  • 11. Data: 2006-10-29 11:00:10
    Temat: Re: Pytanie - eliksir
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Oct 2006 11:25:26 +0100, "Stiwi" <s...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

    >Bzdura. Wedlug Twojego rozumowania przelewy zlecone pierwsza sesja
    >wychodzaca, powinny zostac zaksiegowane pierwsza sesja przychodzaca
    >nastepnego dnia.

    Gdzie ja tak napisałem? Mowa była o ostatniej sesji wychodzącej w Multibanku, a
    Raiffeisen ostatnią sesję księguje na następny dzień.

  • 12. Data: 2006-10-29 11:19:42
    Od: "Stiwi" <s...@p...onet.pl>

    > Gdzie ja tak napisałem? Mowa była o ostatniej sesji wychodzącej w
    > Multibanku, a
    > Raiffeisen ostatnią sesję księguje na następny dzień.

    Dalej nie rozumiem, co ma piernik do wiatraka i dlaczego sesja wychodzaca
    13:25 nie moze byc zaksiegowana sesja przychodzaca o 16:00 w innym banku,
    pomijajac juz czy byla to druga czy trzecia sesja, co to ma za znaczenie?

    Wedlug tego co piszesz, przelew zlecony np z Getin Bank do 13:30 druga sesja
    wychodzaca, zostalby zaksiegowany w Raiffeisen przychodzaca o 16:00 (druga
    sesja przychodzaca), ale ten z Multibanku zlecony do 13:25 (trzecia sesja
    wych.) juz nie. Zatem gdzie tu logika?

    Pozdrawiam,
    Sebastian.

  • 13. Data: 2006-10-29 11:41:26
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Oct 2006 12:19:42 +0100,
    osoba podpisana: Stiwi <s...@p...onet.pl>
    napisała:
    [...]
> [...]
    > sesja przychodzaca), ale ten z Multibanku zlecony do 13:25 (trzecia sesja

    Poczytaj może o tym, jak funkcjonują sesje eliksiru, co ?

    KJ

    A fanatic is a person who can't change his mind and won't change the subject.
    - Winston Churchill

  • 14. Data: 2006-10-29 12:15:03
    Od: "Stiwi" <s...@p...onet.pl>

    > Poczytaj może o tym, jak funkcjonują sesje eliksiru, co ?

    Czytam...

    Sesje NBP dla rozliczen miedzybankowych:
    1/ poranna od 10:30 do 11:00
    2/ popoludniowa od 14:30 do 15:00
    3/ wieczorna od 17:00 do 17:30

    ...I dalej nie jest dla mnie jasne, dlaczego przelew, ktory wyszedl sesja
    wychodzaca o 13:25, nie zostal zaksiegowany o 16:00 w Rajfim.

    Pozdrawiam,
    Sebastian.

  • 15. Data: 2006-10-29 12:31:48
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Oct 2006 13:15:03 +0100,
    napisała:

> [...]
    >
    > ...I dalej nie jest dla mnie jasne, dlaczego przelew, ktory wyszedl sesja
    > wychodzaca o 13:25, nie zostal zaksiegowany o 16:00 w Rajfim.

    Dlatego, że Multibank do 9 z minutami przyjmuje zlecenia na _drugą_
    sesję eliksiru. Kropka. A to co przyjdzie później Multibank wysyła na
    3cią.
    Nie ma to nic wspólnego (no, poza oczywistym faktem, że te godziny muszą
    być wcześniejsze niż sesje w KIR) z czasem sesji w KIR.

    KJ

    Linux jest w stanie przeżyc wyjęcie procesora - resztę doliczy w pamięci.

  • 16. Data: 2006-10-29 13:03:34
    Od: "Stiwi" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nie ma to nic wspólnego (no, poza oczywistym faktem, że te godziny muszą
    > być wcześniejsze niż sesje w KIR) z czasem sesji w KIR.

    Dzieki za wyjasnienia. Trzeba bylo tak od razu :)

    Pozdrawiam,
    Sebastian.

  • 17. Data: 2006-10-29 13:46:35
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 29 Oct 2006 12:19:42 +0100, w <ei22pa$7t3$1@atlantis.news.tpi.pl>, "Stiwi"
    <s...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > pomijajac juz czy byla to druga czy trzecia sesja, co to ma za znaczenie?

    Może być (a nawet powinna). Problem w tym, że Rajfi jej nie księguje w tym
    samym dniu.

  • 18. Data: 2006-10-29 19:37:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Stiwi" <s...@p...onet.pl> writes:

    > Bzdura. Wedlug Twojego rozumowania przelewy zlecone pierwsza sesja
    > wychodzaca, powinny zostac zaksiegowane pierwsza sesja przychodzaca
    > nastepnego dnia. A przeciez tak nie jest. Nie raz wysylajac przelew z
    > pekao rano I sesja, do multibanku przychodzil 2 lub 3 sesja
    > przychodzaca...

    Jestes pewien? Byloby to bardzo dziwne, gdyz np. w praktyce
    uniemozliwialoby takiemu bankowi obsluge "polecen zaplaty".
    Podejrzewam ze firmy takze niespecjalnie chetnie korzystalyby
    z takiego banku.

    Moze Pekao wysylal 3 sesja? Dosc powszechne jest wysylanie przelewow
    zleconych danego dnia (np. w godzinach pracy oddzialow) 3 sesja.

    Trzecia sesja to troche co innego, wiele bankow (kiepskich, niestety)
    z niej w praktyce rezygnuje (celowo), albo np. ksieguje ja nastepnego
    dnia. Dzialania mniej-wiecej podobne do blokowania pieniedzy w dniu
    ich otrzymania (niektore banki tak robia na niektorych kontach).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 19. Data: 2006-10-29 22:48:01
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Moze Pekao wysylal 3 sesja? Dosc powszechne jest wysylanie przelewow
    > zleconych danego dnia (np. w godzinach pracy oddzialow) 3 sesja.

    PekaoSA i mBank - chyba zawsze pierwsza.
    Czesto splacalem KK BZWBK w ostatnim dniu i zawsze bylo w BZWBK ksiegowane
    po poludniu/wieczorem tego samego dnia.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 20. Data: 2006-10-29 23:05:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Maciej Loret" <m...@p...pl> writes:

    > PekaoSA i mBank - chyba zawsze pierwsza.
    > Czesto splacalem KK BZWBK w ostatnim dniu i zawsze bylo w BZWBK ksiegowane
    > po poludniu/wieczorem tego samego dnia.

    Tzn. sugerujesz, ze przelewy w np. mBanku zlecone w "ludzkich" godzinach
    wychodza tego samego dnia pierwsza sesja elixiru?

    Z ich www - Godziny wysyłki:

    05:55
    9:55
    13:25