  • 11. Data: 2004-01-21 14:37:21
    Temat: Re: 6,65 % na 7,22 %
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Ludzie dostaliście może takie pisemko z PKO BP???:
    >
    > "Z dniem 01.01.04 PKO BP zwiększyło oprocentowanie roczne kredytu
    > mieszkaniowego z 6,65 % na 7,22 %"
    >
    > Może ktoś wie dlaczego?????????????????????
    >
    > Ja dostałem i jesetm w szoku, od miesiąca mam kredyt i juz mi
    > nieobrze :(((((

    Iii tam, marudzicie. Ja spłacałem najpierw 14%, potem nawet 19% a jak
    spadło do 12% to oniemiałem ze szczęścia. I nie było to sto lat temu
    tylko całkiem niedawno.

    A trochę poważniej - nie ma cudów, klient detaliczny musi dać bankowi
    lepsze przebicie niż obligacje...

  • 12. Data: 2004-01-21 15:02:09
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    bulvgi$kur$...@i...gazeta.pl,
    Glenn <g...@g...pl>:

    > Nie kop leżącego ;-))) nie dość, że WIBOR rośnie, to jeszcze KB pada
    > ;-))))))

    A kurs CHF? ;)

    --
    Robert

  • 13. Data: 2004-01-22 02:03:45
    Od: "Hidie" <h...@o...pl>

    > Jak to? Nie masz w umowie określone, że np. WIBOR 6M + ileś tam, tylko
    > przysyłają pisemko i masz płacić ile zechcą?
    > Jakoś nie chce mi się wierzyć, nawet w tej zmurszałej instytucji jakieś
    > reguły chyba obowiązują?

    heh,
    a pamiętam jak kiedyś niektórzy zachwalali, że powiązanie % kredytu
    mieszkaniowego z WIBORem to gwarancja uczciwego, korzystnego kredytu :))

    zapomnij, jesli bank chce podwyższyć marże to zrobi to.
    Bardziej liczy się Twoje zaufanie do danego banku niż zapis regulaminowy (w
    momencie podejmowania decyzji)
    pozdrowienia nocą
    Hidie

  • 14. Data: 2004-01-22 09:47:57
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Hidie" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > zapomnij, jesli bank chce podwyższyć marże to zrobi to.
    > Bardziej liczy się Twoje zaufanie do danego banku niż zapis regulaminowy

    Z tego co ja mam zapisane w umowie, bank nie moze sobie podwyzszyc marzy
    czyli tego +1,6%, a reszta, czyli WIBOR S-3M malo zalezy od jednego banku.
    Mozna powiedziec, ze jest to kolejny krok do uniezalezenia oprocentowania
    kredytu od zarzadu banku. Niestety, nastepuje wtedy silniejsze powiazanie z
    sytuacja gospodarcza kraju. Ale to jest na plus, jesli kraj sie rozwija
    dobrze, bo mozna od razu korzystac ze wzrostow. Banki i tak zawsze szybko
    reagowaly na pogorszenie warunkow, natomiast na polepszenie juz nie byly
    takie skore do zmian.

    Ja uwazam, ze powiazanie kredytu ze wsakznikami WIBOR jest o niebo lepsze od
    uzalenienia oprocentowania od widzi mi sie zarzadu banku.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 15. Data: 2004-01-22 14:22:25
    Od: "hidie" <h...@o...pl>

    > Użytkownik "Hidie" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    > uzalenienia oprocentowania od widzi mi sie zarzadu banku.

> [...]

    Twoje prawo, ale zobacz oprocentowanie hipoteki w bankach, które imho nie mają
    zapisu o WIBOR (emeMy) a oprocentowanie w bankach, które zapis o WIBOR mają

    pozdr

    Hidie

  • 16. Data: 2004-01-22 14:38:33
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Lopez" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    > Ja uwazam, ze powiazanie kredytu ze wsakznikami WIBOR jest o niebo lepsze
    od
    > uzalenienia oprocentowania od widzi mi sie zarzadu banku.

    Twoje zdanie to my dobrze znamy, jeszcze tylko tensora brakuje :))) Pewnie,
    że o niebo lepsze - dlatego zwyżkuje do tego nieba ;) Dla klienta istotne
    jest, że nie-oparte o WIBOR nie rosną, podczas gdy oparte o WIBOR rosną - bo
    muszą :) Przed czymś kiedyś przestrzegałem, że ruchy mogą się wykonywać w
    dwie strony.

    Pozdrawiam
    KK

  • 17. Data: 2004-01-23 20:57:11
    Od: t...@p...onet.pl

    Wybaczcie, że dopiero teraz odpowiadam (wywołany przez kilku dyskutantów) ale
    sesja i wiele innych zajęć

    Kolega, któremu oprocentowanie w PKOBP wzrosło z 6,65% do 7,22% miał kredyt
    oprocentowany następująco: WIBOR3M+1,5%. Zgodnie z metodologia liczenia
    średniego WIBOR-u w tym banku, WIBOR3M zmienia się co kwartał kalendarzowy i
    jest wyliczany jako średnia z wybranych dni roboczych dwóch poprzednich
    miesięcy tzn. listopad i grudzień Jednakże w tym okresie WIBOR3M osiągał
    największe wartości (nawet powyżej 5,85%). Stąd wyliczona średnia wyniosła
    5,72%. Potem zaczął znowu spadać i aktualnie kształtuje się na poziomie 5,40%
    czyli niewiele ponad 0,2% wyżej niż jego najniższa w historii III
    Rzeczpospolitej stawka. Inne banki stosują oczywiście inną metodologię
    uśredniania WIBOR-u. Przykładowo WIBOR3M obowiązujący w styczniu 2004 w KB
    wynosi 5,60%.

    W dalszym ciągu uważam, że oprocentowanie oparte o stawki rynku
    międzynbankowego jest lepsze niż widzimisie Prezesa. Ci koledzy, którzy sądzą,
    że w przypadku ISTOTNEGO trendu wzrostowego w poziomie WIBOR-u, Prezesi nie
    podniosą oprocentowania albo głęboko się mylą, albo sądzą tak dla przekory,
    albo reklamują swoje banki.

    Wracając do meritum. Niewątpliwie Wibor poszedł w górę, nie tak jednak wysoko,
    że trzeba drzeć szaty. Nie znaczy to jednak, że nie nastąpi krach w gospodarce
    i wtedy poszybuje, och poszybuje. Jednak Prezesi poszybują jeszcze szybciej.
    Nikomu (w tym sobie) tego nie życzę i nie chciał bym abym miał mozliwość
    empirycznego sprawdzenia taktyki Prezedów.

    I na koniec jeszcze jedno. Co tam z CHF. Ano średnio systematycznie wzrasta.
    Proszę zapoznać się z wykresem CHF z ostatniego roku. Ogólnie można go opisać
    następująco. Początek roku to poziom miewiele ponad 2,80%. Następnie szybki
    wzrost do prawie 3% i zwowu szybki spadek do poziomu 2,87%, Długie plateau (od
    marca do września a potem wzrost do poziomu 3%. W porównaniu z poziomem 2,87%
    jest to wzrost o 4,5%. O taki własnie procent zwiększył się kredyt do spłacenia
    tym ludziom co wzięli go w tym długim plateau. Życzę im spadku kursu, ale
    upewniło mnie to jeszcze bardziej, że dobrze zrobiłem biorąc kredyt w PLN.

    Na koniec o upadku KB i mojej jego reklamie. Niewątpliwie reklamowałem kredyt
    EKSTRALOKUM w tym banku bo uważałem i dalej UWAŻAM, że jest on jednym z
    najatrakcyjniejszych kredytów mieszkaniowych w PLN. Nie jest to jednak
    subiektywne odczucie ale wynik prostych obliczeń matematycznych i minimalnej
    znajomości matematyki finansowej. Nie jestem także wcale taki pewien
    (delikatnie mówiąc), że dni tego banku są policzone. Może jednak nie posiadam
    takiej wiedzy, jak niektórzy z Tej listy.

    Pozdrowienia Tensor1

    PS. Dziekuje za słowa otuchy od miłej koleżanki.

  • 18. Data: 2004-01-24 09:07:05
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Wielkie dzieki Tensor za powyzsze tłumaczenie:)Szukałam w sieci jakis
    czytelnych info na ten temat w jezyku dla mnie zrozumialym a Ty piszesz tak
    że miło czytać (nawet mimo wzrotsu %).
    Nie na darmo nazywaja Cię tu guru:)

    Kasia
    (która też ma kredyt mieszk. w PLN).

  • 19. Data: 2004-01-24 13:37:24
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > upewniło mnie to jeszcze bardziej, że dobrze zrobiłem biorąc kredyt w PLN.

    Prawda :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik