  • 11. Data: 2008-01-09 20:44:59
    Temat: Re: 16.000 zł - w jaką lokatę zainwestować ?
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Piotr Hołda napisał(a) w wiadomości: ...

    >Lokata na 3 lub 6 miesięcy to może być strzał w kolano. Inflacja
    >podskoczy i zostaniesz z lokatą oprocentowaną poniżej inflacji.
    >Ciężko teraz wymyślić jakąś dobrą inwestycję. Giełda: kicha, lokaty:
    >kicha. Sam bym chętnie przeczytał jakiś mądry pomysł.

    Złoto przez ostatni rok ok. 35%. Ale już chyba na górce, mimo, że są
    prognozy, że może przekroczyć 1000$/uncję.
    Obligacje węgierskie? Ale jeżeli HUF spadnie względem złotówki to też kicha.
    Zostaje jakiś rachunek "oszczędzający" np. 5% (netto 4.05%)? BZW WBK,
    Polbank. Jest jeszcze "Getin dla zamożnych" czyli rach. oszczędnościowy
    w Noble ale tam wejściówką jest chyba 100kPLN no i na grupie narzekano
    na kompetencje obsługi w Getin i Noble...

    Arek

  • 12. Data: 2008-01-10 06:34:30
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Ja_Nul^" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Co to za nic niewnoszące dogadywanie?
    nic nie wnoszące? podałem oprocentowanie konta emax+ w embanku... a Ty co
    konstruktywnego napisąłeś w swoim poście?

    > Chodzi mu zapewne o to, że
    > oprocentowanie kont oszczędnościowych może w tym czasie wzrosnąć. Raczej
    > nie wzrośnie na tyle żeby na tym stracić, należy tylko rozważyć czy
    > warto blokować pieniądze.

    a są na tej grupie jacyś jasnowidze którzy wiedzą o ile jeszcze wzrosną
    stopy procentowe?

    jak można stracić na wzroście oprocentowania konta?

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 13. Data: 2008-01-10 18:31:41
    Od: Ja_Nul^ <j...@o...pl>

    gg wrote:

    > a są na tej grupie jacyś jasnowidze którzy wiedzą o ile jeszcze wzrosną
    > stopy procentowe?

    Nie trzeba być jasnowidzem, można kierować się jakimiś mniej lub
    bardziej merytorycznymi przesłankami i przewidywać/progonozować, a nie
    wróżyć

    > jak można stracić na wzroście oprocentowania konta?

    Czy ja napisałem gdzieś, że można?
    Chodziło mi o to, że biorąc lokatę na dłuższy okres można stracić w
    porównaniu do oszczędzaniu na KO, nie mowie, że 3 miesiące to długi
    okres, ale już inwestowanie w 12,24, czy 36 miesięczne lokaty przy tak
    dynamicznie rosnących stopach jest IMO średnim pomysłem.

    --
    ."" ""
    |oo Pozdrawiam GyGy:1314046 oo|
    .- _______________________________ -

  • 14. Data: 2008-01-12 11:59:29
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Złoto przez ostatni rok ok. 35%. Ale już chyba na górce, mimo, że są
    > prognozy, że może przekroczyć 1000$/uncję.

    Mimo wszystko to jedynie pewna obecnie inwestycjia. Kruszec (zloto, platyna,
    diamenty) zawsze sa troche ponad inflacjie, podlegaja innym prawa niz akcjie
    czy fundusze. Na zlocie sie nie traci, mozna powiedziec, ze czasem lepiej
    mozna zarobic na akcjiach, lokatach czy obligacjach ale nie, ze sie stracilo
    na zlocie.
    Zloto nadal bedzie piac sie w gore, wg. wszelkich prognoz rok 2008 bedzie
    ciezkim rokiem finansowym na swiecie, mowili o tym zarowno eksperci z rynkow
    amerykanskich ( w tym i szef rezerw federalnych) jak i np. premier UK G.
    Braun (bedzie to rok przelomowy). Zreszta nie trzeba byc super znawca by
    tego nie dostrzec, od 1.01.08 gieldy nurkuja.
    Zloto to lokata w cos materialnego do czego odnosza sie wszelkie wartosci
    podobnie jest z ropa (choc trosze inaczej - ale tez sie nie traci). Pieniadz
    czyli papierki sa obecnie kreowane poprzez kredyty i nie mja zadnego
    pokrycia w depozytach dlatego sa tak niepewna inwestycjia i moga znizkowac
    zaleznie od tego komu sie to oplaca.
    Tak wiec naprawde obecnie jedynie zloto moze przyniesc ci zyski a na pewno
    wartosc twojej lokaty w zlocie nie starci a to juz jest zysk:))

  • 15. Data: 2008-01-13 18:55:03
    Od: Bob Barker <b...@n...czycos.com>

    Użytkownik Łukasz napisał:
    > Dzień dobry,
    >
    > piszę na grupę ponieważ jestem w kropce - na komputerach się znam,
    > ale bankowość to raczej nie jest moja mocna strona,
    > mam oszczędności 16k PLN i chciałbym je zainwestować w jakąś lokatę,
    > 3, bądź 6-miesięczną.
    >
    > Czy ktoś z grupowiczów mógłby mi doradzić w którym banku (w obecnej chwili)
    > warto zainwestować w/w pieniądze ?
    >
    > Będę niezmiernie wdzięczny za każdą wskazówkę.

    Ja sadzę, ze w złotko, albo jakiś fundusz - no ale to na dłuższy czas.
    Lokaty bankowe sie absolutnie nie opłacają.

  • 16. Data: 2008-01-13 20:24:54
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Bob Barker napisał(a):
    > Ja sadzę, ze w złotko, albo jakiś fundusz - no ale to na dłuższy czas.
    > Lokaty bankowe sie absolutnie nie opłacają.

    Na dluzszy czas to najlepiej okazjonalne monety NBP (2 zl i 20 zl) -
    uwaga nie wszystkie rodzaje.

    Swojego czasu kupilem pewne ilosc owych monet. Niektore sa teraz warte
    50 zl inne 200 zl :) A kupowalem po 2.5 zl/szt.

    Jeden z lepszych biznesow zwlaszcza jesli do zainwestowania mamy
    niewielkie srodki. W dodatku 100 % bezpieczny.

    --
    Mithos

  • 17. Data: 2008-01-14 06:40:07
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Mithos pisze:

> [...]
    >
    > Jeden z lepszych biznesow zwlaszcza jesli do zainwestowania mamy
    > niewielkie srodki. W dodatku 100 % bezpieczny.

    Mithos ja cie prosze podaj mi 2zl GN wartego 200zl (tylko prosze nie
    pisz o Zgmusiu II. Pozatym ta banka pierdyknie w swoim czasie rownei
    efektownie

  • 18. Data: 2008-01-14 16:54:27
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Jan Strybyszewski napisał(a):
    > Mithos ja cie prosze podaj mi 2zl GN wartego 200zl (tylko prosze nie
    > pisz o Zgmusiu II. Pozatym ta banka pierdyknie w swoim czasie rownei
    > efektownie

    Katyń z 1995 r.

    Wszystko kiedys pierdyknie, lacznie ze sloncem i wtedy wszyscy umra.
    Tylko co z tego ?

    --
    Mithos