  • 1. Data: 2011-03-28 18:42:34
    Temat: Re: Przelewy zagraniczne - przewalutowanie przez bank pośredniczący
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 28-03-2011 o 21:37:47 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Po drodze postanowił się wtrynić Deutsche Bank PL, który nie tylko
    > radośnie sobie pobrał opłatę za pośredniczenie (co jest ok), ale
    > jeszcze samowolnie i sam z siebie postanowił dokonać
    > przewalutowania (!), a potem przelać pozostałą sumę Eliksirem,
    > w PLN na konto docelowe, co oczywiście skutkowało przewalutowaniem
    > ponownym, tylko z powrotem na funty. Cała operacja pozwoliła
    > bankom pobrać sobie ponad 1k zł, w samych przewalutowaniach.
    >
    > I tak z ciekawości, bankom posredniczącym wolno sobie ot tak
    > zmieniać walutę transakcji? Można tak cudacznie przeprowadzoną

    to wyglada, jakby zlecono przelew w PLN. Zobacz oryginal zlecenia i
    działaj.
    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 2. Data: 2011-03-28 18:47:50
    Od: g...@o...pl

    Ja mam właśnie z tej tematyki wątpliwość, zbyt błahą, żeby zaczynać nowy wątek,
    więc piszę tu. Spodziewam się przelewu w EUR z Niemiec, czy jeśli podam polskie
    konto prowadzone w EUR, to nie grożą mi jakieś przewalutowania? Bo jeśli tak, to
    może lepiej podać złotówkowe?

  • 3. Data: 2011-03-28 18:48:15
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości grup

    > I tak z ciekawości, bankom posredniczącym wolno sobie ot tak
    > zmieniać walutę transakcji? Można tak cudacznie przeprowadzoną
    > konwersję gdzieś reklamować?

    Matko jedyna, toż to woła o pomstę do nieba. Reklamacja w Deutsche Bank PL
    obowiązkowa. Czy to jest gdzieś wprost zabronione nie mam pojęcia, być może
    nawet nie jest, ale tego rodzaju operacja jest takim przegięciem, że nie
    wyobrażam sobie aby bank reklamacji nie uznał*, bo przecież to nie jest
    wykonanie dyspozycji klienta, tylko jakaś samowola.

    sprawdzić czy to przypadkiem nie Bank BPH :)

  • 4. Data: 2011-03-28 18:50:24
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > polskie
    > konto prowadzone w EUR, to nie grożą mi jakieś przewalutowania? Bo jeśli

    Nie grożą ci.

  • 5. Data: 2011-03-28 18:59:48
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 20:48:15 +0200, MarekZ napisał(a):

    > sprawdzić czy to przypadkiem nie Bank BPH :)

    Jeśli tak dalej pójdzie, niedługo będzie pisać się "sprawdzić czy to
    przypadkiem nie Bank BPH lub DB". Niniejsza dyskusja przypomniała mi, żeby
    złożyć reklamację w DB, zobaczymy, co powiedzą o moich pięciu złotych :)

    AK

  • 6. Data: 2011-03-28 19:15:55
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości grup

    > Klient mi napisał, że wysłał tak jak zwykle, więc tak czy siak
    > podejrzewam, że w którymś banku coś nie zagrało (mój wykluczyłem, bo
    > widziałem co dostałem i upewniłem się u konsultanta, że taką kwotę
    > dostali). Jak coś się wyjaśni, to napiszę i odszczekam jeśli
    > niesłusznie bank oczerniłem.

    Tak jak napisał Zbyszek, jeśli klient zlecił przelew w PLN to Deutsche Bank
    postąpił prawidłowo. Oby to nie był ten przypadek. Jak klient zlecił w GBP
    nie ma rady, DB będzie musiał to skorygować, dosyłając odpowiednią ilość
    GBP. Odpowiedniej daty waluty, względnie odsetek (o ile rachunek docelowy ma
    niezerowe oprocentowanie) bym nie odpuszczał.

  • 7. Data: 2011-03-28 19:37:47
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Witam,

[...]

    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2011-03-28 20:03:54
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia 28 Mar 2011 21:09:13 +0100, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >widziałem co dostałem i upewniłem się u konsultanta, że taką kwotę
    >dostali). Jak coś się wyjaśni, to napiszę i odszczekam jeśli

    Niech ci wyśle potwierdzenie, gdzie będzie widać czarno na białym.
    Też słyszałem o sytuacji "wysłaliśmy tak jak zwykle", tylko że kontrahent
    zamiast przelać na konto złotówkowe (jak zwykle) przelał na walutowe no i
    odbiorca był w plecy.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 9. Data: 2011-03-28 20:09:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    [...]

  • 10. Data: 2011-03-28 20:10:25
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-28, Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl> wrote:

    [...]

    > to wyglada, jakby zlecono przelew w PLN. Zobacz oryginal zlecenia i
    > działaj.

    Dzięki za wskazówkę. Poprosze kontrahenta o sprawdzenie w swoim banku,
    czy na pewno wyszło to w funtach.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl