  • 1. Data: 2009-03-07 15:01:31
    Temat: Platnosc karta, a okazywanie ID ze zdjeciem
    Od: "Mem" <n...@s...pl>

    Witam,

    Czy w Polsce jest zwyczaj proszenia o jakis dokument tozsamosci ze zdjeciem
    w przyadku jak ktos placi karta debetowa/kredytowa? W sumie nigdy sie z tym
    nie spotkalem, natomiast w Stanach bylo to na porzadku dziennym...zazwyczaj
    wsrod ludzi mlodych.

    Czy sprzedawczynie w Polsce nie maja prawa prosic o jakis ID, a moze nie
    prosza, bo po prostu im sie nie chce. Wlasnie mi sie przypomnialo, ze w
    monopolu prosza, wiec moze to drugie.

    Pozdrawiam
    Mem

  • 2. Data: 2009-03-07 15:06:49
    Temat: Re: Platnosc karta, a okazywanie ID ze zdjeciem
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-07, Mem <n...@s...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > nie spotkalem, natomiast w Stanach bylo to na porzadku dziennym...zazwyczaj

    Przy dużych kwotach jestem pytany (nie pamiętam od jakiej kwoty).
    Przy małych kwotach nie muszą. Wyobrażasz sobie obsługę kas w markecie,
    gdzie co trzeci klient musi wyszarpać z kieszeni "dowód ze zdjęciem", bo
    zechciał za gazetę zapłacić kartą?

    > Czy sprzedawczynie w Polsce nie maja prawa prosic o jakis ID, a moze nie
    > prosza, bo po prostu im sie nie chce. Wlasnie mi sie przypomnialo, ze w
    > monopolu prosza, wiec moze to drugie.

    Tam jeszcze mogą sprawdzać, czy klient pełnoletni.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2009-03-07 15:14:07
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 07 Mar 2009 16:06:49 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Wyobrażasz sobie obsługę kas w markecie, gdzie co trzeci klient musi
    > wyszarpać z kieszeni "dowód ze zdjęciem", bo zechciał za gazetę zapłacić
    > kartą?

    Podobno w Hiszpanii to normalka, i nikt nie jest proszony -- zawsze kartę
    podaje się z dokumentem.
    BTW ciekawe jak to się rozwiązuje w państwach, gdzie nie ma żadnych
    dowodów.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2009-03-07 15:25:17
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 7 Mar, 10:14, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Podobno w Hiszpanii to normalka, i nikt nie jest proszony -- zawsze kartę
    > podaje się z dokumentem.

    Potwierdzam, przynajmniej w Barcelonie. Nawet w sklepie, w ktorym
    widzieli mnie codziennie przez dwa tygodnie, za kazdym razem musialem
    pokazywac paszport.

    > BTW ciekawe jak to się rozwiązuje w państwach, gdzie nie ma żadnych
    > dowodów.

    Stosuje sie zdroworozsadkowe podejscie i patrzy na podpis? :)

  • 5. Data: 2009-03-07 15:27:33
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Sat, 7 Mar 2009 15:14:07 +0000 (UTC)
    Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Podobno w Hiszpanii to normalka, i nikt nie jest proszony -- zawsze
    > kartę podaje się z dokumentem.
    > BTW ciekawe jak to się rozwiązuje w państwach, gdzie nie ma żadnych
    > dowodów.

    Potwierdzam. Wizytując rok temu (albo lepiej) "kanary" to do sklepu
    zawsze chodziłem z paszportem i zawsze Pani wnikliwie sprawdzała parę
    imię/nazwisko.

    Xenocide

  • 6. Data: 2009-03-07 15:28:08
    Od: "Mem" <n...@s...pl>

    > BTW ciekawe jak to się rozwiązuje w państwach, gdzie nie ma żadnych
    > dowodów.

    Np. w Stanach nie ma obowiazku posiadania dowodu tozsamosci. W sumie konto
    trzeba zalozyc na podstawie jakiegos dokumentu ... zatem mozna przyjac, ze
    kazdy kto posiada karte to ma jakis dowod tozsamosci.

  • 7. Data: 2009-03-07 15:36:05
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 7 Mar, 10:28, "Mem" <n...@s...pl> wrote:

    > Np. w Stanach nie ma obowiazku posiadania dowodu tozsamosci. W sumie konto
    > trzeba zalozyc na podstawie jakiegos dokumentu ... zatem mozna przyjac, ze
    > kazdy kto posiada karte to ma jakis dowod tozsamosci.

    Obowiazku nie ma, ale polecam probe normalnego funkcjonowania w
    spoleczenstwie bez takowego. Przez jakis np. miesiac. Miguniem sie
    poleci wyrabiac. :)

    NB, jesli dobrze pamietam, wedlug zlecen VISA USA sprzedawca nie moze
    uzaleznic wykonania transakcji wazna karta od pokazania przez klienta
    ID.

  • 8. Data: 2009-03-07 15:41:56
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > NB, jesli dobrze pamietam, wedlug zlecen VISA USA sprzedawca nie moze
    > uzaleznic wykonania transakcji wazna karta od pokazania przez klienta
    > ID.

    I to jest zdrowe podejscie.

    Swoja droga, ze ludzie ne boja sie dawac do reki karty komus kto sie podaje
    za sprzedawce bez sprawdzenia ID i umowy o prace ;).

    MK

  • 9. Data: 2009-03-07 15:45:26
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 7 Mar, 10:41, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Swoja droga, ze ludzie ne boja sie dawac do reki karty komus kto sie podaje
    > za sprzedawce bez sprawdzenia ID i umowy o prace ;).

    Ja nie daje! Zazwyczaj sam przejezdzam w terminalach. Samodzielni tacy
    jestesmy tutaj, no! :D

  • 10. Data: 2009-03-07 15:48:25
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    a.googlegroups.com...

    > Ja nie daje! Zazwyczaj sam przejezdzam w terminalach. Samodzielni tacy
    > jestesmy tutaj, no! :D

    Zadna rewelacja. W sklepach typu Carrefour sam sobie bierze towar z polki,
    sam skanujesz przy kasie, sam przeciagasz karte i sam weryfikujesz.
    Calkowita samoobsluga, tylko 1 pracownik na 4 kasy zeby w razie czego sluzyc
    pomoca. i kto jest bardziej samodzielny?

    MK