  • 1. Data: 2009-03-07 15:03:26
    Temat: Przypadek czy co?
    Od: "wk" <j...@...bazin>

    W tej chwili mam KK mBanku, z ktorej czesto korzystam.
    Ale nie podoba mi sie 38zl/na rok przy obrotach minimalnie mniejszych niz
    zwalniajace z oplaty.
    Pare razy dzwonilem na dezinfolinie i chcialem wymusic prosbami i grozbami
    zwolnienie z w/w oplaty, ale bankozaur nie chcial sie poddac :(

    Jestem wiec na etapie wyrabiania karty Polbank-Era z maksymalnym mozliwym
    limitem wyliczonym przez mila pania z infolinii.
    Az tu nagle dzwoni mBank z propozycja zwiekszenia limitu na KK o dokladnie
    tyle ile wnioskowana Polbank-Era.
    Podziekowalem pani uprzejmie mowiac ze nie chce, bo wtedy nie dostane karty
    od Polbanku, o ktora wlasnie sie staram :)

    Czy bank (Polbank) wysyla jakies informacje o wnioskowanym kredycie do BIK w
    momencie zapytania o moja historie?
    Czy to tylko przypadek?

    pozdrawiam, wk

  • 2. Data: 2009-03-07 15:12:12
    Temat: Re: Przypadek czy co?
    Od: Radzik <r...@r...pl>

    wk pisze:
> [...]
    > Czy bank (Polbank) wysyla jakies informacje o wnioskowanym kredycie do
    > BIK w momencie zapytania o moja historie?
    wysyła

  • 3. Data: 2009-03-07 15:19:40
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Sat, 7 Mar 2009 16:03:26 +0100
    "wk" <j...@...bazin> wrote:

    > Czy bank (Polbank) wysyla jakies informacje o wnioskowanym kredycie
    > do BIK w momencie zapytania o moja historie?
    > Czy to tylko przypadek?

    Wpis do BIKu to chyba zrobią jak dostaniesz kartę. Banki chyba raczej
    nie widzą kto się o danego klienta dopytuje. Być może Polbank już
    zrobił dla Ciebie swój wpis i stąd mBank o tym wie, a być może to
    czysty przypadek.

    BTW moim zdaniem jeżeli Polbank przyzna Ci kartę, to decyduj się na nią.
    Łatwiej uzyskać zwolnienie, lepsze kursy walut, nowy dostęp przez www
    jest już całkiem poprawny, no i 1% cashback. A w mBanku to tylko
    widzisz od razu blokady i się szybciej na infolinię dodzwonisz.

    Xenocide

  • 4. Data: 2009-03-07 15:43:05
    Od: Radzik <r...@r...pl>

    xbartx pisze:
    > Wpis do BIKu to chyba zrobią jak dostaniesz kartę.
    niezupełnie - banki widzą wszystkie zapytania, ale nie wiedzą z jakiego
    banku. Widoczne jest też, że np. klient ubiega się o kartę kredytową czy
    limit w określonej wysokości...

  • 5. Data: 2009-03-07 16:00:49
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Sat, 07 Mar 2009 16:43:05 +0100
    Radzik <r...@r...pl> wrote:

    > niezupełnie - banki widzą wszystkie zapytania, ale nie wiedzą z
    > jakiego banku. Widoczne jest też, że np. klient ubiega się o kartę
    > kredytową czy limit w określonej wysokości...

    No to w takim razie wszystko jasne.

    Xenocide

  • 6. Data: 2009-03-07 16:11:09
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    "Radzik" <r...@r...pl> wrote in message
    > niezupełnie - banki widzą wszystkie zapytania, ale nie wiedzą z jakiego
    > banku. Widoczne jest też, że np. klient ubiega się o kartę kredytową czy
    > limit w określonej wysokości...

    BŁĄD. Banki widzą wyłącznie zapytanie, instytucję odpytującą oraz typ
    zapytania (kredyt, identyfikacja itd.). Nie widzą wnioskowanego limitu (poza
    tym limit ostatecznie ustala się dopiero na podstawie info z BIK-u).

    W Twoim przypadku była to wyłącznie koincydencja. Może mija Ci okrągły rok
    od wyrobienia karty mBanku?

    k.

  • 7. Data: 2009-03-07 17:11:53
    Od: "wk" <j...@...bazin>

    Użytkownik "kashmiri" <x...@g...com> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    >
    > W Twoim przypadku była to wyłącznie koincydencja. Może mija Ci okrągły rok

    Faktycznie niedlugo mija kolejna rocznica wydania KK...
    Ale... poczytalem u samego zrodla o danych przechowywanych w bazie BIK.

    I tak:
    "Dane przekazywane są do BIK w dwóch podstawowych fazach rozpatrywania
    wniosku kredytowego: najpierw w momencie składania przez klienta w banku
    wniosku kredytowego, a następnie po zaciągnięciu kredytu. Informacje
    dotyczące obsługi tego kredytu bank aktualizuje przynajmniej raz w miesiącu,
    przez cały okres trwania zobowiązania. Jeśli klient spłaca kredyt terminowo,
    dane klienta przetwarzane będą w BIK od chwili ich przekazania, aż do
    całkowitej spłaty kredytu."

    Tu jest wszystko:
    http://www.bik.pl/NR/rdonlyres/6056830A-73C5-4E74-9F
    05-BBD4BA86BD36/0/PrzewodnikpoRaporcieKonsumenckim_1
    6_02_2009.pdf

    Na stronie 3 dokumanetu PDF widac wyraznie ze bank wnioskodawcy w zapytaniu
    do BIK przekazuje m.in. kwote wnioskowanego kredytu...
    Tak wiec mozna domniemywac, ze mBank widzac ze staram sie o karte w innym
    banku chcial mnie "uszczesliwic" proponujac podwyzszenie limitu i
    zmniejszajac moja zdolnosc kredytowa ;)

    pozdrawiam, wk

  • 8. Data: 2009-03-07 18:31:05
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    "wk" <j...@...bazin> wrote in message news:gou9ss$e3e$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Tak wiec mozna domniemywac, ze mBank widzac ze staram sie o karte w innym
    > banku chcial mnie "uszczesliwic" proponujac podwyzszenie limitu i

    Dzięki, człowiek uczy się przez całe życie. W UK, gdzie mam dużo większe
    doświadczenie z kartami i biurami informacji kredytowej, taka informacja nie
    idzie do BIK-u - choćby dlatego, że często we wniosku nie podaje się limitu
    karty - to dopiero bank go wylicza. Potem ten dreszczyk przyotwieraniu
    przesyłki: jaki limit przyznali...

    k.

  • 9. Data: 2009-03-07 19:04:19
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 7 Mar, 13:31, "kashmiri" <x...@g...com> wrote:

> [...]
    > karty - to dopiero bank go wylicza. Potem ten dreszczyk przyotwieraniu

    He he... To byla jedna z pierwszych rzeczy, ktore zauwazylem w
    polskich wnioskach: to okreslanie limitu i "nie jestem zainteresowany
    nizszym niz"...

    - Ile pan chce?
    - A ile pan da?
    - Ale ile pan chce?
    - Ale ile pan da?

    :)

    Czy zdarza sie opcja "maksymalny mozliwy" w polskich bankach?

  • 10. Data: 2009-03-07 20:04:04
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sat, 7 Mar 2009 11:04:19 -0800 (PST), bradley.st napisał(a):

> [...]
    > - Ale ile pan da?
    >
    > :)
    >
    > Czy zdarza sie opcja "maksymalny mozliwy" w polskich bankach?

    W Polbanku na wniosku mają "Limit na Karcie nie wyższy niż(PLN)". Wystarczy
    podać maksymalny dla danego typu karty i czekać na decyzję ;).
    I chyba w BPH tak kiedyś mieli.

    --
    Kojer