  • 1. Data: 2006-02-07 15:25:32
    Temat: Pytanie odnosnie pelnomocnictwa
    Od: Walter <b...@g...pl>

    Ello

    Pelnomocnictwo do konta bankowego maja 3 osoby. Umiera wlasciciel konta.
    W dniu smierci wlasciciela 2 z 3 upowaznionych osob wybieraja wszystkie
    pieniadze i likwiduja konto. Pani w banku wiedziala o smierci
    wlasciciela konta i wyplacila pieniadze (zapytala tylko czy wlascicielka
    umarla tego samego dnia co byly wyplacane pieniadze).

    Po miesiacu 3 osoba (ta ktorej nie bylo przy likwidacji konta)
    stwierdza, ze 2 osoby, ktore wybraly pieniadze zrobily to nielegalnie.
    Straszy sadami i takie tam. Co moze zrobic 3 osoba ?? Dodam, ze 2 osoby
    (ktore wybraly pieniadze ) chca podzielic cala kwote na 3 rowne czesci
    !!! Wiem, ze dziwne pyt., ale chcialbym znac odp. :)

    Jak sa 3 osoby upowaznione to moze dowolna osoba z tej trojki wybrac (po
    smierci wl.) i nie ma zadnych problemow, tak ??

  • 2. Data: 2006-02-07 15:29:59
    Temat: Re: Pytanie odnosnie pelnomocnictwa
    Od: T0SIA <t...@p...onet.pl>

    Walter napisał(a):

> [...]
    >
    > Jak sa 3 osoby upowaznione to moze dowolna osoba z tej trojki wybrac (po
    > smierci wl.) i nie ma zadnych problemow, tak ??

    jestem laikiem....
    ale czy tu nie trzebaby bylo potraktowac tego jako spadek i roscic prawo
    do tego droga wlasciwa dochodzenia swojej czesci?

    moze sie myle..

    --
    Pozdrawiam - T0SIA
    -----------

  • 3. Data: 2006-02-07 15:55:43
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 07 Feb 2006 16:25:32 +0100,
    osoba podpisana: Walter <b...@g...pl>
    napisała:
    [...]
    > pieniadze i likwiduja konto. Pani w banku wiedziala o smierci
    > wlasciciela konta i wyplacila pieniadze (zapytala tylko czy wlascicielka
    Pff.
    > umarla tego samego dnia co byly wyplacane pieniadze).
    >
    > Po miesiacu 3 osoba (ta ktorej nie bylo przy likwidacji konta)
    > stwierdza, ze 2 osoby, ktore wybraly pieniadze zrobily to nielegalnie.
    No i wg mnie słusznie - po śmierci pełnomocnictwo wygasa. Kwestia
    dowiedzenia przed sądem, że w momencie wybierania pieniędzy te osoby
    wiedziały o śmierci właściciela.

    > !!! Wiem, ze dziwne pyt., ale chcialbym znac odp. :)
    Ja bym skierował się do prokuratury.

    > Jak sa 3 osoby upowaznione to moze dowolna osoba z tej trojki wybrac (po
    > smierci wl.) i nie ma zadnych problemow, tak ??
    *DO* śmierci, po śmierci pełnomocnictwa nie było.
    KJ

    KRETYNIZM - ułomność predysponująca często do wampiryzmu
    (J.Collin de Plancy "Słownik wiedzy tajemnej")

  • 4. Data: 2006-02-10 17:29:20
    Od: "Michal" <n...@p...onet.pl>

    Pani w banku wiedziala o smierci
    > wlasciciela konta i wyplacila pieniadze (zapytala tylko czy wlascicielka
    > umarla tego samego dnia co byly wyplacane pieniadze).

    Czasami tak sie robi w bankach, moze byl zapis na wypadek smierci, który
    umzliwil podjecie gotówki bez zadnego problemu pelnomocnikom.
    Moze byl to dobry gest ze strony "znajomej" pani w banku. Proponuje sie
    zapoznac z procedurami tego banku jak sa realizowane wyplaty w tego rodzaju
    sytuacjach.

> [...]
    > Straszy sadami i takie tam. Co moze zrobic 3 osoba ?? Dodam, ze 2 osoby
    > (ktore wybraly pieniadze ) chca podzielic cala kwote na 3 rowne czesci

    Powinny te osoby porozmawiac z ta 3 osoba o ewentualnych kozyciach i
    stratach z tego tytulu:-)