  • 1. Data: 2010-09-23 08:16:43
    Temat: 5000 na rok
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    Znajomi zwrócili się do mnie z następującym pytaniem - jak najtaniej
    pożyczyć 5kzł na około rok?

    Dod. parametry:
    - dobrze by nie trzeba było czekać nie wiadomo jak długo na możliwość
    wydania tych pieniędzy (decyzję kredytową)
    - zdolność kredytowa jest (ta kwota to nie więcej niż m-czne zarobki
    netto; umowy o pracę na czas nieokreślony)
    - część kwoty może być wydana kartą i spłacona ratami, ale większość
    musi być w gotówce
    - historii kredytowej brak (prawdopodobnie)
    - konto w PKO BP

    Znacie teraz jakieś produkty/banki, które warto byłoby sprawdzić?
    Na razie poradziłem pytać się w PKO, ale jak znam życie to najlepiej
    samemu wiedzieć dokładnie który produkt się chce :)

    TIA

  • 2. Data: 2010-09-23 08:21:14
    Temat: Re: 5000 na rok
    Od: "Sinus" <s...@W...gazeta.pl>

    ~|_ukasz <l...@a...pl> napisał(a):
    > Znajomi zwrócili się do mnie z następującym pytaniem - jak najtaniej
    > pożyczyć 5kzł na około rok?

    Ja bym spróbował Kredyt Online w Eurobanku. Tylko trzeba pamiętać żeby
    odhaczyć wszystkie ubezpieczenia (nie są obowiązkowe) i nie ulegać presji
    gdy zadzwonią namawiać na nie.

    --
    Sinus

  • 3. Data: 2010-09-23 09:08:45
    Od: "\"Ja-Gaar\" Bestia Miiny" <v...@g...com>

    > Znacie teraz jakieś produkty/banki, które warto byłoby sprawdzić?
    > Na razie poradziłem pytać się w PKO, ale jak znam życie to najlepiej
    > samemu wiedzieć dokładnie który produkt się chce :)

    Hm, mnie cos jakis czas molestuje Citi, w tym ostatnio,
    oferta pozyczki ratalnej z karty kredytowej tzn przelew sumy
    na konto, pozniej mozna to wyplacic w bankomacie.

    Doradca zarzeka sie, ze calkowity koszty pozyczki w stosunku rocznym
    to: dla kowty 10 tys - jest do zwrotu 10 600. Czyli wychodzi 6%.

    Pytanie - jak im sie to w ogole oplaci?

  • 4. Data: 2010-09-23 10:22:56
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    W dniu 2010-09-23 11:08, "Ja-Gaar" Bestia Miiny pisze:

> [...]
    >
    > Doradca zarzeka sie, ze calkowity koszty pozyczki w stosunku rocznym
    > to: dla kowty 10 tys - jest do zwrotu 10 600. Czyli wychodzi 6%.

    Nie 6%, ale ok. 12% - przecież przez ten rok cały czas spłacasz te
    pieniądze!

  • 5. Data: 2010-09-23 11:23:09
    Od: "\"Ja-Gaar\" Bestia Miiny" <v...@g...com>

    > Nie 6%, ale ok. 12% - przecież przez ten rok cały czas spłacasz te
    > pieniądze!

    ale o sooo chozi?

  • 6. Data: 2010-09-23 11:28:50
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik ""Ja-Gaar" Bestia Miiny" <v...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    0g2000vbn.googlegroups.com...

    > ale o sooo chozi?

    O to, że powinieneś zapoznać się z pojęciem "wartość pieniądza w czasie".

  • 7. Data: 2010-09-23 13:06:04
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    od znajomych.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2010-09-23 14:36:10
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    > od znajomych.

    Odpada.
    Ma być z banku.

  • 9. Data: 2010-09-23 16:43:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "~|_ukasz" <l...@a...pl>
    > Znajomi zwrócili się do mnie z następującym pytaniem - jak
    > najtaniej pożyczyć 5kzł na około rok?

    -sprawdzic oprocentowanie limitu kredytowego na koncie,
    -pilnowac terminow splat zeby kwota i czas zadluzenia byly jak
    najmniejsze,
    -kupic co tam maja w planach na raty
    -poprosic o dwumiesieczna prolongate splaty innych kredytow - choc
    tu trzeba dobrze sprawdzic czy to niczym nie grozi.

    J.

  • 10. Data: 2010-09-23 22:04:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    bim-bom <j...@g...pl> writes:

    > Nie 6%, ale ok. 12% - przecież przez ten rok cały czas spłacasz te
    > pieniądze!

    Wlasnie. Innymi slowy, srednie zadluzenie to w przyblizeniu polowa sumy
    kredytu.

    Nalezaloby dokladnie sprawdzic harmonogram. Moze tam takze byc jakas
    "prowizja" na starcie, trickerzy stosuja rozne sztuczki. Tak czy owak,
    kilkanascie % to wzglednie malo jak na kredyt tego typu.

    Trzeba zawsze ogladac RRSO (nie mowie ze pytac o to, trzeba to miec na
    pismie). To jest wskaznik, ktory mozna porownywac z (efektywnym)
    oprocentowaniem np. lokat. Jakies tam koszty pozyczki mozna ustawic
    rozmaicie, przy 5% "prowizji" i ratach "0%" (nie liczac tej prowizji)
    efektywne oprocentowanie wyniesie > 10% (przy rocznej pozyczce - IOW
    gdyby ktos za kwote kredytu zalozyl lokate 10+%, to wyciagajac z niej co
    miesiac itp. kwote raty wyszedlby na zero wraz z koncem splacania
    kredytu).
    --
    Krzysztof Halasa