  • 11. Data: 2006-02-14 07:02:05
    Temat: Re: [Raiffeissen] limity KK
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Piotr Gralak wrote:

    > pomyślunek pomyślunkiem, ale niestety bankami często rządzą
    > informatycy ("system nie pozwala") :)

    Myślałem, ze bankowi informatycy *też* potrafią myśleć :-P
    KJ

  • 12. Data: 2006-02-14 08:15:09
    Od: "krab" <k...@k...pl____>

    > Kończy się w lutym - szkoda zachodu.

    rozumiem, ze wypowiedziales ? bo nie sadze aby twoja umowa zawarta bla na
    czas scisle ograniczony

  • 13. Data: 2006-02-14 09:02:27
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    krab wrote:

    > rozumiem, ze wypowiedziales ? bo nie sadze aby twoja umowa zawarta bla na
    > czas scisle ograniczony

    Tak, wypowiedziana.
    KJ

  • 14. Data: 2006-02-14 13:00:18
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 13 Feb 2006 22:12:23 +0100, w <dsqsqf$b3e$1@nemesis.news.tpi.pl>, yayco
    <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl> napisał(-a):

    > Szron z szyb się tym fantastycznie usuwa ;-)

    Szron idealnie -- ale lód już kiepsko :)

  • 15. Data: 2006-02-14 15:16:09
    Od: "PB" <e...@g...pl>

    g...@p...onet.pl (Piotr Gralak) napisał(a):

    > pomyślunek pomyślunkiem, ale niestety bankami często rządzą
    > informatycy ("system nie pozwala") :)

    No tak, rozumiem. Jeszcze by gdzieś wyszło dzielenie przez zero i biedni
    informatycy pół roku szukaliby źródła problemu.
    A tak, proszę, jakie fajne zabezpieczenie. Minimalna kwota równa 1 zł. Nie
    można ustawić zerowego limitu płatności. Ha ha ha

  • 16. Data: 2006-02-14 19:49:41
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Tue, 14 Feb 2006 08:02:05 +0100, Kamil Jońca
    <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Myślałem, ze bankowi informatycy *też* potrafią myśleć :-P

    Pewnie że tak. Ale po swojemu ;)

    PG

  • 17. Data: 2006-02-17 10:29:48
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 2/14/2006 4:16 PM, PB wrote:
    (...)
> [...]
    > A tak, proszę, jakie fajne zabezpieczenie. Minimalna kwota równa 1 zł. Nie
    > można ustawić zerowego limitu płatności. Ha ha ha

    IMHO oczekiwanie, by limity karty można było ustawić na zero jest
    przesadą - to mniej więcej tak, jakbyś oczekiwał od producenta
    samochodów, że elektroniczny ogranicznik porędkości można ustawić na
    zero, "żeby nikt nim nie jeździł, bez twojej wiedzy".

    Prawdziwe problemy z błędami systemu to np. takie, gdy dokonujesz
    przewalutowania m-dzy kontami firmowymi - i widzisz na jednym koncie, że
    waluta dotarła, a na drugim, że środki przewalutowywane jeszcze nie zeszły.
    Jeżeli jest np. więcej niż jeden użytkownik, który się loguje do
    obsługi, a nie wie, co zrobił drugi, to widzi, że firmama np. 100 tys.
    dolarów więcej, niż ma, a nie jest to prawda.
    Albo, że widzisz tą samą dyspozycję jako zrealizowaną i oczekującą.
    Albo widzisz, że przelew do ZUS "jeszcze nie poszedł" (i dzisiaj go nie
    zobaczysz, bo bank "zaksięguje" go jutro z datą dzisiejszą) - puszczasz
    go drugi raz by nie umoczyć, ZUS dostaje dwa razy to samo - i nie chce
    zwrócić, "bo to pójdzie na następny miesiąc".

    To są prawdziwe "kfiatki" - a nie brak opcji "limity na zero".

    Pzdr: Witek

  • 18. Data: 2006-02-17 10:42:34
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Catbert wrote:
    > On 2/14/2006 4:16 PM, PB wrote:
    > (...)
    >
    > IMHO oczekiwanie, by limity karty można było ustawić na zero jest
    > przesadą - to mniej więcej tak, jakbyś oczekiwał od producenta
    Dlaczego ? Jeśli ja _nie_ chcę umożliwiać nikomu wypłaty gotówki z karty
    ? Za dużo wymagam ?
    KJ

  • 19. Data: 2006-02-17 11:13:22
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Dlaczego ? Jeśli ja _nie_ chcę umożliwiać nikomu wypłaty gotówki z
    > karty ? Za dużo wymagam ?
    > KJ

    Za duzo moze i nie, ale czy nie na zasadzie czepiania sie ?

    Gotowki w kwocie 1 zł w bankomacie nie wyplacisz. Wiekszosc terminali
    odrzuci platnosci w wysokosci nizszej niz 1,01 zł. Gdybym to ja mial
    zdolnosc decyzyjna, to z pewnoscia nie miala by dla mnie ta kwestia
    wysokiego priorytetu.

    A z innych smiesznych rzeczy, kiedys Rajfi dla VC nie potrafil ustawic
    limitu =10k. Max to bylo 9999 zł. Przy czym dla VG bez problemu mozna
    bylo miec kwoty 5-cyfrowe. Ale juz dosc dawno temu poprawili to (w
    sumie tez to byl drobiazg, choc mozna sie bylo czasami zdziwic przy
    posie, ze autoryzacja nie przechodzi, pzez ta zlotowke :).

    marekz.

  • 20. Data: 2006-02-17 11:14:47
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 2/17/2006 11:42 AM, Kamil Jońca wrote:

    > Dlaczego ? Jeśli ja _nie_ chcę umożliwiać nikomu wypłaty gotówki z karty
    > ? Za dużo wymagam ?

    Napisałeś, że chcesz wyzerować limity, a nie jedynie limit transakcji
    gotówkowych - odniosłem się bardziej do tego, niż do operacji
    szczegółowej - zerowania limitu gotówkowego, jako wyłączonego z kontekstu.
    Byłoby elegancko, gdyby można ustawić limit gotówkowy na zero -
    podobnie, jak byłoby bardziej elegancko, gdyby limit dozwolonego debetu
    wynosił 500 zł, a nie 499,99 (vide Multi). Ale nie jest.

    Jeżeli jednak Twoim celem jest zapobieżenie wypłaty gotówkowej przez
    kogokolwiek - to proszę napisz, jak widzisz taką możliwość - tj. wypłatę
    1 zł za pomocą karty kredytowej w gotówce. Czy jest coś o czym nie wiem?

    Pzdr: Witek