  • 11. Data: 2003-12-04 20:45:45
    Temat: Re: Rabobank International
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Tom Not <w...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > Dlaczego tak uważasz. Inne wielkie Banki zdecydowały się na wejście
    > do nas z mniejszymi wymaganiami i radzą sobie nieźle.

    W dlugim terminie trzeba zrobic jakies zakupy bo inaczej pozostanie sie
    tylko malym graczem - na rozwoj organiczny jest za malo czasu i w sumie nie
    ma czego rozwijac (ludzie na wsi). A jak na razie wszyscy chca kupowac, nikt
    nie chce sprzedawac ;)

    > Myślisz że Rabo nie ma kasy ... W samym zeszłym roku zarobił 1,250 mln
    > euro ... to powinno wystarczyć na ING .... i jeszcze coś zostanie.

    DB tez ma kase, Fortis tez ma kase SG tez ma kase i co z tego wynika? Nic.

  • 12. Data: 2003-12-07 11:50:32
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    napisał w wiadomości news:bqnign$7pj$1@news.onet.pl...

    > Ze nie trzeba bedzie otwierac cos tam cos tam Polska - tylko bedzie
    dzialac
    > jako oddzial. Czesc bankow tych "mniejszych" zlikwiduje w oogle polskie
    > jednostki.

    A bankowe tytuły egzekucyjne w Unii funkcjonują czy też w Polsce będzie
    trzeba to zlikwidować?

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 13. Data: 2003-12-07 13:22:36
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski"

    > A bankowe tytuły egzekucyjne w Unii funkcjonują czy też w Polsce będzie
    > trzeba to zlikwidować?

    AFAIK jest to oryginalny polski wynalazek z lat pięćdziesiątych chyba.

    Bogdan B.

  • 14. Data: 2003-12-07 16:21:39
    Od: t...@p...onet.pl

    [...]
    > Chodzilo mi bardziej o kwestie przelewow np. Czy po wejsciu do uni
    > przelewy wewnatrzUE beda traktowane jak krajowe (lub prawie, chodzi o
    > minimum formalnosci i niewielkie roznice w cenie), bo nie za bardzo chce
    > mi sie w to wierzyc?
    >
    > Bartol

    Przelewy do 12500 Euro (chyba od 2006 do 50000 Euro) mają jednolitą cenę
    niezależnie od tego czy są krajowe czy zagraniczne. Na pewno obowiązuje to w
    ramach strefy Euro, nie wiem jak z pozostałą trójką krajów UE poza Euro. Co
    więcej czas realizacji ma być taki sam. Więcej informacji: Directive 97/5/EC of
    the European Parliament and of the Council of 27 January 1997 on cross-border
    credit transfers.

    TM

  • 15. Data: 2003-12-09 10:19:51
    Od: "Tomasz" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > ma czego rozwijac (ludzie na wsi). A jak na razie wszyscy chca kupowac, nikt

    Wszystko ma swoją cenę i kilka banków jest zapewne na sprzedaż ... cjoćby
    mBank ... tylko czeka na swoją cenę - stawiam na kupno przez DB.

    > W przyszlym roku beda konsolidacje jak cholera - a Rabobank nie jest jedynym
    > bankime, ktory "mysli". A teraz, zeby wyjsc na rynek trzeba miec konretna
    > kase...

    > DB tez ma kase, Fortis tez ma kase SG tez ma kase i co z tego wynika? Nic.

    Zmieniasz temat. Zasugerowałeś że Rabo nie ma tyle gotówki. Polski sektor
    bankowy jest tani dla zagranicznych inwestorów. Daltego większość zachodnich
    banków może kupić sredni Bank w Polsce na roczne zyski.

    Tomek

  • 16. Data: 2003-12-09 13:14:48
    Od: "dario" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Obys sie mylil, jezeli Ci Niemcy by go kupili to tylko zepsuja ten
    bank,niestety..Swoja droga nic nie slyszalem o takiej opcji i podejrzewam ze
    do czegos takiego nie dojdzie, albo dojdzie tylko w przypadku laczenia DB z
    Commerzbankiem, to jedyna opcja

  • 17. Data: 2003-12-11 16:06:51
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Tomasz <w...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]
    > sektor bankowy jest tani dla zagranicznych inwestorów. Daltego
    > większość zachodnich banków może kupić sredni Bank w Polsce na roczne

    Tyle, ze warto popatrzec kiedy ten biznes sie zwroci. W przypadku kilku
    bankow ten okres wynosi np 30 lat, co jest troche za dlugo ;)

  • 18. Data: 2003-12-11 17:43:40
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@g...pl>

    Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:bra4o2$nm5$...@n...onet.pl...

    | Tyle, ze warto popatrzec kiedy ten biznes sie zwroci. W przypadku kilku
    | bankow ten okres wynosi np 30 lat, co jest troche za dlugo ;)

    Pamiętasz ile kosztowały akcje BZWBK zaraz po fuzji ? A ile teraz ?
    Przebitka na giełdzie powyżej 100%. A ile to minęło ... 3 lata?

    Wiem że to może się nie powtórzyć , ale jeszcze przykład ING, BPHPBK ......

    Tomasz
    < NOTO >