  • 61. Data: 2020-12-15 08:45:13
    Temat: Re: 9hpln
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 10.12.2020 o 13:39, _Master_ pisze:

    > 5G przydałoby się tam gdzie ciężko z kablem albo z zasięgiem
    >
    > ALE... 5G nigdy tam nie zawita ze względu na swoją specyfikę.
    >
    > 5G to ślepy technologiczny zaułek ;-)

    Tam gdzie ciężko z zasięgiem i kablem wystarczyłoby i uczciwe 3G. Lepiej
    egzystujmy w rzeczywistości a nie oparach reklamowych absurdów.

  • 62. Data: 2020-12-15 08:48:28
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 10.12.2020 o 20:11, Krzysztof Halasa pisze:

    > To zależy od obciążenia. Nigdy nie miałem problemu z obciążeniem
    > wszystkich rdzeni, wątków albo innych fizycznych procesorów, niezależnie
    > od ich liczby. Aczkolwiek przy przeglądaniu WWW itp. rzeczywiście pewnie
    > ważniejszy jest "podsystem dyskowy" niż CPU. Odpal np. Johna Rippera,
    > kodowanie H.26*, czy renderowanie map OSM (to potrzebuje także SSD)
    > i nie będziesz narzekał na zbyt szybki procesor.
    > Wiem, to nie są codzienne zadania dla każdego.

    Logiczne chyba że jak jest zbyt wolne działanie a procek teoretycznie
    może dużo więcej to oczekuje aby pracował na 100% i żeby było szybciej?
    Tymczasem Ty proponujesz jakieś czary-mary aby go zmusić do takiej
    pracy.. A strony www  nie mogą być wyznacznikiem sprawności procesora i
    pamięci. Skanowanie antywirusowe offline - już tak. Jednym słowem - co
    mi po procesorze za 2000zł skoro i tak nie mogę oczekiwać namacalnych
    efektów jego pracy w codziennym użytkowaniu?

  • 63. Data: 2020-12-15 19:57:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    trybun <M...@j...cb> writes:

> [...]
    > może dużo więcej to oczekuje aby pracował na 100% i żeby było
    > szybciej? Tymczasem Ty proponujesz jakieś czary-mary aby go zmusić do

    Nic z tych rzeczy. Po prostu to zależy od rodzaju obciążenia. W mojej
    pracy bardzo często brakuje mi mocy obliczeniowej procesora, w innych
    zadaniach bardziej brakuje "dysków", jeszcze w innych czegoś innego itd.

> [...]
    > słowem - co mi po procesorze za 2000zł skoro i tak nie mogę oczekiwać
    > namacalnych efektów jego pracy w codziennym użytkowaniu?

    Komputer nie składa się tylko z CPU. Wydajność jest raczej determinowana
    przez najsłabszy element (w danych warunkach).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 64. Data: 2020-12-16 12:00:05
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 15.12.2020 o 19:57, Krzysztof Halasa pisze:

    > Nic z tych rzeczy. Po prostu to zależy od rodzaju obciążenia. W mojej
    > pracy bardzo często brakuje mi mocy obliczeniowej procesora, w innych
    > zadaniach bardziej brakuje "dysków", jeszcze w innych czegoś innego itd.

    Co mnie ma obchodzić rodzaj pracy skoro procesor jest zwyczajnym leniem
    przy normalnym działaniu? Nie sposób oprzeć się wrażeniu że ktoś mnie
    robi w jajo reklamując prędkość komputera z takim procesorem.

    > Komputer nie składa się tylko z CPU. Wydajność jest raczej determinowana
    > przez najsłabszy element (w danych warunkach).

    Czyli sugerujesz producenckie  błędy w doborze komponentów? Czy może
    cała idea współczesnych sprzętu komputerowego jest wykoślawiona? Wiele
    wskazuje że chodzi raczej o to drugie.  - Niedawno gdzieś czytałem że z
    taśm produkcyjnych Intela wychodzą procki z górnej półki, a później
    część z nich przechodzi dodatkowy ( zubożający) proces technologiczny
    aby można było je taniej sprzedawać..

  • 65. Data: 2020-12-16 19:29:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    trybun <M...@j...cb> writes:

    > Czyli sugerujesz producenckie  błędy w doborze komponentów?

    Niczego takiego nie sugerowałem.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 66. Data: 2020-12-18 00:51:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rqq3r5$2kb$...@g...aioe.org

    >>> QZSS.

    > Tylko jeden, i o dość słabym sygnale,. Słabszy
    > sygnał nawet o Galileo, bo te satelity po jakimś
    > czasie widać w domu, a tego japoniec tylko przy oknie.

    Czy widujesz kiedykolwiek PRN 136 Egnos?
    https://egnos-user-support.essp-sas.eu/new_egnos_ops
    /PRN136_forecast
    lub jakikolwiek SBAS?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 67. Data: 2020-12-18 11:30:51
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" rqq3r5$2kb$...@g...aioe.org

    > Czy widujesz kiedykolwiek PRN 136 Egnos?
    > https://egnos-user-support.essp-sas.eu/new_egnos_ops
    /PRN136_forecast
    > lub jakikolwiek SBAS?

    Nie wiem gdzie szukać tych parametrów.  SBAS jest na stałe, ale tylko na
    zewnątrz domu. Są to dwa satelity Galileo i jeden ruski Glonas.

  • 68. Data: 2020-12-18 11:31:34
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 16.12.2020 o 19:29, Krzysztof Halasa pisze:

    > Niczego takiego nie sugerowałem.

    Zdaje się że powyżej w Twojej wiadomości stoi że " komputer składa się
    nie tylko z procesora ".

  • 69. Data: 2020-12-21 03:52:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rri0cr$58c$...@g...aioe.org

    /PRN136_forecast

    > Nie wiem gdzie szukać tych parametrów.

    W aplikacji, którą poleciłeś.

    > SBAS jest na stałe, ale tylko na zewnątrz domu.

    Na stałe? -- PRN136 raz za razem wyłączają... ;) Dlatego pytam...

    > Są to dwa satelity Galileo

    SBAS to nie Galileo czy Glonass -- to
    geostacjonarne wsponagacze; w Europie to Egnos.

    > i jeden ruski Glonas.

    SDCM -- konkretnie jaki?
    https://geoforum.pl/strona/46813,46834,47148,47146/g
    nss-systemy-nawigacyjne-sbas-sdcm
    System of Differential Correction and Monitoring

    -=-

    Jak to jest, że widzisz naraz kilka SBAS, ale masz słabą dokładność GNSS?

    Sprawdziłem jadąc samochodem -- podczas jazdy wskazania nie są ani
    dokładniejsze, ani mniej dokładne niż podczas postoju na skrzyżowaniu. ;)
    (nie widzę stosownej ko_relacji)

    -=-

    Tu widać położenie satelitów GNSS, także SBAS:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ne
    c.android.qzss.gnssview&hl=en_IE
    Tu:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ga
    lfins.gnss_compare&hl=en_US&gl=US
    masz porównanie GPS do Galileo.

    Trochę mi żal, że nie mam ani Galileo, ani DF -- marketing
    [i zarządzanie?] czy brak mocy obliczeniowych bądź brak anten?...

    Poco X3 ma choć Galileo... Nie kosztował więcej niż RN9P...

    Nie narzekam na dokładność mego GNSS (ustawiłem kreślenie
    śladu w Osmandzie na minimum 5m i mam ładny, ciągły ślad)
    ale wolałbym mieć także Galileo, bo czasami GPS nie daje
    pozycji... Czasami widzę tylko Glonass...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 70. Data: 2020-12-21 03:55:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rqsv75$k6$...@g...aioe.org

    > ciężko wprowadzić w stan 100% zajętości, to samo dotyczy pamięci RAM,

    U mnie:
    - czasami i5 7200U okupuje 100%,
    - natomiast C2D zazwyczaj ;) okupuje 100%,
    - ale netbookowy Atom rzadko schodzi ze 100%...

    --