  • 1. Data: 2004-01-21 13:09:49
    Temat: 6,65 % na 7,22 %
    Od: "WK" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ludzie dostaliście może takie pisemko z PKO BP???:

    "Z dniem 01.01.04 PKO BP zwiększyło oprocentowanie roczne kredytu
    mieszkaniowego z 6,65 % na 7,22 %"

    Może ktoś wie dlaczego?????????????????????

    Ja dostałem i jesetm w szoku, od miesiąca mam kredyt i juz mi nieobrze :(((((

    W.

  • 2. Data: 2004-01-21 13:19:34
    Temat: Re: 6,65 % na 7,22 %
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WK" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Może ktoś wie dlaczego?????????????????????
    >
    > Ja dostałem i jesetm w szoku, od miesiąca mam kredyt i juz mi nieobrze
    :(((((

    Brałeś kredyt i nie wiesz na jakich warunkach - poczytaj trochę szczególnie
    o wpływie Wiboru na wysokość oprocentowania.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2004-01-21 13:20:24
    Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl>

    WK z adresu: <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > "Z dniem 01.01.04 PKO BP zwiększyło oprocentowanie roczne kredytu
    > mieszkaniowego z 6,65 % na 7,22 %"
    > Ja dostałem i jesetm w szoku, od miesiąca mam kredyt i juz mi
    > nieobrze :(((((

    Jak to? Nie masz w umowie określone, że np. WIBOR 6M + ileś tam, tylko
    przysyłają pisemko i masz płacić ile zechcą?
    Jakoś nie chce mi się wierzyć, nawet w tej zmurszałej instytucji jakieś
    reguły chyba obowiązują?

    --
    *Pozdrawiam*
    *Piotr Hołda*

  • 4. Data: 2004-01-21 13:24:23
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Może ktoś wie dlaczego?????????????????????
    >
    > Ja dostałem i jesetm w szoku, od miesiąca mam kredyt i juz mi nieobrze

    Niech zgadne: WIBOR S-3M +1,5%? Ja tez to wlasnie przezywam (tylko ja mam
    +1,6%). Pol roku temu wzialem kredyt, po pierwszym kwartale spadlo i mialo
    dalej spadac, ale jak zwykle musialo cos pier.. w tej Polsce i WIBOR 3M
    wzrosl na koniec roku. Dokladnie rosl sobie tylko w tym okresie kiedy PKO BP
    wylicza ta swoja srednia. Ale badzmy optymistami, moze nowa RPP nie bedzie
    szalec, moze plan Hausnera cos naprawi i moze rzad opamieta sie z
    wypuszczaniem obligacji to wtedy znow zacznie spadac. Byle dotrzymac do
    konca! :)

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 5. Data: 2004-01-21 13:28:26
    Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl>

    Lopez z adresu: <l...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Niech zgadne: WIBOR S-3M +1,5%? Ja tez to wlasnie przezywam (tylko ja

    A cóż to za cudo ten WIBOR S-3M? Czy to jakiś "instrument pochodny" od WIBOR
    3M? :))
    Czy reguły jego wyznaczania są jasno określone w umowie?

  • 6. Data: 2004-01-21 13:33:17
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)" <p...@w...pl> wrote
    in message news:3711-1074691748@maszyna.pl...
    > A cóż to za cudo ten WIBOR S-3M? Czy to jakiś "instrument pochodny" od
    WIBOR
    > 3M? :))

    http://www.pkobp.pl/tabele/tab_opr1.xml?id_tyt=8#22

    2) WIBOR S-3M oznacza ustaloną przez PKO BP SA średnią arytmetyczną wartość
    WIBOR 3M z notowań od 25 dnia drugiego miesiąca kwartału kalendarzowego do
    dnia 24 trzeciego miesiąca kwartału poprzedzającego dany kwartał
    kalendarzowy, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Wysokość tak
    ustalonej stawki referencyjnej WIBOR S-3M obowiązuje jako stawka
    referencyjna od pierwszego dnia następnego kwartału. Zmiana stawki
    referencyjnej WIBOR S-3M następuje wtedy, gdy w porównaniu z nią średnia
    arytmetyczna notowań WIBOR 3M, wyliczona jak wyżej, ulega zmianie o więcej
    niż ustalony przez Zarząd PKO BP SA parametr zmienności, który w czasie
    trwania umowy może ulec zmianie. Wartość parametru zmienności nie może
    przekroczyć 0,2 punktu procentowego. Aktualna wartość parametru zmienności
    określona jest w Tabeli nr 3B.
    Od 1 stycznia 2004r. wysokość stawki referencyjnej WIBOR S-3M wynosi 5,72.

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 7. Data: 2004-01-21 13:35:03
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)"

    > A cóż to za cudo ten WIBOR S-3M? Czy to jakiś "instrument pochodny" od
    WIBOR
    > 3M? :))
    > Czy reguły jego wyznaczania są jasno określone w umowie?

    O tak, sa bardzo jasne sprecyzowane w jednym z punktow umowy, ktora sie
    podpisuje. Jesli dobrze pamietam jest to srednia arytmetyczna obliczana ze
    wskaznika WIBOR 3M z okresu od 25dnia drugiego miesiaca do 24dnia trzeciego
    miesiaca kwartalu poprzedzajcego nastpeny kwartal w ktorym obiwiazuje tak
    wyznaczony WIBOR S-3M.

    Jest tam oczywiscie tez maly haczyk, ktory na razie mnie nie smuci, ale w
    przyszlosci kto wie, ze jesli zmiana nie przekorczy 0,2% w stosunku do
    poprzedniego kwartalu to PKO BP nie ma obowiazku dokonywac zmian wskaznika.

    Na ile jest to dobre a na ile zle trudno oceniac. Mozna napewno w ten sposob
    przewidywac platnosci na najblizsze 3mc. Napewno to chroni bank przed
    gwaltownymi spadkami WIBORu 3M, ale z drugiej strony opoznia uderzenie
    klienta po kieszeni w przypadku jego wzrostu.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 8. Data: 2004-01-21 13:36:22
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Lopez <l...@p...onet.pl> Napewno to chroni
    > bank przed gwaltownymi spadkami WIBORu 3M, ale z drugiej strony
    > opoznia uderzenie klienta po kieszeni w przypadku jego wzrostu.

    Teeensor ;)

  • 9. Data: 2004-01-21 13:39:37
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Teeensor ;)

    Nie kop leżącego ;-))) nie dość, że WIBOR rośnie, to jeszcze KB pada
    ;-))))))

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 10. Data: 2004-01-21 14:21:13
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "WK" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Może ktoś wie dlaczego?????????????????????
    >
    > Ja dostałem i jesetm w szoku, od miesiąca mam kredyt i juz mi nieobrze

    Noooo i proszę - co na to kolega tensor :) A jeszcze kilka dni i być może
    przeżyje jeszcze większe zdziwienie :)))

    Pozdrawiam
    KK