  • 1. Data: 2004-06-14 08:15:24
    Temat: 11 czerwca i moc prezesa
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Ktore banki funkcjonowaly normalnie 11 czerwca ? Bo jak sie okazuje np.
    Nordea "decyzja prezesa" miala swieto i nie dzialala.... W efekcie ani
    przelewy nie byly ksiegowane ani nawet lokaty nie mozna bylo zalozyc
    (wszystko uaktywnilo sie 14 czyli dzisiaj). Ktory jeszcze prezes ma moc
    regulacji prawnych w Polsce ? Bo okazuje sie ze w Polsce prawo nie
    obowiazuje, wazniejsze sa "decyzje prezesa" bo zgodnie z prawem dzien 11
    czerwca byl normalnym dniem roboczy. Ciekawe czy ktos nie probowal
    bezskutecznie splacac 11 KK i nadzial sie na brak splaty i odsetki ? Ja w
    takim przypadku bym reklamowal... A lokate z Nordei, ktora bezskutecznie
    chcialem zalozyc 11 po prostu zlikwiduje i przeniose gdzie indziej...

  • 2. Data: 2004-06-14 14:50:38
    Temat: Re: 11 czerwca i moc prezesa
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Dave wrote:
    > A lokate z Nordei, ktora bezskutecznie chcialem zalozyc 11 po prostu
    > zlikwiduje i przeniose gdzie indziej...

    blad:
    skoro bezskutecznie probowales ją założyć to jej nie masz,
    a skoro jej nie masz to nie możesz jej zlikwidować :-)
    *** blad ***
    PS - miesiąc wcześniej poinformowali, tez o tym zapomnialem

  • 3. Data: 2004-06-14 16:31:50
    Od: "m23m" <m...@o...pl>

    > Bo okazuje sie ze w Polsce prawo nie obowiazuje, wazniejsze sa "decyzje
    > prezesa" bo zgodnie z prawem dzien 11 czerwca byl normalnym dniem roboczy.

    Jest jeden niuans, związany z (IMHO bzdurną, ale jednak obowiązującą i
    potwierdzoną w doktrynie (tzn. literaturze prawniczej) i judykaturze (tzn.
    orzecznictwie sądowym) zasadą, że jeśli dzień wolny ustawowo od pracy (np. 1
    maja, 3 maja, 15 sierpnia, 11 listopada) przypada w dniu z innych przyczyn
    wolnym od pracy (a właśnie w tym roku 1 maja przypadał w sobotę), to
    pracownikom należy się wolny dzień w innym terminie.
    Jest to, powtarzam, IMHO bzdura, ale tak jest!
    Wiele firm w Warszawie dało pracownikom wolny właśnie 11 czerwca wzamian za 1
    maja (dlatego np. w piątek nie pracował warszawski samorząd - Urząd Miasta i
    Urzędy Dzielnic)...
    Być może podobną zasadę przyjął też Prezes Nordei...

    m23m

  • 4. Data: 2004-06-15 08:15:40
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości

    > blad:
    > skoro bezskutecznie probowales ją założyć to jej nie masz,
    > a skoro jej nie masz to nie możesz jej zlikwidować :-)

    mam. Zalozona 11 z data otwarcia lokaty 14...

    D.

  • 5. Data: 2004-06-15 08:23:48
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "m23m" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Urzędy Dzielnic)...
    > Być może podobną zasadę przyjął też Prezes Nordei...

    ale ja nie mam nic przeciwko tej zasadzie i mozliwosci tworzenia wolnych dni
    od pracy dla pracownikow przez Prezesa. On moze dac im wolne co drugi dzien
    ale w stosunkach z bankami licza sie przepisy Prawa ogolnie obowiazujacego.
    I to ze pracownicy mogli siedziec w domu 11 czerwca nie znaczy ze bank nie
    moze wywiazywac sie z obowiazkow objetych umowa. A zgodnie z nia w dni
    robocze (a te ustala Kodeks Pracy a nie prezes) bank ma wykonywac swoje
    obowiazki. Jak pracownicy beda w domu to niech dziala automat. A tu
    przypadek byl w dodatku taki ze pracownicy byli w pracy (!) bo lokate
    zakladala mi konsultantka w banku a system mial blokade polegajaca na tym ze
    nie wykonywal operacji 11 czerwca... Zreszta rok temu bylo podobnie gdy 2
    maja tez bank sobie zrobil wolne a ja mialem na ten dzien splate KK i przez
    wylaczenie systemu naliczono mi znaczne oplaty. Ale wowczas nie popuscilem i
    zmusilem bank Nordea do pokrycia dodatkowych kosztow splaty KK wskutek
    niewywiazania sie z obowiazkow (wykonania przelewu w dniu roboczym). A swoja
    droga co to za dziwolagi - wylaczanie systemu w dzisiejszych czasach gdzie
    ludzie robia sami operacje zdalnie ? Niech sobie panienki ida do domu i maja
    wolne ale system ma dzialac w kazdy dzien roboczy !

    D.

  • 6. Data: 2004-06-15 10:43:00
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Dave wrote:
> [...]
    > wykonywal operacji 11 czerwca...(...)
    > Niech sobie panienki ida do domu i maja wolne ale system ma

    teraz wszystko jasne - bank pracował, a prezes zarządził jedynie zamknięcie
    systemu komputerowego. To już jest faktycznie zarządzenie bez sensu -
    dopuściłbym jedynie sytuację odwrotną skoro jest zdalny dostęp i dzień roboczy z
    elixirem.
    Za takie pomysły Nordea powinna dostać publiczną naganę !
    *** blad ***

  • 7. Data: 2004-06-15 14:18:53
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 15 Jun 2004 10:23:48 +0200, "Dave" <d...@o...pl> wrote:

> [...]
    >niewywiazania sie z obowiazkow (wykonania przelewu w dniu roboczym). A swoja

    to już rzeczywiście przegięcie - naliczać kary umowne za nieterminową
    wpłatę jednocześnie uchylając się od przyjęcia zapłaty...

    Miałem rachunek w PBG i przy okazji zmian w systemie podczas
    denominacji mój oddział nie działał jeden dzień dłużej (w stosunku do
    wcześniejszej informacji). Działał jeden oddział w Łodzi i musiałem
    wypłacić pieniądze w kasie - przy pomocy terminala (kwota za duża na
    bankomat). Prowizja wynosiła 48 zł. Reklamowałem, przyjęli bez
    gadania, kasa wróciła.
    --
    Jarek Andrzejewski