  • 1. Data: 2008-07-23 16:16:14
    Temat: Pytania dot. KK z mBanku
    Od: "Domowo" <d...@a...pl>

    Witam!

    Podpowiedzcie laikowi.
    Od wczoraj mam pierwszą kartę kredytową - Visa Classic z mBanku.
    Zrobiłem wczoraj jakieś zakupy.
    Patrzę dziś na konto i chciałem zobaczyć, co się "zmieniło" w sekcji dot.
    KK. No i... nie łapię :-)
    Wchodzę na swoją kartę i:
    - "szczegóły karty" i "... umowy" = ogólne informacje
    - "spłata zadłużenia" - nic. Spodziewałem się, że będzie tu już info o
    kwocie wydanej na zakupy, a tu kicha. Czyli nie mogę spłacić wczorajszego
    zadłużenia (pomijając fakt zasadności takiego działania) już dziś?
    - "operacje bieżące" - inf. o opłacie za wydanie karty. Opłata ta NIE
    ZOSTAŁA pobrana z eKonta. Stanowi "zadłużenie" na KK?
    - "blokady" - wykaz wczorajszych zakupów (kwoty i miejsca)

    Wytłumaczcie mi, o co w tym chodzi? :)
    1. kiedy pobrana zostanie opłata za wydanie KK? Czy jeśli zrobią obrót (a
    zrobię na pewno> >300 zł to jej w ogóle nie pobiorą? Czy pobiorą a potem
    oddadzą?
    2. skoro w "spłata zadłużenia" mam obecnie zera, to rozumiem, że
    zaciągniętego wczoraj "kredytu" na zakupy nie mogę spłacić w dowolnej
    chwili?
    3. po jakim czasie od zaciągniętego "kredytu" (tak rozumiem każde użycie
    KK - poprawnie?) przychodzą jakieś wyciągi?
    4. Ile czasu od owego wyciągu ma się na realizację spłaty?

    Z góry dzięki za łopatologiczne wyjaśnienia :)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-07-23 19:40:50
    Temat: Re: Pytania dot. KK z mBanku
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Domowo" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

    > 2. skoro w "spłata zadłużenia" mam obecnie zera, to rozumiem, że
    > zaciągniętego wczoraj "kredytu" na zakupy nie mogę spłacić w dowolnej
    > chwili?

    Możesz. Czasem tak się robi, aby nadpłacić kartę i zwiększyć dostępną kwotę.
    Operacje na karcie zostaną zaksięgowane za jakiś czas. Na koniec okresu
    rozliczeniowego zostaną podsumowane i to należy spłacić w terminie
    ustalonym - dwadzieścia kilka dni od zamknięcia okresu. Nie ma sensu
    wcześniej. Kredyt jest gratis.

    > 3. po jakim czasie od zaciągniętego "kredytu" (tak rozumiem każde użycie
    > KK - poprawnie?) przychodzą jakieś wyciągi?
    > 4. Ile czasu od owego wyciągu ma się na realizację spłaty?

    Wziąłeś kartę i nie wiesz jak działa ... radzę poczytać regulamin, bo
    zginiesz.
    http://www.mbank.pl/indywidualny/karty/kredytowe/

  • 3. Data: 2008-07-23 20:25:52
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    Domowo <d...@a...pl> wrote:
    > - "operacje bieżące" - inf. o opłacie za wydanie karty. Opłata ta NIE
    > ZOSTAŁA pobrana z eKonta. Stanowi "zadłużenie" na KK?

    Tak. Opłata za wydanie obciąża rachunek kredytowy karty, tak samo
    jak dowolne inne operacje. Uregulujesz za ponad miesiąc :-)

    > - "blokady" - wykaz wczorajszych zakupów (kwoty i miejsca)

    Najpierw jest blokada (pomniejsza dostępne środki, ale nie zmienia
    jeszcze salda), a po paru dniach nastąpi obciążenie rachunku karty
    (czyli powiększenie długu).

    > Wytłumaczcie mi, o co w tym chodzi? :)
    > 1. kiedy pobrana zostanie opłata za wydanie KK?

    Patrz wyżej.

    > Czy jeśli zrobią obrót (a
    > zrobię na pewno> >300 zł to jej w ogóle nie pobiorą? Czy pobiorą a potem
    > oddadzą?

    Pobiorą, a za rok oddadzą. Obrót liczy się średniorocznie :-)

    > 2. skoro w "spłata zadłużenia" mam obecnie zera, to rozumiem, że
    > zaciągniętego wczoraj "kredytu" na zakupy nie mogę spłacić w dowolnej
    > chwili?

    Możesz, będziesz miał czasową "nadpłatę" na r-ku karty, późniejsze
    obciążenia zlikwidują tę "nadpłatę". Ale ma to mały sens. Ma
    sens wtedy, gdy chcesz kupić coś za cenę większą od przyznanego
    limitu. Możesz przelać na konto karty jakąś sumę, co powiększy
    dostępne środki. Sam tak kiedyś robiłem - dawno temu, za studenckich
    czasów - kiedy miałem na karcie limit 300 zł :-)

    W mBanku zwróć też uwagę na podmenu Parametry -> Zmień limity, masz tam
    dzienne i miesięczne limity autoryzacyjne, powyżej tego nie uda ci
    się nic kupić. Możesz te limity zmieniać. Jeżeli planujesz "nadpłatę"
    w celu powiększenia możliwości zakupowych, jak opisałem wyżej, to
    koniecznie zwiększ odpowiednio limity, potem zmniejsz do rozsądnych
    (dla Ciebie) wartości.

    > 3. po jakim czasie od zaciągniętego "kredytu" (tak rozumiem każde użycie
    > KK - poprawnie?) przychodzą jakieś wyciągi?

    Przychodzą co miesiąc, wystawione na konkretny dzień miesiąca,
    który masz w umowie.

    > 4. Ile czasu od owego wyciągu ma się na realizację spłaty?

    Patrz umowa. W mBanku 24 dni IIRC.

    Poza tym możesz przez mLinkę ustawić automatyczną spłatę określonej
    części. Ja mam 100% - wygoda, nie trzeba pamiętać o spłacie.

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net

  • 4. Data: 2008-07-24 14:42:12
    Od: "Domowo" <d...@a...pl>

    "Piotr Auksztulewicz" napisał:
> [...]
    > jak dowolne inne operacje. Uregulujesz za ponad miesiąc :-)

    > Przychodzą co miesiąc, wystawione na konkretny dzień miesiąca,

    Dzięki wielkie za info

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2008-07-27 18:56:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Auksztulewicz" g6844g$nk0$...@p...pl

    > Tak. Opłata za wydanie obciąża rachunek kredytowy karty, tak samo
    > jak dowolne inne operacje. Uregulujesz za ponad miesiąc :-)

    U mnie na przykład ta opłata to minus sto złotych. ;)
    Uregulowała się. ;)

    > Patrz wyżej.

    :)

    Mnie nie pobrano. Inna sprawa, że ja dość ostro płaciłem.

    Dopiero dzień, w którym mi wpłacili stówę, o której wyżej,
    przestałem płacić kartą na kilka tygodni. :)
    Taki ze mnie drań!!! ;)

    Zacząłem jakiś czas później -- bo chcę każdą kartą płacić tylko jeden tydzień. :)
    Akurat tą płaciłem w niekorzystnym okresie, bo zapłaciłem nią za aparat, który
    kosztował około 4100 złotych -- tylko na tej karcie tyle wówczas było. :)

    Ale w ogóle chcę mieć 4 karty -- każdą na jeden tydzień. :)
    Kartą z BZ WBK można spłacać inne karty. :)

    > Patrz umowa. W mBanku 24 dni IIRC.

    Termin jest na wyciągu. :)

    > Poza tym możesz przez mLinkę ustawić automatyczną spłatę określonej
    > części. Ja mam 100% - wygoda, nie trzeba pamiętać o spłacie.

    Ale trzeba mieć na koncie -- nieoprocentowanym. :)
    Gdyby tak karta spłacała się eMacówPlus... :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'