eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: 11 tysięcy lat więzienia dla założyciela giełdy kryptowalut - RMF 24 › Re: 11 tysięcy lat więzienia dla założyciela giełdy kryptowalut - RMF 24
    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: 11 tysięcy lat więzienia dla założyciela giełdy kryptowalut - RMF
    24
    Date: Mon, 11 Sep 2023 17:38:54 +0200

    W dniu 10 wrz 2023 o 19:25, Dawid Rutkowski pisze:

    > Jak pojechał i się, ale nie przebił,

    Miałem na myśli tylko tyle, że Warneńczyk nie zdołał zdać sprawy
    osobiście a Hunyady może słabo władał polskim językiem... ;)

    > to skończył w miodzie.
    > Ciekawe w jakim, albański rewela (choć
    > podobno nie wolno żarcia spoza UE wwozić
    > i można dostać mandat za kanapkę - jakbyś
    > ew. patogenów nie mógł przewieźć w brzuchu).

    Turcja nie ma swego miodu?

    > A Sobieskiego Hannibal pod Kannami ;P

    Hannibal miał artylerię? -- tylko pytam...

    > A co, mieli twierdzić, że jakieś marne dziady ich pobiły?
    > To jakby sami wyglądali?
    > Szwedzi też pamiętali Kirnholm długo.
    > Ale tam husaria, a tu pospolite ruszenie.

    Turcja zapłaciła wysoką cenę za popieranie umierającej
    Rzeczypospolitej i do samego końca czasu rozbiorów
    wspierała starania potomków polsko-litewskiego państwa.

    Moim zdaniem Warneńczyk źle uczynił łamiąc zawarte z Turkami
    umowy a Sobieski niepotrzebnie bronił Habsburgów.

    -=-

    Tylko jedno państwo przez cały czas nieistnienia Rzeczypospolitej
    wspierało naszych [raczej Waszych -- toż żyłam wówczas w Birmie?]
    przodków. Tylko jedno państwo w tamtym czasie prowadziło wojny
    w obronie Rzeczypospolitej, drażniło świat pytaniami o posła
    z Lechistanu, utrzymywało ambasadę itd...

    https://www.gov.pl/web/turcja/relacje-dwustronne

    Czy Szwedzi prowadzili wojny w intencji istnienia Rzeczypospolitej?
    Może powinienem uzupełnić swą wiedzę... Raczej sami chętni by
    rozebrali...

    Raoul Wallenberg został zamordowany przez Sowietów -- wspierał żydów,
    akurat niekoniecznie polskich, ale wg mnie każdy ówczesny żyd był
    Polakiem...

    wolność krzyżami się mierzy

    Wielka Brytania tak sobie walczyła w polskiej sprawie tak zwanej.

    Bezsensownym jest wdawanie się Polski zbyt skwapliwe w stosunki
    zagraniczne zachodnie dlatego, ponieważ tam nic innego nie może
    nas czekać, jak tylko włażenie Zachodowi w dupę... i bycie w tej
    dupie obsrywanym

    Dopiero silne USA wspierały starania potomków polsko-litewskiego
    państwa... Francja Napoleona zmarnowała ogromny wysiłek 1812 roku...
    Teraz Jankesi przybyli na Ukrainę -- by walczyć o ziemię przodów
    i spłacać swoje długi...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s