nieważne czy zainicjiwany jest jeden program czy kilka, procesy idą tak
    sobie,  czyli powoli, patrzymy na zajętośc procesora i RAMu a tam stoi
    jak byk że chodzą one tylko na pół gwizdka.. O co tu chodzi? Bo jak
    pamiętam czasy Pentium4 to tam już sam skan antywirusowy zajmował pamięć
    i procek na 100%.. Po co komu jakieś procesory z kosmicznymi papierowymi
    możliwościami skoro one i tak nie są rakietami a i wykorzystywanie ich
    pełnej mocy graniczy z niemożliwym?

  • 54. Data: 2020-12-10 13:39:17
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-11-27 o 11:54, trybun pisze:

    > Akurat komuś potrzebne 5g w telefonie...

    5G przydałoby się tam gdzie ciężko z kablem albo z zasięgiem

    ALE... 5G nigdy tam nie zawita ze względu na swoją specyfikę.

    5G to ślepy technologiczny zaułek ;-)

  • 55. Data: 2020-12-10 18:02:41
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, trybun.
    On 10.12.2020 12:01 you wrote:

> [...]
    > procesory z kosmicznymi papierowymi możliwościami skoro one i tak
    > nie są rakietami a i wykorzystywanie ich pełnej mocy graniczy z

    Chodzą na pół gwizdka bo teraz procesory mają po kilka rdzeni. A że
    większość programów korzysta tylko z jednego, to i sumaryczne obciążenie
    jest np 25% dla czterordzeniowego procesora.

    --
    Pete

  • 56. Data: 2020-12-10 20:11:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    trybun <M...@j...cb> writes:

> [...]
    > tak sobie,  czyli powoli, patrzymy na zajętośc procesora i RAMu a tam
    > stoi jak byk że chodzą one tylko na pół gwizdka..

    To zależy od obciążenia. Nigdy nie miałem problemu z obciążeniem
    wszystkich rdzeni, wątków albo innych fizycznych procesorów, niezależnie
    od ich liczby. Aczkolwiek przy przeglądaniu WWW itp. rzeczywiście pewnie
    ważniejszy jest "podsystem dyskowy" niż CPU. Odpal np. Johna Rippera,
    kodowanie H.26*, czy renderowanie map OSM (to potrzebuje także SSD)
    i nie będziesz narzekał na zbyt szybki procesor.
    Wiem, to nie są codzienne zadania dla każdego.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 57. Data: 2020-12-10 20:19:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "trybun" napisał w wiadomości grup
    W dniu 06.12.2020 o 19:43, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > "trybun" rqfhs5$15s0$...@g...aioe.org

    >Tak prawdę pisząc SSD jest dla mnie jedynym wskaźnikiem wydajności
    >sprzętu. A te podobno super szybkie procesory czy pamięci RAM to
    >czysto papierowe dane. Nie to żebym żeby obalać tezę że klient nic
    >nie uzyskuje, powiem tylko że trzeba by jakiegoś wnikliwszego
    >obserwatora

    Hm, ale SSD przyspiesza operacje dyskowe.
    Czyli start programow, duze bazy danych - ale to chyba nie telefony.
    No i pamiec wirtualną bardzo przyspiesza.

    Ale RAM przyspiesza pamiec wirtualna jeszcze bardziej, a w dodatku
    niedomiar RAM grozi chyba zajechaniem SSD wlasnie przez pamiec
    wirtualna ...

    Tylko jeszcze sprawdzic, czy dobrze podaje, bo mialem kiedys log gdy
    GPS zwariowal, pozycja latala po okolicy ... a DOP bardzo przyzwoity

    J.

  • 58. Data: 2020-12-10 20:31:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Tylko jeszcze sprawdzic, czy dobrze podaje, bo mialem kiedys log gdy
    > GPS zwariowal, pozycja latala po okolicy ... a DOP bardzo przyzwoity

    Mogą to być np. odbicia.
    Stare odbiorniki nie odbierały takich sygnałów i paradoksalnie mogły
    pokazywać pozycję dokładniej. Pod wątpliwym warunkiem, że ją w ogóle
    pokazywały.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 59. Data: 2020-12-10 20:47:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Mogą to być np. odbicia.

    Wjechalem pod daszek stacji benzynowej.
    Ale potem wyjechalem, a pozycja nadal sobie lata po okolicy.

    O to duzych pretensji nie mam, ale o to, ze odbiornik raportuje maly
    DOP, to juz mam ...

    >Stare odbiorniki nie odbierały takich sygnałów i paradoksalnie mogły
    >pokazywać pozycję dokładniej. Pod wątpliwym warunkiem, że ją w ogóle
    >pokazywały.

    J.

  • 60. Data: 2020-12-13 19:56:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > O to duzych pretensji nie mam, ale o to, ze odbiornik raportuje maly
    > DOP, to juz mam ...

    DOPy są zasadniczo funkcją liczby satelitów, z których odbieramy
    sygnał, oraz ich ułożenia względem siebie. Odbicia mogą tu wiele nie
    zmieniać.
    --
    Krzysztof Hałasa