  • 1. Data: 2003-11-20 21:15:54
    Temat: Pytanie o "Stabilną Ochronę" LucasBanku i TU "Europa"
    Od: "MaciejK" <t...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam pytanie związane z oferowaną przez Lucas Bank niby-ofertą "Stabilna
    Ochrona". Pewna bliska mi osoba założyła sobie tą 'lokatę', ale przez cały
    czas myślała, że podpisuje umowę z bankiem. Tymczasem dopiero potem okazało
    się, że w rzeczywistości bank jest tu tylko pośrednikiem. Umowa została w
    zasadzie zawarta z firmą, która oferuje swój produkt, ubezpieczenie na życie i
    dożycie, poprzez bank. "Miła Pani" o tym naturalnie nie wspomniała. Cała kasa
    poszła na konto tej firmy (co jest napisane w dowodzie wpłaty). Ta firma to
    TU "Europa" S.A. z Wrocławia. Coś tam poczytałem o tej firmie, wiem, że jest
    częścią grupy Credit Agr. (Lukas przecież też). Więc w sumie niby to jedno.
    Ale wiem też, że jest to młoda firma, działa od nieco więcej niż roku.

    Mamy teraz trochę obawy, bo firma jest mało znana i nie jest to bank. Nie
    bardzo wiem na czym polega "oszczędzanie przez ubezpieczenie", chociaż wiem,
    że coś takiego istnieje, aczkolwiek w Polsce jest mało popularne. Jedyny plus
    to to, że nie płaci się podatku. Ale, cholera, jak ktoś znowu nagle pojedzie
    na długie wakacje...

    Jakbyście mogli mi coś poradzić, byłbym wdzięczny. Jakby co, to poradzę tej
    osobie, żeby jutro brała kasę z powrotem.

    Dzięki za odpowiedzi.
    Pozdrawiam,
    MaciejK

  • 2. Data: 2003-11-20 21:41:26
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    Spoko, firma stabilna obsluguje tylko klientow instytucjoalnych, glownie
    banki ubezpiecza tez chyba kredyty mieszkaniowe Lukasa, takze ok. Produkt
    maja od ponad roku i moj znajomy juz otrzymal kaske z tej polisy tak jak
    bylo w umowie bez zadnych niespodzianek

    pozdr
    Marek

  • 3. Data: 2003-11-20 22:08:15
    Od: "MaciejK" <t...@p...onet.pl>

    Dzięki,...

    ...trochę mnie uspokoiłeś bo już się bałem, że będę musiał przekazywać komuś
    złe wiadomości - a tego nie lubię :)

    W każdym razie im więcej Waszych opinii - tym lepiej. Za wszystkie dziękuję.

  • 4. Data: 2003-11-20 22:32:54
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl>

    Użytkownik MaciejK <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:0...@n...onet.pl...
    > Dzięki,...
    >
    > ...trochę mnie uspokoiłeś bo już się bałem, że będę musiał przekazywać
    komuś
    > złe wiadomości - a tego nie lubię :)
    Sądze, że chyba bankom nie wolno prowadzic usług ubezpieczeniowych i na
    odwrót. To tak jak z PZU i PZU ZYCIE - tez musieli ise podzielic. Zatemjeśli
    jedna FIRMA chce prowadzić DWIE działalności, to musi powołać DWIE firmy.
    Czy ktoś słyszał o JAKIMKOLWIEK banku, który prowadziłby ubezpieczenia
    bezpośrednio?

  • 5. Data: 2003-11-20 22:34:25
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

> [...]
    > jedna FIRMA chce prowadzić DWIE działalności, to musi powołać DWIE firmy.
    > Czy ktoś słyszał o JAKIMKOLWIEK banku, który prowadziłby ubezpieczenia

    Przecież tu właśnie jest taka sytuacja, że bank nie prowadzi usług
    ubezpieczeniowych, tylko pośredniczy w ich sprzedaży.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 6. Data: 2003-11-20 22:50:46
    Od: "MaciejK" <t...@p...onet.pl>

    > Przecież tu właśnie jest taka sytuacja, że bank nie prowadzi usług
    > ubezpieczeniowych, tylko pośredniczy w ich sprzedaży.

    O to właśnie chodzi: nie prowadzi usług ubezpieczeniowych, tylko pośredniczy.
    OK. Tylko teraz powiedzcie, czy taki klient powinien być informowany o tym, że
    wcale nie podpisuje umowy z bankiem tylko z inną firmą? Myślę, że tak i brak
    tej informacji jest trochę nie fair. Ja akurat czytam różne dokumenty, które
    podpisuję, ale przecież wiele osób tak nie robi! Jasne - ich wina, ale
    przecież bank powinien wychodzić do klienta. Powiecie: to nie jest instytucja
    charytatywna. Jasne, ale w sytuacji, którą opisuję prawdopodobnie największe
    zyski czerpie TU "Europa" - nie Lucas! Tak myślę.

    Wiele osób w Polsce nie ma pojęcia o lokowaniu kasy w ubezpieczenia, a nawet
    jeśli coś wie - to nie jest do tego przekonana. Tymczasem tutaj
    zakładając "Stabilną Ochronę" wchodzą właśnie w coś, czego nie znają - to tak
    jakby im zabrać wybór, bo niby go mają, ale nie do końca - bo nie są o
    wszystkim informowani. Czyli co? Działa tu zasada, że lepiej nie wszystko
    wiedzieć?

    Zresztą ja też się na tym nie znam, więc nic więcej nie piszę.

    W dalszym ciągu poproszę Was o opinie na temat tej "lokaty" lub podobnych.
    Tudzież o TU "Europa". To co? Nie mówić jej żeby wycofywała kasę?

    Pozdrawiam,
    MaciejK