  • 1. Data: 2006-10-02 08:52:33
    Temat: {Pyt} Banki korespondenci
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Mam może głupie pytanie (wiążące się zresztą z wątkiem, który zakładałem
    wcześniej).

    Czy jeżeli bank A jest korespondentem B to z tego wynika, że B jest
    korespondentem A? Pytanie jest związane z wysokością prowizji za
    przelew. Konkretnie, chodzi mi o to czy jeżeli Lloyds TSB jest
    korespondentem PKO BP i Nordea, to czy PKO BP i Nordea są
    "automatycznie" korespondentami Lloydsa? Nie mogę znaleźć listy
    korespodentów na stronach Lloydsa, ale skądinąd wiem, że przelewy
    Llyodsa do jego korespondentów są tańsze.

    Przemek

  • 2. Data: 2006-10-02 13:57:49
    Temat: Re: {Pyt} Banki korespondenci
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Mon, 02 Oct 2006 10:52:33 +0200, Przemysław Kowalik

> [...]
    >korespodentów na stronach Lloydsa, ale skądinąd wiem, że przelewy
    >Llyodsa do jego korespondentów są tańsze.

    Czy przelew robisz w obie strony w tej samej walucie?

    PG

  • 3. Data: 2006-10-02 17:03:27
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Piotr Gralak napisał:
    > On Mon, 02 Oct 2006 10:52:33 +0200, Przemysław Kowalik

    > Czy przelew robisz w obie strony w tej samej walucie?

    Chodzi mi w zasadzie tylko o przelew UK->PL w GBP bez żadnego
    przewalutowania.

    Przemek

  • 4. Data: 2006-10-02 19:39:43
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Mon, 02 Oct 2006 19:03:27 +0200, Przemysław Kowalik

    >Chodzi mi w zasadzie tylko o przelew UK->PL w GBP bez żadnego
    >przewalutowania.

    Korespondent jest ściśle powiązany z walutą. Jeśli Lloyds jest
    korespondentem banku PKO dla waluty GBP, oznacza to tyle, że PKO ma
    swój rachunek (nostro) w banku Lloyds, w walucie GBP.
    Jeśli zatem robisz przelew w GBP do PKO, to Lloyds uzna rachunek loro
    (z punktu widzenia Lloyds'a jest to rachunek loro, z punktu widzenia
    PKO - nostro) banku PKO u siebie. Nie będzie żadnych pośredników, a
    zatem można się domyślać, że zadziałają tutaj tańsze przelewy, mimo,
    że de facto PKO nie jest bankiem korespondentem dla Lloyds'a w tym
    przypadku (może być nim np. dla waluty PLN, o ile Lloyds właśnie w PKO
    ma swoje nostro złotówkowe; nie ma sensu, aby Lloyds miał w PKO konto
    w funtach).
    Możesz się w Lloyds'ie dopytać, czy przelewy w GBP na konto banków,
    których korespondentem jest Lloyds (które swoje rachunki nostro mają w
    Lloyds) podpadają pod te tańsze przelewy, ale na moje oko powinny.

    PG